کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در نشست شهرداری و میراث فرهنگی مطرح شد:

فضای سبز برخی از پارکهای شهرکرد به لحاظ ازدحام جمعیت آسیب دیده است

19 آذر 1392 ساعت 8:35

وی با بیان اینکه فضای سبز برخی از پارکهای شهرکرد به لحاظ ازدحام جمعیت آسیب دیده است، خواستار جذب اعتبارات بیشتر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور احداث کمپینگ مسافران در پارک ملت شد.


به گزارش خبرنگار جهانبین، شهردار شهرکرد با اشاره به اینکه شهرکرد بار خدمات استانی را به دوش می کشد گفت: باید به مرکز استان در بحث اعتبارات نگاه ویژه ای شود.
نوراالله غلامیان دهکردی در نشست تعامل مدیریت شهری با مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرکرد در ایام نوروز و تابستان با خیل عظیم مسافران روبرو است باید اعتبارات بیشتری در زمینه اسکان موقت مسافران اختصاص داده شود.

نورالله غلامیان دهکردی با اشاره به اینکه این شهرداری دوستدار اماکن قدیمی در شهر است از آمادگی به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری با این اداره در راستای مرمت، بازسازی و حفظ این آثار ارزشمند در مرکز استان خبر داد.
شهردار شهرکرد از خانه مرتضوی ها و اتاق آیینه شهرکرد به عنوان بخشی از شناسنامه تاریخی و فرهنگی مرکز استان نام برد و خواستار تسریع در مرمت و بهره برداری این آثار ارزشمند جهت جذب و استفاده گردشگران و علاقه مندان شد.
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهرکرد بر ایجاد بستر مناسب برای همکاری در راستای حفظ فرهنگی شهرکرد و تبدیل اماکن تاریخی و باستانی به فضای فعال خدمات رسان تآکید کرد.
محمدرضا بیاتی افزود: استفاده بهینه از فضاهای موجود فرهنگی و تاریخی توسط بخش خصوصی، مالکان و اداره میراث فرهنگی را ضروری برشمرد.
وی اظهار کرد: به منظور حفظ صنایع دستی، متذکر کردن پیشینه صنایع دستی و برنامه ریزی برای آموزش نسل جوان جهت اشتغال زایی باید تلاش بیشتری از سوی مسئولان شود.
رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه هماهنگی و برنامه ریزی برای توسعه صنعت گردشگری، بهره گیری از پتانسیل های استان و شهرکرد، پاسخگویی مناسب به مسافران در ایام نوروزري، ساماندهی امکانات شهری، آماده کردن نقشه و ایجاد بازارچه های محلی را از جمله مباحث مهم این نشست عنوان کرد.


کد مطلب: 10883

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10883/فضای-سبز-برخی-پارکهای-شهرکرد-لحاظ-ازدحام-جمعیت-آسیب-دیده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir