کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس آموزش و پرورش شهرستان سامان:

مبارزه با آسيب هاي اجتماعي بايد از طريق ساز و کارهاي علمي انجام و از سليقه گرايي خودداري شود

28 بهمن 1396 ساعت 12:35

رئيس آموزش و پرورش سامان با بيان اينکه مبارزه با آسيب هاي اجتماعي از جمله اعتياد بايد از طريق ساز و کارهاي علمي انجام شود و از سليقه گرايي خودداري شود، ابراز کرد: سن نوجواني سن خطر پذيري انواع مختلف آسيب ها مي باشد وعواملي که در جذب نوجوان و جوان به اين گونه آسيب ها را باعث مي شود بايد مورد بررسي و شناسايي قرار داد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، محمد دهقاني با بيان اينکه اعتياد يکي از آسيب هاي فراگير درهمه جوامع بشري مي باشد که تقريبا همه کشورها را با مشکل مواجه کرده است، اظهار داشت: بايد در جامعه آسيب شناسي در ارتباط با راهکارهاي مبارزه با مواد مخدر صورت گيرد .

دهقاني با اشاره بر اينکه مبارزه با آسيب هاي اجتماعي از جمله اعتياد بايد از طريق ساز و کارهاي علمي انجام شود و از سليقه گرايي خودداري شود، اذعان داشت: استفاده از مشارکت ها و همکاري مردم را بسيار راهگشا دانست و بالا بردن سطح آگاهي مردم را براي مصون ماندن از پيامد هاي منفي مصرف مواد مخدر مورد توجه قرار داد.

وي بيان داشت: سن نوجواني سن خطر پذيري انواع مختلف آسيب ها مي باشد وعواملي که در جذب نوجوان و جوان به اين گونه آسيب ها را باعث مي شود بايد مورد بررسي و شناسايي قرار داد که شايد دوستان و همسالان، فضاي مجازي و خانواده ها در اين ارتباط موثر ترين عوامل محسوب شوند.

دهقاني با بيان اينکه آموزش خانواده‌ها و هوشياري و دادن اطلاعات به آنها بايد در دستور کار همه نهادهاي مرتبط قرار گيرد، عنوان کرد: از دوران دبستان و حتي قبل از آن بايد ذهن آنها را با معضلات، مشکلات و خطرات اين آسيب ها آشنا ساخت.

وي گفت:کشور ما مورد انواع مختلف آسيب ها و ضد ارزش ها قرار گرفته که تلاش کرده اند نوجوانان وجوانان ما را به بيراهه بکشند.

دهقاني برلزوم همکاري ميان نهادهاي مختلف شوراي اجتماعي کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش را مورد توجه و تاکيد قرار داد و تصريح کرد: در اين طرح سه جانبه آموزشهايي براي دانش‌آموزان و خانواده‌ها و برپايي نمايشگاههاي پيشگيري از اعتياد و آسيب هاي اجتماعي با همکاري ناجا در بسياري از مدارس سامان و روستاهاي اين شهرستان برپاواجرا شده و با برگزاري همايش ها، کارگاه ها و جلسات ويژه دانش آموزان و همکاران و اوليا در مدارس و تهيه و توزيع نصب تراکت بروشور در مدرسه و دعوت از کارشناسان در حوزه سلامت و آسيب هاي اجتماعي اين طرح اجرايي شد.

محمددهقاني بيان داشت: يکي از اهداف اين همايش ها آموزش مهارت هايي مانند جرات ورزي، شناخت ويژگي هاي فردي واستعدادها و توانايي‌هاي خود و گرايش به برنامه هاي سالم در کاهش آسيب ها وعلل گرايش نوجوانان به اعتياد و مسائلي از اين دست بود که همراه با مهارتهايي مانند نه گفتن و آموزش آن به نوجوان در اين طرح اجرا شد.

کميته اي باحضورجناب سرهنگ رياحي، رياست محترم مبارزه با مواد مخدر استان وکارشناسان، پيرامون پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي با محوريت طرح سه جانبه در اداره آموزش و پرورش سامان تشکيل شد.

انتهاي پيام/۶۰۱س


کد مطلب: 38586

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38586/مبارزه-آسيب-هاي-اجتماعي-بايد-طريق-ساز-کارهاي-علمي-انجام-سليقه-گرايي-خودداري-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir