کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهرستان فارسان:

شهرستان فارسان تقديم کننده تنها شهيد انقلاب در ۱۲ بهمن است

12 بهمن 1396 ساعت 8:42

دليل نام‌گذاري روز 12 بهمن بعنوان روز شهرستان فارسان بر اساس اطلاعات بنياد شهيد، شهيد کربلايي قربانعلي داوودي تنها شهيد انقلاب در 12 بهمن‌ماه سال 1357 در کشور است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، دليل نام‌گذاري روز 12 بهمن به‌عنوان روز شهرستان فارسان شهادت اولين شهيد انقلاب اسلامي در چهارمحال و بختياري و نيز تنهاترين شهيد روز 12 بهمن 1357 در کل کشور است که اين افتخار نصيب مردم شهيدپرور شهرستان فارسان شده و از طرفي چون اين شهيد بزرگوار جزء اصناف و بازاريان شهر بوده ايشان به‌عنوان شهيد شاخص بسيج اصناف کشور هم معرفي شده است.

شهيد داوودي متولد سال 1308 از اهالي شهر فارسان بود که در تاريخ 12 بهمن‌ماه 1357 در سن 49 سالگي توسط سرسپردگان رژيم پهلوي به شهادت رسيد.

شهيد داوودي‌ فردي زحمتکش و تلاشگر بود او در فعاليت‌هاي سياسي عليه رژيم پهلوي حضوري فعال داشت و کسبه و بازاريان شهر فارسان را عليه رژيم منحوس پهلوي دعوت به مبارزه مي‌کرد.

شهيد داوودي با شروع انقلاب در سال 1357 مبارزات شديدتري را عليه رژيم طاغوت آغاز مي‌کند و به علت همين فعاليت‌ها و نصب تصوير حضرت امام خميني (ره) بر درب مغازه خود چماق داران و ضد انقلابيون چندين مرتبه به مغازه وي حمله و شيشه‌هاي مغازه شهدي داووي را مي‌شکنند ولي او از آرمان خود دست‌بردار نبود.

 در عاشوراي سال 57 عناصر ضدانقلابي با حمله به مغازه شهيد داوودي، وي را زخمي مي‌کنند.

در روز 12 بهمن‌ماه سال 57 مصادف با ورود حضرت امام خميني (ره) به ايران در راهپيمايي که به همين مناسبت تدارک ديده‌شده بود به‌عنوان يکي از عوامل اصلي راهپيمايي شرکت مي‌کند که در مسير حرکت از مسجد جامع فارسان به سمت سه‌راهي باباحيدر در حين راهپيمايي، چماق داران رژيم شاهنشاهي و ضد انقلابيون به تظاهرکنندگان حمله‌ور شدند که در اين ميان عده‌اي زخمي وعده‌اي هم فرار کردند.
 
شهيد قربانعلي داوودي براثر ضرباتي که سرسپردگان رژيم طاغوت بر سرش وارد کردند، دچار آسيب مغزي شده و بعد از انتقال به بيمارستان آيت‌الله کاشاني اصفهان دعوت حق را لبيک و به درجه رفيع شهادت نائل مي‌آيد.
 
پيکر اين شهيد مبارز انقلاب اسلامي که در انتظار طلوع خورشيد انقلاب در کشور بود قبل از 22 بهمن‌ماه و پيروزي انقلاب در گلزار شهداي شهر فارسان آرام گرفت.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 


کد مطلب: 38298

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38298/شهرستان-فارسان-تقديم-کننده-تنها-شهيد-انقلاب-۱۲-بهمن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir