کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در سال جاري/

پرداخت 20 ميليارد ريال وام اشتغالزايي به مددجويان کميته امداد شهرستان سامان

8 بهمن 1396 ساعت 11:49

رئيس کميته امداد شهرستان سامان گفت: 20 ميليارد ريال وام اشتغال از طريق صندوق امداد قرض الحسنه امداد ولايت و تسهيلات بانکي در ۹ماهه سال جاري به مددجويان تحت حمايت در شهرستان سامان پرداخت شده است.


به گزارش جهانبین نیوز، احمدرضا افيوني رئيس کميته امداد شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه ۲۰ ميليارد ريال وام اشتغال از طريق صندوق امداد قرض الحسنه امداد ولايت و تسهيلات بانکي در ۹ ماهه سال جاري به مددجويان تحت حمايت در شهرستان سامان پرداخت شده است، اظهار داشت: اين نهاد به دنبال ايجاد شغل‌هاي صنعتي و پيچيده براي نيازمندان نيست، رويکرد امداد ايجاد مشاغل خرد و زود بازده متناسب با وضعيت اقليمي، اقتصادي و فرهنگي منطقه و نيازهاي جامعه هدف است که با ارائه تسهيلات و سرمايه کم بتوان در روستاها به ويژه مناطق محروم به اقتصاد و معيشت افراد کمک کرد.

افيوني افزود: در حوزه اشتغال و خودکفايي ۲۰ ميليارد ريال در بخش مشاغل خانگي، خرد و زودبازده تسهيلات به مددجويان پرداخت کرد.

وي با اشاره به اينکه توانمندسازي مددجويان و استقلال مالي خانوارهاي تحت حمايت و شكوفايي استعدادهاي آنان يکي از اولين اهداف کميته امداد امام خميني (ره) مي باشد گفت: به مددجويان اين شهرستان تعداد ۲۱ فقره از تسهيلات امدادي به مبلغ ۶ ميليارد ريال و از منابع بانكي تعداد ۶۹ فقره وام به مبلغ ۱۳ميليارد و ۸۰۰ ميليون ريال وام اشتغالزايي در سرفصل‌هاي كشاورزي، خدماتي، صنفي و صنعتي تسهيلات پرداخت شد.

رئيس کميته امداد شهرستان سامان در خصوص اعطا طرح‌هاي تشويقي اين نهاد براي كارفرماياني كه از مددجويان امداد به عنوان نيروي كار استفاده نمايند گفت: كارفرمايان به ازاي هر نفر از افراد تحت حمايت اين نهاد که در كارگاه هاي خود مشغول به كار كنند مبلغ ۲۰۰ ميليون ريال تسهيلات اشتغال پرداخت مي شود منوط به اينكه كارفرما تعهد پنج سال جهت بكارگيري اين افراد را تقبل نمايد.

افيوني به سقف پرداخت منابع بانكي و داخلي امداد براي طرح‌هاي اشتغالزايي اشاره و بيان داشت: سقف وام هاي امدادي ۳۰۰ ميليون ريال و سقف وام‌هاي اشتغالزايي بانكي تا سقف ۲۰۰ ميليون ريال مي باشد و نسبت به نوع طرح مي‌توان از منابع امدادي و با مجوز اداره كل كميته امداد استان ميتوان تا سقف ۵۰۰ ميليون ريال تسهيلات در اختيار مجريان طرح‌هاي اشتغال قرار داد.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س


کد مطلب: 38234

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38234/پرداخت-20-ميليارد-ريال-وام-اشتغالزايي-مددجويان-کميته-امداد-شهرستان-سامان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir