کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد:

حفظ وحدت، رمز پيروزي مسلمانان/جامعه بدون جهاد عزت ندارد

10 آذر 1396 ساعت 16:23

ائمه جماعات سراسر استان چهارمحال و بختیاری رمز پيروزي و عزت مسلمانان مقابل دشمن راحفظ وحدت و اتحاد دانستند و گفتند : جهاد دري از درهاي بهشت است و جامعه اي که جهاد نداشته باشد عزت ندارد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ ائمه جماعات سراسر استان چهار محال و بختیاری وحدت بین مسلمانان را یک امر ضروری دانستند و گفتند: رمز پیروزی مسلمانان وحدت بین آن ها است.

آمارهاي اشتغال و رشد اقتصادي با واقعيت‌هاي جامعه همخواني ندارد

امام جمعه لردگان گفت: آمارهاي مطرح شده در مورد کاهش تورم، افزايش اشتغال و رشد اقتصادي هيچ‌ انطباقي با واقعيت‌هاي جامعه ندارد.

سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت: ميلاد فرخنده رسول گرامي اسلام و ميلاد با سعادت ششمين امام و پيشوا، وجود امام صادق(ع) است که اين روز به عنوان روز اخلاق و مهرباني نيز نامگذاري شده است و قاعدتا دليل نامگذاري اين روز بخاطر ميلاد با سعادت پيامبر(ص) و امام صادق (ع) است و به نوعي هفته وحدت نيز مي باشد.

وي گفت: ميلاد نبي گرامي اسلام شروع يک مقطع عظيم در تاريخ بشريت است و پيامبر اکرم (ص) طليعه رحمت مي باشد که با ميلاد با برکت ايشان چند اتفاق مهم رخ داد از جمله بت ها افتادند، ايوان کسري شکست و چهارده کنگره آن فرو ريخت، درياچه ساوه خشکيد و آتشکده هزارساله فارس به يکباره خاموش گرديد و اين پيام مهمي براي جهانيان بود که اين ميلاد و تولد با ميلاد و تولدهاي ديگر متفاوت مي باشد و اين پيام ها نشان از حرکتي بزرگ در دنيا مي باشد.

حجت الاسلام تاج زاد در ادامه افزود: از بزرگترين برکات ميلاد نبي اکرم(ص) ارتقا جايگاه انسان است و انسان در عصر جاهليت با انساني که در پرتو رهنمودها و هدايت هاي پيامبر رشد کرد قطعا تفاوت دارد.

وي به ميلاد با سعادت امام صادق نيز اشاره کرد و گفت: هدايتگري اين امام همام تاثير بسيار زيادي در روشنگري هاي جامعه اسلامي داشته است و وظيفه ما اين است که معارف اهل بيت را ياد بگيريم و خودمان را پايبند دستورات آنها قرار دهيم.

امام جمعه لردگان تصريح کرد: اجلاس محبان اهل بيت در برابر تکفير که در ايران اسلامي برگزار شد به واسطه نزديک شدن به هفته وحدت از اهميت ويژه اي برخوردار است و محبان اهل بيت به يک گروه خاص محدود نمي شود و از اين رو رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار بيان داشتند" موضوع اين اجلاس که محبت اهل بيت(ع) است موضوع بسيار مهمي مي باشد و حب اهل بيت مخصوص يک گروه خاص نمي باشد و همه مسلمين و اهل بيت پيغمبر را دوست دارند و به اهل بيت ارادت دارند".

خطيب جمعه لردگان در بخش ديگر سخنان خود به گزارش ۱۰۰ روزه رييس محترم جمهور اشاره داشت و گفت: آمارهايي که رئيس جمهور در سخنراني و گزارش ۱۰۰ روزه خود در زمينه اشتغال مطرح مي کنند با واقعيت‌هاي جامعه فاصله زيادي دارد و ما آن را احساس نمي کنيم.

وي افزود: آمارهاي مطرح شده در مورد کاهش تورم، افزايش اشتغال و رشد اقتصادي هيچ‌ انطباقي با واقعيت‌هاي جامعه ندارد.

تاج زاد به ۱۶ آذر روز دانشجو اداره کردو گفت: اين روز روزي است که جمعي از دانشجويان عزيز انقلاب اسلامي در مقابله با سياست هاي استکباري آمريکا و آمدن نيکسون به ايران در دانشگاه به شهادت رسيدند و اين روز بزرگ داراي پيام سياسي و مقاومت و مبارزه در برابر استکبار است و بازگو کننده اين است که دانشگاه بايد در برابر ظلم، ستم ، استکبار و نقشه هاي شيطاني مستکبران عالم بيدار باشد.

حجت الاسلام تاجزاد افزود: بدانيد دانشگاه و دانشجو امروز آماج بزرگ ترين توطئه ها است و بايد کار فرهنگي دانشگاه ها به گونه اي باشد که افرادي که تربيت مي کند مومن، متدين، متخلق و انقلابي باشند.

وي با اشاره به شهادت آيت الله مدرس گفت: مدرس، براي عالمان دين به عنوان يک عالم متعهد و سياستمدار الگو مي باشد و براي نمايندگان مجلس در طول اعصار و قرون بعد از رحلت و شهادتش نيز يک اسوه و الگو مي باشد.

امريکا و دشمنان اسلام به دنبال ايجاد تفرقه در بين کشور هاي مسلمان هستند
امام جمعه سامان امريکا و دشمنان اسلام به دنبال ايجاد تفرقه در کشور هاي مسلمان هستند ابراز کرد: مساله ي تفرقه ي دشمن بين بعضي از مسلمانان متاسفانه جواب داده است، همين چند روز پيش که انفجاري در کشور مصر اتفاق افتاد نتيجه ي از بين رفتن اتحاد بين شيعه و سني بود.

امام جمعه سامان حجت الاسلام و المسلمين علي اصغر عقيلي در ابتداي خطبه ي اول پس از سفارش همه ي مردم و خود به رعايت تقواي الهي ، فرمودند اکثر مشکلات جامعه و حتي مشکلات فردي ما با رعايت تقواي الهي حل خواهند شد، اظهار داشت: اسم نبي اعظم اسلام در کتاب تورات و انجيل ثبت و ضبط شده ، البته تورات و انجيلي که تحريف در آن راه پيدا نکرده باشد، خداوند در قرآن مي فرمايد، اسم پيامبر در کتاب تورات و انجيل مکتوب است يعني ثبت شده است.

وي در ادامه براي پرده برداري از مخفي کاري کليسا به ماجراي يکي از علماي بزرگ اسلام اشاره کردو بيان داشت: :محمد صادق فخر الاسلام که صاحب کتاب " انيس اعلام " است ، در مقدمه ي کتاب خود مي گويد اسم من قبلا" موشيه" بود و مسيحي بودم ، پدرم مرا به کليسا سپرد تا روحاني شوم، من در کليسا از لحاظ علمي و اخلاقي رقيبي نداشتم. سال ها در واتيکان تحصيل کرده و درخشيدم تا جايي که نزديک ترين مقام به پاپ من بودم و همه ي اسرار پاپ با من در ميان گذاشته مي شد، نکته اي که در اين داستان قابل توجه است اين است که پاپ کليد يکي از اتاق هاي خود را به من نمي داد.

عقيلي عنوان کرد: بعد از آنکه به علت کهولت سن پاپ در بستر بيماري افتاد ، سريعا خودم را به پاپ رساندم. پاپ به من گفت ، نظر شما و همه ي افراد هم نظر با شما در مورد کلمه " فارقليتا" اشتباه است. بعد کتابي را از همان اتاق براي من بيرون آورد و به من گفت منظور از آن کلمه حضرت محمد بن عبد الله رسول گرامي اسلام است. علت را از او پرسيدم که چرا تا الان اين مطلب را بازگو نکرده بوديد؟ گفت ترس از جان خودم و خانواده ام اجازه نمي داد که من اين مطلب را بازگو کنم،اين عالم بزرگ اسلام مي گويد بعد از اين قضيه نيمه شبي به محضر شيخ حسن مشرف شدم و با جاري کردن شهادتين مسلمان شدم بعد ازآن هم عازم نجف و عتبات عاليات شدم و ۱۶ سال علوم حوزوي خواندم تا به درجه ي اجتهاد رسيدم.

وي بيان داشت: محمد صادق فخر بيان مي کند که روزي که در تهران منبر رفته بودم افرادي که مسافر بودند و يا تازه وارد بودند من را با انگشت نشان مي داند و مي گفتند چه قدر ما مسمانان خوب هستيم که اين مسيحي مسلمان شده است و آيت الله محمد صادق هم فرياد مي زد که علت مسلماني من مسلماني شما نيست بلکه دين اسلام شما باعث اين شده اسن که من به دين اسلام مشرف شوم.


امام جمعه ي شهرستان سامان در ابتداي خطبه ي دوم به حادثه ي زلزله ي کرمانشاه اشاره و بيان داشت: : ساخت و ساز هايي که قرار است براي افراد زلزله زده ساخته شود بايد از استحکام بالايي برخوردار باشند و از ساختمان هاي قبلي محکمتر باشند.

حجت الاسلام و المسلمينعلي اصغر عقيلي ايشان مهمترين ويژگي ساختمان را فونداسيون و زير بناي آن خواند و عنوان کرد: در ساختمان هاي آپارتماني اين نکته بايد دقيق تر اجرا شود.

عقيلي مساله ي ديگر در مورد مناطق زلزله زده را بافت فرسوده ي منطقه دانست و اذعان داشت: داگر مي شد که دولت محترم کارمزد وام هايي که قرار است به افراد زلزله زده بدهد صفر کند ،هم اوضاع پيشرفت ساخت و ساز ها با سرعت بيشتري انجام مي شد و هم خيال مردم از دغدغه ي مالي اين بحث آرام تر مي شد.ما نبايد زود اين حادثه را فراموش کنيم.

عقيلي به هفته ي بسيجي که گذشت اشاره و تصريح کرد: دشمني آمريکا با بسيج و تفکر بسيجي هم چنان ادامه دارد و همان آمريکايي که هفته ي قبل گفت ما داعش را به وجود آورديم و الان گفته است که ما ميخواهيم با داعش مبارزه کنيم .

وي بااشاره بر اينکه در اصل آمريکا مي خواهد با دشمنان داعش مبارزه کند، تاکيد کرد: آمريکا الان با فضاي مجازي و ماهواره ها و ... دست به دشمني با بسيج زده است.

حجت الاسلام و المسلمين عقيلي با اشاره بر اينکه آمريکايي که با ايجاد تفرقه توانست کشور اسپانيا را از آغوش اسلام جدا کند و اين جاست که ضرورت وحدتي که فرموده ي مقام معظم رهبري هم هست ، بيشتر احساس مي شود، ابراز کرد: مساله ي تفرقه ي دشمن بين بعضي از مسلمانان متاسفانه جواب داده است، همين چند روز پيش که انفجاري در کشور مصر اتفاق افتاد نتيجه ي از بين رفتن اتحاد بين شيعه و سني بود.

امام جمعه ي شهرستان سامان به روز ۱۲ آذر ، روز تصويب قانون اساسي کشور اسلامي ايران به دستان آيت الله بهشتي و ياران با وفايش اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دست دشمن را در اين روز هم مي توان ديد ، چرا که آمريکا خود گفته بود که اگر مديريت بهشتي رو ما داشتيم بيست سال جلوتر بوديم.

سياست مداران جرات و جسارت را از آيت الله مدرس فرا گيرند
امام جمعه موقت شهرکرد گفت: جرأت و شجاعت آيت‌الله مدرس بايد الگوي سياست‌مداران و نمايندگان مجلس باشد که اگر اينطور نباشد آن‌ها گرفتار رشوه و اختلاس مي‌شوند.
حجت‌الاسلام سيدابوالحسن فاطمي ظهر امروز در خطبه‌هاي نمازجمعه شهرکرد، با اشاره به سالروز شهادت آيت‌الله سيد حسن مدرس، اظهار کرد: ايشان حدود ۱۷ سال نماينده مجلس شوراي اسلامي بودند و در ‌طول اين دوران مواضع بسيار مهمي داشتند و با شجاعت و جرأتي مثال‌زدني در مواقع حساس نظر خود را بيان مي‌کردند.

وي با بيان اينکه آيت‌الله مدرس برخلاف بسياري از سياست‌مداران آن دوران ماهيت رضاشاه را به‌خوبي درک کردند و گول رفتارهاي نمايشي او را نخوردند، عنوان کرد: آيت‌الله مدرس در برابر سياست داخلي و خارجي نظر خود را شجاعانه بيان مي‌کردند و همين شجاعت در شکل‌گيري شخصيت امام راحل نقش تأثيرگذاري داشت.

امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: اين جرأت و جسارت بايد در بين سياست‌مداران ما حفظ شود و آيت‌الله مدرس بايد الگوي سياست‌مداران و نمايندگان مجلس باشد که اگر اينطور نباشد آن‌ها گرفتار رشوه و اختلاس مي‌شوند.

فاطمي در ادامه با تفسير آياتي از قرآن کريم در رابطه با شخصيت پيامبراکرم(ص)، گفت: عده‌اي در جامعه به‌دنبال اختلاف‌افکني در بين مسلمانان هستند و مي‌گويند پيامبر عرب است و ما ايراني, بنابراين ما از پيامبر تبعيت نمي‌کنيم درصورتي‌که انتخاب پيامبر بر عهده خداوند است و ما حق دخالت در اين موضوع را نداريم و بايد از دستورات خداوند تبعيت کنيم.

وي با اشاره به اينکه اکثر مردم جهان پيرو حضرت مسيح هستند و به نژاد ايشان کاري ندارند، افزود: بيان اين شبهات در جامعه غيرمنطقي است و ما شاهد هستيم که بسياري از کشورهاي جهان مسلمان هستند و هيچ سخني از محل تولد پيامبراکرم(ص) به‌ميان نمي‌آوردند.

امام جمعه موقت شهرکرد اضافه کرد: پيامبراکرم(ص) به‌عنوان آخرين نماينده و سفير خداوند براي بازگوکردن فرامين الهي است و ايشان همچنين براي جلوگيري از بيراهه رفتن و گمراهي مردم حريص بودند و براي هدايت افراد جامعه از هيچ کوششي دريغ نمي‌کردند.

فاطمي در پايان گفت: امروزه دشمن در تلاش است تا با انواع ترفندها جوانان و نوجوانان ما را به گمراهي بکشد و جوانان ما بايد با بصيرت و آگاهي در مقابل اين فتنه‌ها بايستند و اجازه ندهند که دشمنان به هدف خود که مخدوش کردن ذهن آن‌هاست، برسد.

حفظ وحدت، رمز پيروزي مسلمانان/جامعه بدون جهاد عزت ندارد
خطيب موقت نماز جمعه بروجن رمز پيروزي و عزت مسلمانان مقابل دشمن راحفظ وحدت و اتحاد دانست و گفت: جهاد دري از درهاي بهشت است و جامعه اي که جهاد نداشته باشد عزت ندارد.

حجت الاسلام سيد مسيح حسيني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصيه نمازگزاران به تقواي الهي و تبريک آغاز هفته وحدت و ميلاد پيامبر اکرم (ص)، گفت: وحدت مسلمانان رمز موفقيت عالم اسلام است و دشمنان را از رسيدن به اهدافشان باز مي دارد.

حفظ وحدت، رمز پيروزي مسلمانان

وي با بيان اين که هفته وحدت فرصت خوبي است تا مسلمانان جهان پيوند برادري و اتحاد خود را محکم کنند، گفت: تنها رمز پيروزي و عزت مسلمانان مقابل دشمن حفظ وحدت و اتحاد است.

خطيب موقت نماز جمعه شهر بروجن با اشاره به شهادت شهيد مدافع حرم عليرضا جيلان در دفاع از حريم اهل بيت(ع)، گفت: کسي که جهاد نکند و آماده نباشد ايمان کامل ندارد.

جامعه بدون جهاد عزت ندارد

حجت الاسلام حسيني با اشاره به اين که جهاد دري از درهاي بهشت است و با بيان اين که جامعه اي که جهاد نداشته باشد عزت ندارد، گفت: اگر کسي جهاد را از وجود خودش دور کند قلبش مي ميرد.

حسيني با اشاره به حديثي از پيامبر اکرم (ص) و اظهارات برخي ها که چرا در کشورهاي ديگر مي جنگيم، افزود: هيچ قومي ننشست که جنگ در خانه اش قرار بگيرد مگر اين که تحقير شد.

حجت الاسلام حسيني با اشاره به اين که باران رحمت جز با دادن زکات و امور ماليه بر ما نازل نخواهد شد، اضافه کرد: ايمانتان را با صدقه روشن نگه داريد و مال هاي خود را با دادن زکات حفظ کنيد.

خطيب موقت نماز جمعه بروجن در بخش ديگري از خطبه ها به ۱۶ آذر روز دانشجو هم اشاره کرد و گفت: دانشجويان اجازه ندادند چراغ و نور انقلاب خاموش شود.

حجت الاسلام حسيني با اشاره به فرمايش امام راحل که سربازان من در ميان خاک ها بازي مي کنند، گفت: اگر انقلاب عالمان، دانشجويان و گذشت جوانان نبود انقلاب ما به اينجا نمي رسيد.

پيشرفت دنياي اسلام درپرتو وحدت و هم بستگي مسلمانان است/ بسياري ازمشکلاتي که درکشوروجودداردبخاطرناکارآمدي مجلس ها است
امام جمعه شهر اردل گفت: عزت ،اقتدارو پيشرفت دنياي اسلام درپرتو وحدت وهم بستگي مسلمانان است.

حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقواي الهي گفت: هفته وحدت و ميلاد رسول اکرم(ص) که آغازگر وحدت و اتحاد است بهترين فرصت شناخت و تقويت و رسيدن به اهداف امت اسلامي است.

بهرامي افزود:اين روزها ولادت برترين مخلوق عالم هستي پيامبرعزيزاسلام وامام صادق عليه السلام است و درسايه وجود او ست که انسانها از پستي وحقارت ،ستم وظلم،ازهدررفتن عمرها،ازگرفتاريهاي نفس ،ازگرفتاري درتفکرات وخرافات جاهلي بيرون مي آيند.

پيشرفت دنياي اسلام درپرتو وحدت و هم بستگي مسلمانان است/ بسياري ازمشکلاتي که درکشوروجودداردبخاطرناکارآمدي مجلس ها است

امام جمعه شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل با تبريک هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت فرصتي براي تعامل و همبستگي در بين مسلمانان است.

امام جمعه شهر اردل گفت :دشمنان به دنبال تفرقه و اختلاف بين مسلمانان هستند و از اختلاف بين شيعه و سني سود مي برند لذا بايد زمينه اتحاد و همدلي بيشتر بين مسلمانان فراهم شود.

وي با بيان اينکه دشمن براي ايجاد اختلاف و تفرقه بين مسلمانان با روش‌هاي گوناگون در تلاش هستند و هرگز از اين اقدام خود دست بر نمي دارند، اظهار کرد: حفظ وحدت مسلمانان بهترين راهبرد براي سعادت امت اسلامي است.

حجت الاسلام بهرامي با اشاره به اينکه پيشرفت دنياي اسلام درپرتو وحدت وهم بستگي مسلمانان است بيان کرد:وحدت رمز پيروزي امت اسلامي در برابر توطئه هاي سازمان يافته دشمنان است و اين امر مهم بايد هميشگي و پايدار باشد و بر ما واجب است از صلح ، آرامش، همدلي و همزماني که اکنون در بين مذاهب مختلف نظام اسلامي حاکم است، قدرداني کنيم.

امام جمعه شهر اردل با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو افزود: ۱۶ آذر۱۳۳۲حرکتي ازناحيه دانشجويان عليه استعمارواستکباربود و شروع مرگ برآمريکا ازآنجاشروع شد.

حجت الاسلام بهرامي گفت:روز ۱۶ آذر به‌عنوان روز مقاومت و ايستادگي دانشجويان اين سرزمين در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگي در دفتر تاريخ اين سرزمين به يادگار ثبت گرديده است.

خطيب جمعه شهر اردل با اشاره به سالروز شهادت آيت‌الله مدرس و روز مجلس و سالروز تصويب قانون اساسي گفت: قطعايکي از ارکان مهم کشور مجلس شوراي اسلامي است که تصويب قوانين طرحها،لوايح ونظارت براي اجراي اينهابه عهده مجلس است.

بهرامي اضافه کرد:آنچه درمجلس اتفاق مي افتدمي تواندحرکت وسرعت کشوربه سمت پيشرفت رامهياکند البته اگر بانگاه به اهداف بلندانقلاب وبراي رفع مشکلات توده هاي مردم به تصويب برسد.

وي با بيان اينکه مجلس بايدمحل واقعي اراده ي ملت باشدنه گروهها،قشروجريانات خاص افزود: بسياري ازمشکلاتي که درکشور وجوددارد بخاطرناکارآمدي مجلس ها است لذا نماينگان وظيفه سنگيني بر دوششان است و نبايد چشم بر حقايق ملت ببندند و به دور از بازي هاي سياسي برا رفع مشکلات مردم به خصوص قشر ضعيف جامعه کار کنند.

ايشان ضمن تبريک روز مجلس به نمايندگان استان خصوصا نماينده شهرستان اظهار داشت: نمايندگان مجلس درتصويب بودجه وتخصيص اعتبارات مسائل مهم استان وخصوصا شهرستان راجدي پيگير باشند.

حجت الاسلام بهرامي گفت:مسئله فاضلاب شهر اردل و جاده هاي اين شهرستان نيازبه اعتبارات ملي دارد نماينده شهرستان بايد ازظرفيت نمايندگي استفاده کند اين روزها فرصت را ازدست ندهد و برای تخصیص بودجه اي براي تکميل اين پروژه ها تلاش کند.

امام جمعه شهر اردل ازبرگزار کنندگان دومين اجلاسيه نماز که با محوريت فضاي مجازي و نماز برگزار شد تقدير و تشکر کرد.

دانشجو بدون متاثر شدن از بوق هاي تبليغاتي به کشف علت هاي حقيقي بپردازد
امام جمعه فارسان گفت: استقلال دانشجو يعني اينکه ابزار دست احزاب و گروه‌هاي سياسي قرار نگيرد و فراتر از گروه و حزب حرکت کند و بدون متاثر شدن از بوق هاي تبليغاتي بيگانگان به تحليل عميق موانع پيشرفت و تحقق عدالت و کشف علت هاي حقيقي بپردازد.

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه هاي اين هفته شهر فارسان گفت: آغاز هفته ي وحدت و ولادت پيامبر و امام صادق(ع) را تبريک مي گوييم.

وي افزود:قرآن مي فرمايد:« يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقينَ » (توبه ۱۱۹) مومنين تقوا پيشه کنيد و با صادقين باشيد، يکي از آثار و برکات تقوا اين است که انسان متقي هيچ گاه راه و رهبر خود را گم و فراموش نمي کند، پس در تحصيل تقوا و تقويت آن بکوشيم تا از امام زمان خود مهدي آل محمد (عج) و در غياب ان حضرت از ولي فقيه زمان مان جدا نشويم.

وي بيان داشت: پيامبر اکرم( صلي الله عليه واله وسلم )که خاتم المرسلين است آخرين پيام ها و رهنمودها را در قالب کتابي کامل همچون قرآن کريم و شريعتي جامع و هميشه جاويد همچنين اسلام عزيز را در طي ۲۳ سال رسالت خود تقديم بشريت کرد

وحدت يک اکسيري است که همواره بايد در اولويت باشد

امام جمعه فارسان گفت:وحدت يک اکسيري است که همواره بايد در اولويت باشد ايران اسلامي هم اين افتخار را دارد با تأسي به امام راحل عظيم الشان انقلاب که منادي وحدت امت اسلام بود و خلف صالح ايشان امام خامنه اي (مد ظله العالي )که الان اميد جهان اسلام است هميشه آحاد امت اسلام به وحدت دعوت مي‌کند و هر صداي تفرقه افکن و هر نشان اختلافي را از هر گروه باشد را محکوم مي کند.

آيا اين آمارهاي اقتصادي در زندگي مردم ملموس است؟؟

حجت الاسلام ملک پور به سخنان رئيس جمهور اشاره داشت و گفت: رئيس جمهور محترم چند شب پيش گزارشي را به مردم دادند که با استناد به آمارهاي کاغذي و روي برگه مثبت بود اما آيا اين آمارهاي اقتصادي در زندگي مردم ملموس است؟؟

آيا مردم اين آمارها را سر سفره خانه خودشان مي بينند ؟؟

وي تصريح کرد: تقريباً ۱۰۰ روز پيش رئيس جمهور محترم در حضور نمايندگان ملت براي دومين بار سوگند ياد کرد که به وعده هاي انتخاباتي خود عمل کند.قول داد که سالانه بيش از ۹۰۰ هزار شغل ايجاد کند قول داد فقر کارتن خوابي را به کلي برچيند و ده‌ها وعده ديگر اما آمارها از وضعيت نابسامان اقتصاد و آمار فقر حکايت مي کند.

وي گفت: در گزارش سال ۲۰۱۷ بانک جهاني رتبه ايران از ۱۶۷ به ۱۷۰ تنزل پيدا کرد.از نظر اشتغال ايران در رتبه ۱۲۰ قرار گرفته استان ما در امار هاي رسمي بيشترين بيکار را داره گزارش هاي داخلي نشان مي‌دهد۳۳ درصد جامعه ايران زير خط فقر زندگي مي‌کنند.و همين ديروز وزير رفاه و تعاون ميگن نزديک به ۴۰ ميليون نفر زير خط فقر زندگي مي‌کنند و مردم دارند فقيرتر مي‌شوند

وي بيان داشت: رئيس جمهور اعلام کرد ۲۵ هزار ميليارد تومان در امور عمراني طي سه ماه اخير تخصيص داده شده اما بانک مرکزي آمار را که منتشر کرده فقط مربوط به شهريور ماه است که رقم آن سه هزار ميليارد تومان است يعني ۲۲ هزار ميليارد تومان در ماه هاي مهر و آبان هزينه شده که بعيد است يکباره چنين رشدي داشته باشيم.

وعده اتاق شيشه‌اي و اطلاعات شفاف با عملکرد دولت انطباق ندارد

امام جمعه فارسان گفت:وعده اتاق شيشه‌اي و اطلاعات شفاف با عملکرد دولت انطباق ندارد چرا ؟چون هنوز آمارهاي کسري بودجه دولت محرمانه است.قراردادهاي نفتي،قراردادهاي خودرو، قراردادهاي هواپيما و ديگر قرارداد ها همچنان محرمانه است چرا رئيس جمهور در گزارش صد روزه مي گويد با حقوق شهروندي همه دولت در اتاق شيشه قرار مي گيرد.

يادمون نرفته که رئيس جمهور برجام را بزرگ‌ترين پيروزي تاريخي ايران و انقلاب اسلامي ميدانست

وي تصريح کرد: اما در اين گزارش رئيس جمهور بلاخره دست از مطلق گرايي برجام برداشت يک کم کوتاه امد و گفت بانک ها نياز به تحول دارد و يک بخش مشکلات بانک ها مربوط به برجام است.خوب اين حرف،حرف صحيح است که مشکل بانک ها برجام نيست ولي قبلاً گفته مي‌شد برجام حلال همه مشکلات اقتصادي است و يادمون نرفته که رئيس جمهور برجام را بزرگ‌ترين پيروزي تاريخي ايران و انقلاب اسلامي و موفقيت آميز تر از ۸ سال دفاع مقدس مي‌دانست اما معلوم شد که دستاوردهاي آن به اندازه اين همه تبليغات نبود.
وي بيان داشت: حالا که در مورد برجام صحبت شد بايد عرض کنم دشمنان به دنبال تحميل برجامي ديگرند به دنبال معرفي جمهوري اسلامي به عنوان حامي تروريسم هستند.

وي اظهار داشت: تلاش مي‌کنند نهادهاي انقلابي را در فهرست سازمان‌هاي تروريستي قرار بدهند چند روز گذشته خبري پخش شد که درهيئت وزيران در تاريخ ۷ آبان ۹۶ به تصويب رسيده وبر اساس آن لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به کنوانسيون بين المللي مقابله با تامين مالي تروريسم را براي طي تشريفات قانوني به مجلس شوراي اسلامي ارسال کرده که اگر اين روند و طي مراحل آن ادامه پيدا کند در آينده چالش‌هاي زيادي را عليه کشورمان به وجود مي‌آورد.

حجت الاسلام ملک پور گفت: ظاهر اين لايحه خوبه اما تفاسير و برداشت هاي زيادي از آن مي‌شود اولين مشکل اينکه تعريف دقيقي و تعريف شفافي از واژه تروريسم وجود ندارد الان چه برداشت‌هايي از تروريست مي شود همه برداشت‌ها سياسي و غير واقعي است

وي افزود:کشورهاي قدرتمند دائماً هر چيزي که برخلاف آنها و نظر آنها باشد را تروريسم مي‌دانند و اعمال قدرت و نفوذ مي‌کنند و نکته ديگه اينکه توضيح اش مثل مسئله FATF است باعث مي‌شود افرادي در داخل کشور مطابق تعريف آنها از تروريسم تحريم شوندافرادي که يد طولايي در مبارزه با تروريست دارند مثل سردار قاسم سليماني و اين يکي ديگر از مشکلات اين لايحه دولت است که اين روزها به مجلس ارائه شده و دولت موظف است پاسخ بدهد که بر اساس چه ضرورت و چه نيازي چنين لايحه اي را که مبهم و مشکل ساز است.

آيت الله سيد حسن مدرس لحظه‌اي با استبداد و استعمار سازش نکرد

وي به روز مجلس اشاره داشت و گفت: دهم آذرماه شهادت آيت الله سيد حسن مدرس و روز مجلس است مجلس خانه ملت است نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد شهيد مدرس را الگوي خودشون در جهت‌گيري‌هاي سياسي و اجتماعي و مذهبي قرار بدهند چرا که ايشان چون کوهي استوار در مقابل ستمگران عصر خودش به مقابله برخاست و سلطه گري استعمارگران را افشا کرد و لحظه‌اي با استبداد و استعمار سازش نکرد و در تمامي عمرش ساده‌زيست و متواضع بود

امام جمعه فارسان به روز دانشجو اشاره داشت و افزود: شانزدهم آذر روز دانشجو است اين روز رو به همه دانشجويان به ويژه دانشجويان شهرستان تبريک عرض مي کنم امروز جنبش دانشجويي کشور بيش از هر زمان ديگري به استقلال و بصيرت و دشمن شناسي نياز دارد.

وي تصريح کرد: استقلال دانشجو يعني اينکه ابزار دست احزاب و گروه‌هاي سياسي قرار نگيرد و فراتر از گروه و حزب حرکت کند و بدون متاثر شدن از بوق هاي تبليغاتي بيگانگان به تحليل عميق موانع پيشرفت و تحقق عدالت و کشف علت هاي حقيقي بايد بپردازد بصيرت و دشمن شناسي دانشجو يعني مصداق آن را بشناسد.

حجت الاسلام ملک پور در پايان تشکر مي کنم از همه عزيزاني که تلاش کردند زحمت کشيدند براي برگزاري اجلاس نماز شهرستان مجموعه فرمانداري ادارات و ارگانها و ستاد اقامه نماز و ستاد نماز جمعه و تشکر ويژه دارم از حضور همه شما مردم عزيز

افتخار بختياريست که در چادر بختياري يک نفر علومي ديني را آموزش مي دهد
امام جمعه کوهرنگ گفت: ما بختياريها از همان ابتدا مريد سادات بوديم و افتخار داريم که در هر چادر بختياري همواره يک نفر علوم ديني و معارف الهي را آموزش مي دادند.

امام جمعه کوهرنگ در خطبه هاي ۱۰ آذر شهر چلگرد با دعوت همگان به تقواي الهي گفت: از گناه بپرهيزيم، تقواي الهي را آنگونه که شايسته است پيشه کنيم، خداي عالم براي هر قومي يک پيامبر فرستاد تا مردم را در جهت رستگاري، هدايت کند.

حجت الاسلام و المسلمين سعيد حسين پور افزود: خداوند پيامبران الهي را يکي پس از ديگري براي هدايت و رستگاري بشر، بسوي يکتاپرستي فرستاد و همه را به ظهور پيامبر آخرالزمان، حضرت مهدي (عج) بشارت داد.

حجت الاسلام حسين پور بيان داشت: يکي از مسائلي که بايد تاسف خورد و متاسفانه بعد از پيامبران الهي افرادي دين فروش و دنيا طلب تلاش کردند در جهت تغيير و انحراف دين و شريعت پيامبران الهي قدم برداشتند و نگذاشتند بشريت از صدق تعاليم انبياء استفاده کنند و مسير زندگي صحيح را به مردم نشان دهد.

وي با تقدير از زحمات حجت الاسلام طباطبايي به جهت تلاش براي براي کمک به زيرساخت هاي شهرستان کوهرنگ گفت: ما بختياريها از همان ابتدا مريد سادات بوديم و افتخار داريم که در هر چادر بختياري همواره يک نفر را داشتند که علوم ديني و معارف الهي را آموزش مي دادند.

امام جمعه کوهرنگ گفت: با تمام وجود در خدمت مردم خواهم بود تا با کمک مسئولين و همراهي مردم بتوانيم در جهت ارتقا شهرستان کوهرنگ قدم برداريم.

وحدت رمز سيادت و آقايي مسلمين / ۱۶آذر يادآور مبارزه عملي روشنفکران با ظلم و تجاوز و استبداد است
اولين نماز جمعه شلمزار به امامت حجت الاسلام يدالله زماني امام جمعه جديد شهر شلمزار اقامه شد.

حجت الاسلام "يدالله زماني" در اولين حضور خود در جايگاه امام جمعه شلمزار به تشريح تجارت معنوي و آثار آن پرداخت و گفت: همانگونه که در امور مادي تجارت و داد و ستد ميکنيم، حساب سود و زيان مي کنيم، در تلاشيم سود بيشتري عايدمان شود در امور معنوي نيز تجارت وجود دارد و خوشا به حال کساني که در تجارت معنوي هم حساب سود و زيان کنند.

وي افزود: عمل به دستورات الهي خود تجارتي سودمند است، تجارتي که ضرر و زيان در آن نيست، تجارتي که باري تعالي خود سود آن را تضمين نموده است پس اگر با وجود اين ضامن راستين کسي در تجارت معنوي کاهلي کند زيانکار است.

امام جمعه شلمزار در خطبه دوم نماز جمعه شلمزار با اشاره به فضيلت روز جمعه بر ديگر ايام هفته گفت: روز جمعه بهترين روز هفته است، حسنات کارهاي خير در روز جمعه دو چندان مي شود و عقوبت کارهاي بد هم در اين روز بيشتر است پس دقت داشته باشيم همانطور که در ديگر روزهاي هفته به انجام کارهاي خيز و نيکو اهتمام داريم و از انجام کارهاي بد دوري مي کنيم در اين روز دقا و توجه بيشتري به خرج دهيم.

حجت الاسلام زماني با تبريک فرارسيدن هفته وحدت پيشاپيش تولد پيامبر مهر و رحمت حضرت محمد صلوات الله عليه و آله و ولادت با سعادت امام صادق عليه السلام گفت: وحدت شرط اصلي پيروزي مسلمانان بر دشمنانشان است و بايد همه مسلمانان متحد و يکپارچه در برابر کفر و ظلم بايستند.

وي به مناسبت ۱۰آذر سالروز شهادت شهيد مدرس و روز مجلس هم اشاره کرد و گفت: آيت الله مدرس به عنوان نماينده مردم در شرايطي که خفقان و اختناق فضاي کشور را پر کرده بود صداي مردم در مجلس شوراي ملي بود و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز بايد مدرس را الگوي خود قرار دهند و مانند او در دفاع از منافع دين و مردم و کشور قانونگزاري کنند.

امام جمعه شلمزار به ۱۶آذر روز دانشجو هم اشاره کرد و گفت: بايد ۱۶آذر تا ابد در تاريخ ايران اسلامي ثبت و ظبط شود و هميشه باد و نام شهداي دانشجويي که نخواستند در برابر ظلم و ستم و تجاور آمريکا و انگليس عقب نشيني کنند زنده نگاه داشته شود


کد مطلب: 37406

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37406/حفظ-وحدت-رمز-پيروزي-مسلمانان-جامعه-بدون-جهاد-عزت-ندارد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir