کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری:

اجتماع عظیم اربعین در کربلا تنها قطره ای از دریای شیعیان جهان/ نزاع درونی آل سعود عامل رسوایی آنان است

19 آبان 1396 ساعت 14:07

نماز عبادی سیاسی جمعه هم زمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری با حضور پرشور مردم برگزار شد، ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری ضمن دعوت مردم استان به تقوی الهی به بیان مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دینی روز پرداختند.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌السلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرکرد،بااشاره به19 آبان روز صلح و توسعه اظهار کرد:واژه پیرفت باید جایگزن توسعه شود؛ مقام معظم رهبری نیز تمایل دارند از واژه توسعه استفاده نکنند.

وی افزود: واژه توسعه نوعی کشورگشایی است که از مضامین اسلام فاصله دارد، در اسلام کشورگشایی وجود ندارد بلکه پیشرفت است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به فرهنگ اسلام و آبادانی مرزها اشاره و خاطرنشان کرد: در اسلام فرهنگ از مرزها فراتر می‌رود، پیشرفت و آبادانی همه جا گسترده می‌شود و.... اما کشورگشایی و توسعه مرزها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نکونام به ۲۳ آبان روز حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت اشاره وخاطرنشان کرد: دیابت امروز از مسائل مبتلابه بشریت بوده و بیماری‌های کلیوی جز موارد شاق و طاقت‌فرسا است.

وی با تأکید بر اینکه ۲۴ آبان آغاز هفته کتاب و روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار نام گرفته است، عنوان داشت: ازجمله پر خسارت‌ترین تنبلی‌ها در مطالعه کتاب بوده چون مطالعه مفیدترین‌ها برای رشد و راه رسیدن به کمالات مطالعه است.

امام‌جمعه شهرکرد بیان کرد: البته فضاهای مجازی راه‌هایی برای مطالعه گشوده است اما این امر باید انسجام، پیوند، پیوست و برنامه‌ریزی داشته باشد، امروز متأسفانه بازار کتاب بسیار پرغوغا است و کتاب‌های پوچ و بعضاً منحرف‌کننده در این بازار دیده می‌شود.

نکونام به ۲۵ آبان مصادف با ۲۷ صفر روز وقف و آغاز هفته وقف اشاره و گفت: توصیه به وقف را باید جدی بگیریم چراکه بعد از مرگ هر آنچه از اموال و دارایی فرد وجود دارد به دیگران منتقل می‌شود اما وقف تا قیامت با انسان باقی می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه، مساجد، ایتام و نیازمندان و... به پشتوانه مالی احتیاج دارند که می‌توان برای حل مشکلات آن‌ها وقف کرد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه اربعین و ظرفیت‌های عظیم آن امروز به‌خوبی درک شده است، ادامه داد: یکی از مواردی که اربعین آفریده، ترس و وحشت دشمنان و کفار از نابودی خود است که به‌شدت از آن هراس دارند چراکه این جمعیت عظیم تنها قطره‌ای از دریای شیعیان جهان است.

نکونام عنوان داشت: آل سعود خبیث به‌عنوان نوکر آمریکا، وهابی‌ها، داعشی‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکا از اربعین می‌هراسند و فتنه‌هایی همچون کردستان عراق‌، کارشکنی در یمن، استعفا نخست‌وزیر لبنان و... که اخیراً شاهد آن هستیم هم به دلیل ترس آن‌ها از اجتماع عظیم اربعین است.

وی در ادامه بیان داشت: آل سعود گرفتار نزاع قدرت در درون خود شده که باعث می‌شود توطئه جدیدی که همان استعفا نخست‌وزیر لبنان است را علم کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دهه آخر ماه صفر در این استان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و روضه‌ها و حضور هیئت‌های مذهبی پررنگ‌تر باشد، این جریان سازی‌ها ضرورت امروز کشور هستند.

امام‌ جمعه موقت شهر فارسان: مراسم بزرگ اربعين حسيني،نشان عظمت مسلمانان جهان است


حجت‌الاسلام جهانبخش يوسفي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: خود و شمارا به رعايت تقواي الهي سفارش مي‌کنم، انسان به برکت تقوا بسياري از نارسايي‌ها و ناتواني‌هاي خودش را جبران مي‌کند، به برکت تقوا انسان به امتيازهاي غيرقابل‌تصوري دست پيدا مي‌کند.

وي تصريح کرد: خداوند عزوجل به برکت تقوا انسان را ازآنچه از عقلش به آن نمي‌رسد حفظ مي‌کند اگر انسان تقوا داشته باشد جاهايي که ديگر عقلش راه نمي‌دهد خدا راه را به او نشان مي‌دهد: يُجَلّى بِالتَّقوى عَنهُ عَماهُ وَ جَهلَهُ کوردلي و ناداني را خداوند به برکت تقوا برطرف مي‌سازد.

وي با اشاره به اهميت برپايي اجتماع عظيم پياده‎روي اربعين، اظهار داشت: اجتماع مسلمانان کار بزرگي است و يکي از فلسفه‎هاي پياده‎روي اربعين نيز نمايش قدرت نرم مسلمانان در برابر دشمنان است.

يوسفي با بيان اينکه پياده‎روي اربعين باعث ايجاد دلبستگي نسبت به اعتقادات شيعيان و مسلمانان مي‎شود، عنوان کرد: در طول تاريخ شاهد حضورهاي ميليوني مردم که باعث تعيين تکليف حکومت‌ها شده است بوده‎ايم.

وي بيان کرد: امام حسين (ع) براي رسيدن به هدف والاي خود تمامي هستي و زندگي خود را قرباني کرد و حتي با نگاه منفعت‎محوري به اين قضيه بازهم امام حسين (ع) باعث ايجاد يک الگو و هدف براي رسيدن به اهداف در ميان مردم شده است.

امام جمعه شهر فارسان صحنه حضور ميليوني مردم را بزرگترين قدرتي دانست که يک ملت مي‌تواند داشته باشد و افزود: بنابراين با تقويت اين مسئله و فراهم کردن زيرساختهاي مناسب براي پياده‎روي اربعين به جريان‌سازي اين حرکت عظيم کمک خواهيم کرد

خطيب موقت نماز جمعه بروجن:
پيروي از امام حسين (ع) راه نجات انسانها/نداي "هل من ناصر" در روز اربعين تحقق عيني پيدا کرد


حجت الاسلام سيد مسيح حسيني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصيه نمازگزاران به تقواي الهي، اظهار داشت: عظمت اسلام به خاطر عنايات خداوند و وجود امام حسين (ع) است و بيداري، عزت و آزادي ما نيز از همين نيروي خدايي و حسيني نشات مي گيرد.

حجت الاسلام حسيني امام حسين(ع) را چراغ هدايت و راهنماي انسان به سوي نور و روشنايي دانست و گفت: امام حسين (ع) با ايثار جان و مال و هستي خويش توانست صراط حق را از کج راهي و گمراهي براي همه تبيين کند.

حسيني افزود: امام حسين عليه السلام به ما حيات مي بخشد و همانند کشتي نجاتي هستند که موجب نجات انسان ها از درياي پر تلاطم و پر از زرق و برق دنيا مي شود.

خطيب موقت نماز جمعه بروجن ادامه داد: نور وجود امام حسين(ع) عالم را فرا گرفته است و در طول تاريخ هيچ کسي نتوانست آن را خاموش و کم رنگ کند و روز به روز بر نورانيت اين راه افزوده و درخشان تر مي شود.

وي با اشاره به اين که امام حسين(ع) در پيشگاه الهي از جايگاه ها رفيعي برخوردار هستند، گفت: امام حسين(ع) الگوي مبارزه با ظلم است و پيام قيام ايشان ايستادگي در مقابل ظلم و انحراف است.

نداي "هل من ناصر" در روز اربعين تحقق عيني پيدا کرد

خطيب موقت نماز جمعه بروجن افزود: امام حسين (ع) راه نجات مسلمانان است و راه سعادت و موفقيت در دنيا و آخرت براي ما راه سالار شهيدان است.

وي در بخش ديگري از خطبه ها به پياده روي جاماندگان اربعين اشاره کرد و گفت: ملت ايران در اين روز ثابت کردند پس از ۱۴۰۰ سال نداي "هَل مِن ناصر يَنصُرني" امام حسين(ع) تحقق عيني پيدا کرده است.

خطيب موقت نماز جمعه بروجن اضافه کرد: پياده روي عظيم اربعين حسيني همايش عشق و ايثار است که عظمت اتحاد اسلامي را به نمايش مي گذارد.

حجت الاسلام حسيني تصريح کرد: اگر دنبال راه سعادت و نجات هستيم بايد به درستي دست اهل بيت(ع) را گرفته و تمام اعمال و شئونات اسلامي به تأسي از اهل بيت(ع) انجام شود.

امام جمعه موقت شلمزار:
رعايت تقوا مقدم بر انجام هر کاري حتي کارهاي نيک است/ اميدواريم استاندار جديد زمينه رشد و پبشرفت استان را فراهم نمايد


حجت الاسلام داوري در خطبه ي اول نماز جمعه شلمزار به مساله تقوي در همه امور اشاره کرد و گفت: در هر زمينه، در هر موضوع و در هر کاري بايد امر تقوي در اولويت قرار گيرد.

وي افزود: اگر کار خوبي هم مي خواهيم انجام دهيم بايد بدانيم و بسنجيم در انجام آن کار تقوي الهي رعايت مي شود يا خير.

امام جمعه موقت شلمزار در پايان خطبه اول گفت: انجام خوبي ها مانند خيرات، صدقات، زيارت، نذورات و ...همه امري پسنديده هستند اما مهمتر از آن اين است که منابعي که با آن مي خواهيم امورات خير را انجام دهيم از کجا تامين شده است.

حجت الاسلام داوري در خطبه دوم نماز جمعه شلمزار به انتصاب آقاي اقبال عباسي يه عنوان استاندار استان چهارمحال و بختياري اشاره کرد و گفت: انتصاب آقاي اقبال عباسي به عنوان استاندار استان چهارمحال و بختياري را تبريک عرض مي نمائيم و اميدواريم حضور ايشان در استان چهارمحال و بختياري منشاء تحول، خير و پيشرفت استان چهارمحال و بختياري باشد.

حجت الاسلام داوري در پايان از استاندار جديد استان چهارمحال و بختياري خواستار توجه ويژه به هرستان کيار شد تا در پرتو اين توجه مشکلات اساسي شهرستان کيار حل شود.

امام جمعه سامان:
سانسور راهپيمايي باشکوه اربعين به دليل پنهان کردن واقعيت است

حجت الالسلام و المسلمين علي اصغر عقيلي در ابتداي خطبه ي اول پس از سفارش خود و نمازگزاران به تقوي الهي اظهار داشت: که صِرف يادآوري تقوي در نماز جمعه فرد را متقي بار نمي آورد و شخص بايد در سراسر زندگي خود سعي بر اين داشته باشد که تقوي عملي را در سراسر زندگي پياده کند.

عقيلي به اوصاف متقين به صفت "انفاق در سختي و راحتي " اشاره کرد و اذعان داشت: اگر شخص بتواند در هر ماه مبلغي به نيازمندان فاميل،دانشجوي در حال تحصيل،زوج هاي در آستانه ي ازدواج و ... کمک کند هم از ثواب انفاق در راه خدا بهره مند مي شوند و هم مي توانند ادامه ي زندگي خود را با همان مبلغي که برايشان باقي مانده است مديريت کنند.

وي افزود: شرح اين خطبه ي نهج البلاغه به اين نکته پرداختند که همسراني که خانه داري مي کنند هم خوب است توسط شوهرانشان مورد انفاق قرار بگيرند، ولو اينکه همسر از نظر مالي به آن احتياج نداشته باشد.

امام جمعه ي شهرستان سامان در ادامه ي اوصاف متقين به صفت "فرو بردن خشم " اشاره کرد و بيان داشت: شخص متقي بايد بتواند در مواقع عصبانيت و خشم ، خود را مديريت کند و خشم و عصبانيت خود را مهار کند.در احاديث راه هايي هم چون عوض کردن حالت فرد، ترک محل و يا خوردن آب سرد و ... براي اين مساله بيان شده است.

حجت الاسلام علي اصغر عقيلي در ادامه به صفت " عفو و بخشش" اشاره و تصريح کرد: در جامعه افرادي وجود دارد که براي اندک بهانه ي بي ارزش چند سال با يکديگر قهر هستند و اين انسان را از صفت تقوي دور مي کند.ما که معصوم نيستيم و ممکن است در صحبت هاي خود باعث رنجش ديگران شده باشيم و چه خوب است که بتوانيم از اين گونه مواردي که باعث ناراحتي ما شده است بگذريم تا ديگران نيز از ما بگذرند.

وي با بيان اينکه انسان بايد در بخشش خود از عقل پيروي کند و در جايي احسان و بخشش کند که بتواند مشکلي از افراد جامعه را حل کند و گرنه مسجد ساختن هاي بدون نياز منطقه و يا عمره هاي متعدد به جا آوردن فايده اي براي شخص نخواهد داشت، تصريح کرد: در روايت داريم که اگر شخصي هرينه ي حج خود را براي ازدواج شخصي مصرف کند خداوند گروهي از فرشتگان را مامور مي کند که هر سال براي او حج به جا مي آورند و ثواب حج براي او نوشته خواهد شد.البته اين نکته در مورد حج مستحب است که شخص اگر به جاي آن بتواند اين چنين احسان کند ثواب خواهد برد ولي در مورد حج واجب اگر شخص استطاعت رفتن به سفر حج را داشته باشد بايد براي انجام مراسم حج راهي مکه ي مکرمه شود.


امام جمعه سامان حجت الاسلام عقيلي در ابتداي خطبه ي دوم به مساله ي تلاش آمريکا براي ايجاد تشنج در منطقه اشاره کرد وبيان داشت: سانسور راه پيمايي باشکوه اربعين هم به دليل پنهان کردن واقعيت است.

حجت الاسلام علي اصغر عقيلي تاکيد کرد: اين راه پيمايي عظيم اربعين به خاطر جاذبه ي امام حسين (ع) است و تا چند برابر اين وضعيت فعلي هم قابل پيش بيني است که اگر انعکاس خبري اين واقعه بدون سانسور اتفاق بيفتد شاهد بيشتر شدن موج خروشان زائران امام حسين عليه السلام خواهيم بود.

عقيلي خطاب به ترامپ گفت: ملتي که چنين آرزوي شهادت مي کنند و با پاي برهنه جان خود را در کف دو دست خود مي گزارد و با شعار" يا ليتنا کنا معک "به ديدار امام حسين مي رود ، آيا تسليم شما مي شود؟ ملتي که در حمايت امام زمان عليه السلام است از شهادت ترس و واهمه اي دارد؟همين ملت ايران باعث شد که صهيونيست نتواند به هدف خود در منطقه دست پيدا کند.

وي به فرمايش امام خميني رحمت الله عليه اشاره کرد و عنوان کرد : طبق بيان امام خميني اگر کشورهاي اسلامي هر کدام يک سطل آب بريزند ، اسرائيل را آب خواهد برد.

عقيلي با بيان اينکه درسي که امام حسين عليه السلام به ما داده اين است که شيعه عار و ننگ را تحمل نمي کند و شهادت را انتخاب مي کند، بيان داشت: مگر شيعه بميرد و روزي برسد که ملت ظالم بر مسلمانان حکومت کند، حتي شيعه در مورد ملت سني هم چنين عمل ميکند و ان شا الله روزي برسد که ملت مسمان بتواند حتي ملت عربستان را از چنگال آمريکا نجات دهد.

امام جمعه سامان با بيان اينکه آمريکا مي گويند چرا موشک دور برد مي سازيد؟کجاي قرآن گفته که ملت مسلمان بايد موشک بسازد؟ جواب مي دهيم که خداوند درآيه ي ۶۰ سوره ي انفال به ما دستور مي دهد که هر آن چه که داريد براي مقابله ي با دشمن به کار گيريد تا دشمن را از تعدي باز دارد، اذعان داشت: اگر موشک دور برد لازم است براي کشور گشايي نيست و براي دفاع است تا هم دشمنان خود را بترسانند و هم دشمنان خداوند را.

عقيلي خاطر نشان کرد: خداوند در ادامه ي آيه ي مذکور مي فرمايند دشمناني هم هستند که شما نمي شناسيد و بايد براي ترساندن آنان هم از نهايت قدرت خود استفاده کنيد.

انتهاي پيام/۱۰۲۲ج


کد مطلب: 37028

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37028/اجتماع-عظیم-اربعین-کربلا-تنها-قطره-دریای-شیعیان-جهان-نزاع-درونی-آل-سعود-عامل-رسوایی-آنان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir