کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس حفاظت محيط زيست بروجن:

حريق تالاب گندمان مهار شد/ريزگردها ناشي از مراتع "حلو" است

25 دی 1396 ساعت 11:04

رئيس اداره حفاظت محيط زيست بروجن از اطفاء حريق تالاب گندمان خبر داد و گفت: ريزدگردها با وزش باد شديد و از مراتع "حلو" ناشي مي شود.


به گزارش جهانبین نیوز، مرتضي منصوري در گفتگو با کلار، اظهار داشت: آتش سوزي تالاب گندمان ساعت يک بامداد امروز دوشنبه پس از پنج ساعت تلاش با سرعت عمل نيروهاي مردمي و امدادي با آتش کوب مهار شد.

وي درباره علت آتش سوزي گفت: تالاب گندمان چند وقت پيش به صورت گسترده دچار آتش‌سوزي شد و با وزش باد شديد قسمت‌هاي جزئي که زير خاکستر مي‌سوخت شعله‌ور شد.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست بروجن با اشاره به وزش باد در مشتعل ساختن شعله‌هاي آتش، گفت: براي جلوگيري از شعله‌ور شدن دوباره آتش پاشش آب بر روي خاکسترها به وسيله پمپ و لوله در حال انجام است.

منصوري با بيان اين که هنوز ميزان خسارت آتش‌سوزي در تالاب گندمان مشخص نيست، گفت: ميزان خسارت وارد شده به تالاب در دست بررسي است.

ريزگردها ناشي از مراتع"حلو" است؛ از طرف تالاب نيست

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بروجن همچنين گفت: آلودگي هوا و ريزدگردها با وزش باد شديد و از مراتع "حلو" ناشي مي شود.

وي اضافه کرد: بخشي از مراتع "حلو" اطراف تالاب گندمان به خاطر چراي بيش از حد دام و زمين هاي زياد کشاورزي به صورت پايش دست به دست هم داده و باعث پراکنش ريزگردها شده است.

منصوري ادامه داد: اين مراتع به شدت مورد استفاده نادرست قرار گرفته، پوشش گياهي آن از بين رفته و وزش باد شديد باعث آلودگي و ريزگردها شده است.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بروجن با تاکيد بر احيا شدن اکولوژيک اين مراتع، گفت: کاشت بوته هاي مقاوم به کم آبي و جلوگيري از چراي دام ها مانع از ايجاد ريزگرد و گرد و خاک مي شود.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بروجن به طرح هاي اصلاحي مانند درختکاري اشاره کرد و گفت: اگر عمليات اصلاحي در پوشش گياهي اين منطقه ايجاد شود با تامين آب و کاشت درخت و درختچه از خيزش گرد و خاک جلوگيري مي شود.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک


کد مطلب: 38045

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38045/حريق-تالاب-گندمان-مهار-ريزگردها-ناشي-مراتع-حلو

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir