کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه بروجن:

اربعين حسيني عامل وحدت بين مسلمانان است

9 آبان 1396 ساعت 19:11

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه بروجن پياده روي اربعين را عامل وحدت و استکبار ستيزي مردم و مسلمانان عنوان کرد و گفت: هر سال شور و اشتياق مردم در پياده روي اربعين نسبت به سال هاي گذشته بيشتر مي شود.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام علي دهقاني در گفت‌وگو با کلار، اظهار داشت: شهادت امام حسين (ع) يک حرارت و گرمي در قلوب مومنين به وجود آورد که هيچ گاه به سردي نمي گرايد و پس از ۱۴۰۰ سال بر عشق و شعور انسان‌ها نسبت به آن حضرت اضافه مي شود.

وي با اشاره به مراسم پياده روي اربعين و حضور مردم از نقاط مختلف دنيا، افزود: پياده روي اربعين مختص ملت ايران نيست و از جمع بيش از ۲۰ ميليون نفر شرکت کننده در اين مراسم حدود دو ميليون زائر از کشور ايران است.

حجت الاسلام دهقاني با اشاره به حضور اهل تسنن و مذاهب ديگر در مراسم پياده روي اربعين، گفت: علي‌رغم ميل باطني دشمنان هر سال به شور اين حرکت در اربعين اضافه مي شود.

دهقاني ضمن بيان اين که در مراسم حج حدود ۳ ميليون نفر حاضر مي شوند، گفت: در مراسم پياده روي اربعين بيش از ۲۰ ميليون نفر از گويش و مذاهب مختلف حضور مي يابند که دليل بر آن است مردم آزادي خواه هستند و امام حسين(ع) را به عنوان يک نماد که با ظلم و ظالم مبارزه کرده قبول دارند.

مراسم حج هيچ گاه بدون مشکل نبوده است/در فاجعه منا کمترين امکانات براي زائران فراهم نشد

حجت الاسلام دهقاني با اشاره به شهداي فاجعه منا و با بيان اين که مراسم حج هيچ گاه بدون مشکل انجام نشده است، تصريح کرد: اما مراسم اربعين با وجود تهديدات دشمن و حضور بيش از ۲۰ ميليون نفر بدون سازماندهي منسجم با امکانات مردمي و در امنيت کامل با کمترين حادثه روبرو مي شود.

وي ضمن بيان اين که در برخي از حوادث دستي در کار است، تصريح کرد: در فاجعه منا پس از اردحام جمعيت، گرمي هوا و تشنگي کمترين امکانات را براي زائران فراهم نکردند.

حجت الاسلام دهقاني عربستان را عامل دشمن در منطقه و نوکر استکبار دانست و گفت: در سال ۶۶ نيز شمار زيادي از حجاج ما هنگام برائت از مشرکين به شهادت رسيدند.

مراسم حج با اربعين قابل قياس نيست

وي ضمن بيان اين که مراسم حج يک عمل واجب اما زيارت امام حسين (ع) عملي مستحب است، گفت: پياده روي اربعين با مراسم حج قابل قياس نيست و اگر عملي واجب بود خدا مي داند که مردم چه مي کردند.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه بروجن پياده روي اربعين را عامل وحدت و استکبار ستيزي مردم و مسلمانان عنوان کرد و گفت: هر سال شور و اشتياق مردم در پياده روي اربعين نسبت به سال هاي گذشته بيشتر مي شود.

دهقاني همچنين با اشاره به جاماندگان اربعين حسيني، گفت: در روايت آمده است شخصي که راضي به انجام عمل گروهي ديگر باشد او از آن ها محسوب مي شود.

وي اضافه کرد: گاهي به خاطر برخي معذوريت ها و محدويت ها همه توفيق شرکت در مراسم پياده روي اربعين را پيدا نمي کنند اما اگر دلشان با آنها باشد در ثواب زيارت امام حسن (ع) شريک هستند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک


کد مطلب: 36876

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36876/اربعين-حسيني-عامل-وحدت-بين-مسلمانان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir