کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل اجتماعي در فارسان:

افزایش سن ازدواج در فارسان به دلیل نبود امنیت شغلی

پایگاه خبری تحلیلی پیرغار , 1 شهريور 1396 ساعت 13:04

کارشناس مسائل اجتماعي در فارسان گفت: بسياري از جوانان به دليل بي‌پولي و نداشتن درآمد کافي ازدواج نمي‌کنند، جوانان هيچ‌کدام برنامه‌اي براي ازدواج ندارند و بيشتر آن‌ها نداشتن امنيت شغلي را يکي از دلايل عدم ازدواج خود مي‌دانند.


به گزارش جهانبین نیوز، علي فتح رحيمي، در گفت‌وگو با تحليلي پيرغار با اشاره به سالروز ازدواج آسماني حضرت علي و فاطمه عليهماالسلام مهم‌ترين مانع براي ازدواج جوانان اين شهرستان را مشکل اشتغال عنوان و اظهار کرد: هم‌اکنون در بين نسل جوان ازدواج به‌عنوان يکي از دغدغه‌هاي اصلي اين قشر.

وی گفت: در شرايط حاضر فراهم نشدن شرايط ازدواج جوانان باعث شده تا اين مسئله به معضلي تبديل شود تا آنجا که هر نهاد و ارگاني چه در حيطه مسئوليت خود و يا خارج از آن باید تدبيري جهت ايجاد شرايط لازم براي تسهيل در امر ازدواج جوانان بينديشد.

رحیمی اضافه کرد: دراين‌بين نمي‌توان از مشکلات ديگر که سد راه ازدواج جوانان هستند همچون مسکن، افزايش هزينه‌هاي زندگي، هزينه‌هاي سرسام‌آور ازدواج، نداشتن درک متقابل، توقعات بيش‌ازحد خانواده‌ها و تغيير معيارهاي انتخاب همسر به‌سادگي گذشت.

بسياري از جوانان به دليل بي‌پولي و نداشتن درآمد کافي ازدواج نمي‌کنند

رحيمي ايجاد فرصت‌هاي شغلي مناسب براي جوانان، حل مشکل مسکن جوانان توسط دولت، ازجمله در اختيار قرار دادن خانه‌هاي استيجاري با قيمتي مناسب و ترغيب خيرين براي کمک به ازدواج جوانان را از راهکارهاي کاهش مشکلات ازدواج جوانان بيان کرد.

وي تصريح کرد: بسياري از جوانان به دليل بي‌پولي و نداشتن درآمد کافي ازدواج نمي‌کنند، در حال حاضر با هر يک از جوانان فاميل که در مورد ازدواج صحبت مي‌کنم هيچ‌کدام برنامه‌اي براي ازدواج ندارند و بيشتر آن‌ها نداشتن امنيت شغلي را يکي از دلايل عدم ازدواج خود مي‌دانند.

رحیمی بیان داشت: تا وقتي «مشکلات اقتصادي و بيکاري جوانان» حل نشود هر اقدامي براي افزايش ازدواج به بن‌بست مي‌خورد چون وقتي شغل و درآمدي براي گذران زندگي نباشد زوجين براي رهايي خود تن به طلاق مي‌دهند.

کسي را سراغ ندارم که واقعاً  علاقه‌اي به تشکيل خانواده نداشته باشد

آقاي محمدي يکي از شهروندان فارساني در پاسخ به سؤال ما در مورد علت تأخير در ازدواج جوانان، مي‌گويد: فقط و فقط «مشکلات اقتصادي»، کسي را سراغ ندارم که واقعاً و از ته دل علاقه‌اي به تشکيل خانواده نداشته باشد. وقتي درآمد کافي براي تأمين حداقل‌هاي زندگي وجود ندارد چطور از يک جوان توقع داريم که ازدواج کند؟

مسائل اقتصادي و شغلي اولين دليل تأخير ازدواج جوانان است

آقاي يداللهي که به گفته خودش يکي از دهه شصتي‌هايي که در صف انتظار ازدواج مانده است، مي‌گويد: مسائل اقتصادي و شغلي اولين دليل تأخير ازدواج جوانان است.

وی اضافه کرد: بيکاري، درآمد کم، نبود امنيت شغلي به يک دغدغه حل نشدني براي جوانان تبديل‌شده است و جوان امروز با ديدن تورم و گراني آينده‌اي را مي‌بيند که حتي يک‌خانه کوچک و خودرو براي همسر و فرزندش نمي‌تواند تأمين کند.

بانک‌ها از وجود منابع محدود پرداخت وام 10 ميليوني مي‌گويند

خانم حيدري گفت: درحالي‌که براي دريافت وام ۱۰ ميليوني ازدواج اقدام کرده‌ايم، شعب بانک‌ها از نبود بودجه براي پرداخت وام سخن گفته و اعلام مي‌کنند که با وجود منابع محدود توان پرداخت  وام ۱۰ ميليوني را نداشته و يا اينکه وام‌هاي ديگر قرض‌الحسنه نيز در اولويت قرار داشته و بايد براي اعطاي آن به متقاضيان درصد مانده اقدام کنند.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 


کد مطلب: 35903

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35903/افزایش-سن-ازدواج-فارسان-دلیل-نبود-امنیت-شغلی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir