کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

7 مرداد 1397 ساعت 11:06

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشت گندم اختصاص یافته که از این سطح ۲۳ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۶ هزار هکتار زمین‌های دیم است.


حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: امسال ۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: از این سطح ۲۳ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۶ هزار هکتار زمین‌های دیم است.

دانش اظهار کرد: سال گذشته ۶۱ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کشت گندم آبی و دیم اختصاص داشت و مهم‌ترین ارقام گندم آبی کشت شده در زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری شامل میهن، حیدری، پیشگام، پیشتاز و اروم و مهم‌ترین رقم‌های گندم دیم سرداری، هما، آذر دو و باران است.

وی یادآور شد: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته امسال از مجموع تولید ۹۹ هزار تنی گندم در زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری ۵۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری و ذخیره‌سازی شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان گفت: گندم با افت ۲ و ۴ هر کیلو ۱۳۰۰ تومان از کشاورز خریداری می‌شود که حدود ۵۰ درصد بعد ثبت پرداخت و مابقی در قسط‌های آینده پرداخت خواهد شد.

دانش اضافه کرد: سال گذشته نیز ۶۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شد.

وی در انتها گفت: سال گذشته ۷۰ درصد گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری از سوی تعاون روستایی استان و بقیه از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خریداری شده است.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 39918

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39918/کشت-گندم-۵۹-هزار-هکتار-اراضی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir