کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فرهنگی-اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری:

انقلاب اسلامی یکی از پایدارترین و ماندگارترین تحولات در کشور است/شهروندان در مقابل تعهدات مسئولین حق مطالبه دارند

18 بهمن 1396 ساعت 9:22

معاون فرهنگی- اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از پایدارترین و ماندگارترین تحولات درون کشور است که به واسطه‌ی دستاوردهای عظیمی که به بار آورد، درخشید و ماندگار شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ ویژه‌برنامه جشن انقلاب به مناسبت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی- اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فنآوری، حجت‌الاسلام‌ سید جعفر مرتضوی مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سعید صفی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد، جمعی از مسئولین، کارمندان و دانشجویان دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی- اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی سخنانی در این ویژه برنامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه شهرکرد و تبریک ایام‌ا... دهه‌ی فجر گفت: انقلاب اسلامی به ملت ایران هویت بخشید و به واسطه‌ی این انقلاب جهان ملت ما را شناخت.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: انقلاب اسلامی ایران یکی از پایدارترین و ماندگارترین تحولات درون کشور است که به واسطه‌ی دستاوردهای عظیمی که به بار آورد، درخشید و ماندگار شد.

غفاری به نقش دانشگاه و تفکر دانشجویی در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: دانشگاهیان به عنوان سرمایه‌هایی که برمبنای عقلانیت و هوشیاری عمل می‌کنند، هم‌اکنون در توسعه‌ی کشور نقش به‌سزایی دارند و با توجه به این وظیفه‌ی خطیر نباید نقد خویشتن را فراموش کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های نسل چهارم را به‌عنوان دانشگاه‌های برخوردار از سرمایه‌های چندگانه، حساس به محیط پیرامون و رعایت حقوق شهروندی، معرفی کرد و گفت: مهم‌ترین وظیفه‌ی دانشگاه تعلیم علم و پژوهش است، با این حال دانشگاه یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است و موظف است مهارت‌های زندگی را بیاموزد و راهنمای افراد برای ایجاد زندگی موفق باشد.

غفاری افزود: هر شهروندی در مقابل وظایف و تعهدات مسئولین حق مطالبه و نقد دارد، با این وجود این جنبه از حقوق شهروندان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی- اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری در ادامه تعلیم و تربیت را وجه تمایز دانشگاه و آموزشگاه برشمرد و تصریح کرد: تکریم و احترام به حقوق دیگران، سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت در مجموعه‌های مختلف، سرمایه‌ی فرهنگی است و دانشجو در زمان تحصیل باید با شرکت در فعالیت‌های جانبی، از این سرمایه‌ها بهره‌مند گردد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با تأکید بر انجام وظایف فردی، نقد خویشتن و وجدان کاری ابراز امیدواری کرد که شاهد شکوفایی و رشد بیش از پیش کشور باشیم.

حمیدرضا عزیزی معاون فرهنگی دانشگاه شهرکرد در آغاز این برنامه ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین و تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما شاهد بروز انقلاب‌های زیادی در جهان بودیم و قرن ۲۰ را قرن انقلاب‌ها می‌دانند، با این وجود انقلاب اسلامی ایران جز چهار انقلاب بزرگ و تأثیرگذار است که علاوه بر تغییر و تحول داخلی بر مناسبات بین‌المللی هم اثر داشت و در آن شاهد سطحی از آزادی بیان نسبت به انقلاب‌های دیگر هستیم.

وی ایدئولوژی فراگیر، ادعای جهانی‌سازی و آزادسازی جهان، رهبری بزرگ و خوشبین به آینده بودن پیروانش را ازجمله ویژگی‌های انقلاب‌های بزرگ برشمرد و گفت: تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها در این است که انقلاب ایران مکتبی است که قائل به اسلام و قواعد و آرمان های الهی است و اگر از آن‌ها عدول کنیم به پیروزی نهایی نمی‌رسیم.

حجت‌الاسلام سعید صفی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه نیز در این جشن ضمن تبریک به مناسبت ایام‌الله دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی فرایند تکامل رسالت انبیا الهی است که تلاشش، تثبیت معیار حق است.

این رسالت از زمان پیامبر اسلام در فضای اندیشه اسلامی آغاز شد در دوره ائمه تبیین شد و در عصر غیبت توسط علمای شیعه جهت استقرار این اندیشه تلاش زیادی شده است و قیام‌های متعددی اتفاق افتاد که هرکدام زمینه ای برای انقلاب اسلامی‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد در بخش دیگری از سخنانش گفت: چهل‌سالگی تکامل انقلاب اسلامی است و آنان که دم از یاس و ناامیدی می‌زنند و از ناکارآمدی نظام اسلامی دم می‌زنند، لازم است بدانند که همه دشمنان انقلاب اسلامی اعتراف به پیشرفت انقلاب کرده اند.

انتهای پیام1026ج /۹۲۰م


کد مطلب: 38405

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38405/انقلاب-اسلامی-یکی-پایدارترین-ماندگارترین-تحولات-کشور-شهروندان-مقابل-تعهدات-مسئولین-حق-مطالبه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir