کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری؛

اعزام 300 مبلغ به چهارمحال و بختیاری

12 مهر 1395 ساعت 9:46

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با اشاره به اینکه در دهه اول محرم امسال 300 مبلغ و مبلغه به استان چهار محال و بختیاری از دفاتر تبلیغات اسلامی قم و اصفهان اعزام شده اند، گفت: 700 مبلغ و مبلغه بومی نیز در این ایام در مساجد شهری و روستایی به امر مقدس تبلیغ مشغول می شوند.


سید جعفر مرتضوی مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری؛ در گفت و گو با جهانبین نیوزاظهار کرد: باید از فرصت استثنایی که اهل بیت عصمت و طهارت به‌ویژه سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در اختیار ما گذاشته اند، در تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم و در راستای ترویج اهداف بلند شیعه و انبیای الهی سهیم باشیم.

مرتضوی با بیان اینکه مبلغین و مبلغات سخنگویان اسلام هستند افزود: حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی فرمودند: «العالم فی قومه کالنبی فی امته؛عالم در میان قوم اش، مانند پیامبری است در میان امتش» و این چنین است که عالمان خطیب، در کل انبیای خدا هستند و دل سوز مردم و با دانش و معرفت دینی که دارند، خطابه های آنان، همه حافظ دین و حدود خدا و بیدارگر است.

وی ادامه داد: باید مواظب باشیم و از خدا کمک بخواهیم به مانند بزرگانی مانند آیت الله بروجردی که سی سال در بروجرد، برای تعداد کمی منبر می رفتند، یا در قم وقتی آیت الله حائری یزدی حوزه را بنا کرد خودش مجلس روضه برپا کرد و یکی از روضه خوان هایش حاج شیخ عباس قمی بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه اگر سر سفره ی اهل بیت علیهم السلام هستیم باید مواظب باشیم افزود:، حضرت محمد بعد از هجرت به مدینه به تمام نقاط مبلغ اعزام می کردند، از جمله به یمن که بیش از دو هزار کیلو متر فاصله داشت و از جمله مبلغین اعزامی حضرت علی (ع) بود که پیامبر او را بدرقه کردند.

مرتضوی با اشاره به نصیحت های پیامبر در مورد شیوه های تبلیغ کردن به حضرت علی (ع) گفت: در تبلیغ باید با روی خوش برخورد کرد، شبهات را شناسایی کرده و با درایت و بصیرت به آنها پاسخ داد و در کنار بیان احکام و پاسخ شبهات، شعف در ارتباط با یادگیری اهداف قیام امام حسین (ع)، شعف در جذب بیشتر جوانان به مسجد و مجالس امام حسین (ع) و شعف در مورد یادگیری معارف دین، قرآن و اسلام ایجاد کنیم.

وی افزود: شهادت شکست نیست، فوز عظیمی است و فرهنگ ناب اسلامی را نه فقط به شکل عزا، بلکه باید درست بیان و تفهیم شود و به فرموده ی امام خمینی (ره) باید عزاداری به شکل سنتی انجام شود و سنتی یعنی از سوی مردم نه از سوی دولت مردان و ادارات و موسسات.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با اشاره به اینکه مردم در نگاه اول به شخصیت و رفتار یک مبلغ نگاه می‌کنند نه به سخنرانی او، گفت: باید حقایق ناب اسلام را به مردم برسانیم و از بیان مباحث روز غفلت نکنیم، و با جوانان باید به زبان امروز صحبت کنیم.

وی بیان کرد: در جذب جوانان به مساجد و مجالس کوتاهی نکنیم، نماز را با حضور جوانان اقامه کنیم، پاسخ گوی شبهات مردم و جوانان باشیم و آسیب های منطقه ی تبلیغ را شناسایی و در رفع این آسیب ها تا حد امکان تلاش داشته باشیم.

مرتضوی در پایان با اشاره به اینکه در دهه اول محرم امسال ۳۰۰ مبلغ و مبلغه به استان چهار محال و بختیاری از دفاتر تبلیغات اسلامی قم و اصفهان اعزام شده اند، گفت: هفتصد مبلغ و مبلغه ی بومی نیزدر این ایام در مساجد شهری و روستایی به امر مقدس تبلیغ مشغول می شوند.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 30926

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30926/اعزام-300-مبلغ-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir