کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار سامان:

عمده مشکلات سامان تامين آب شرب و ايجاد زير ساخت هاي گردشگري است

16 آذر 1396 ساعت 18:52

فرماندار شهرستان سامان گفت:عمده مشکلات شهرستان سامان تامين آب شرب و ايجاد زير ساخت هاي گردشگري است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، سعيد صالحي فرماندار شهرستان سامان در جلسه شوراي اداري شهرستان سامان که با حضور اقبال عباسي استاندار چهار محال و بختياري با بيان اينکه شهرستان سامان يکي از کوچکترين شهرستان از نظر وسعت است ، اظهار داشت: سامان نيگين چهار محال و بختياري است و سالانه ميزبان دو ميلیون گردشگر و مسافر هستيم .

صالحي با بيان اينکه به دليل عدم وجود برنامه جامع سند توسعه اي شهرستان سامان هماهنگي و اولويت بندي در راستاي اولويت بندي و پتانسيل هاي شهرستان پيش بيني شده است، بيان داشت:اولويت هاي محوري توسعه شهرستان سامان ايجاد زير ساخت هاي گردشگري، توسعه باغانت ، ايجاد کارخانه صنايع تبديلي و حمايت از صنايع دستي و ايجاد زير ساخت فرهنگي و علمي و توسعه فعاليت هاي فرهنگي است .

وي با اشاره بر اينکه عمده مشکل شهر سامان تامين آب شرب شهر سامان است، بيان داشت: اعتبار تصفيه خانه آب شرب اين شهر يه صورت قطره چکاني بوده و اين پروژه پيشرفت ۸۰ درصدي داشته است اما نيازمند اعتبارات براي تکيمل است.

صالحي با تاکيد بر اينکه اميد است با تامين اعتبار بحراني ترين مسئله سامان تا پايان سال مالي ۹۶ به نتيجه برسد ، عنوان کرد: تابستان گذشته مقات فرواني در جهت تامين آب شرب مردم شهر سامان به دليل کمبود آب شرب را داشته ايم .


وي با اشاره بر اينکه يکي ديگر از خواسته هاي مردم شهرستان سامان احداث درمانگاه تامين اجتماعي و بيمارستان در شهرستان سامان است ، بيان داشت: با توجه به فاصله کم اين شهرستان يه مرکز استان بيمارستان در جهت همکاري با مرکز استان در اين شهرستان احداث شود.

صالحي با بيان اينکه يکي ديگر از مطالبات مردم شهرستان سامان رفع نقاط حادثه خيز در حاشيه رودخانه زاينده رود به خصو در بخش زاينده رود است ، عنوان کرد:جاده قوچان به بن بايد تکيمل شود.

وي با اشاره براينکه در حوزه در راستاي رفع مشکل مسکن جوانان روستايي بايد واگذاري اراضي به روستا ها صورت گيرد و مشکلات موجود در اين زمينه توسط دستگاه هايي مربوزه بر طرف شود، بيان داشت: واگذاري در جهت کشت گياهان دارويي در حريم روستا صورت گيرد.

فرماندار سامان با بيان اينکه مشکل اضافه تصرفات کشاورزان توسط اداره منابع طبيعي صورت گيرد و به نحوه اي مشکل کشاورزان بر طرف شود ، اذعان داشت: اقداماتي از قبيل احداث منبع آب ، اخذ مجوزات و ...براي شش هزار هکتار از زمين هاي واگذار شده به طرح هاي کشاورزي گرفته شده است و تنها مشکل اختصاص تامين آب براي طرح ها است که استارت طرح هاي کشاورزي زده شود و شاهد ايجاد اشتغال و توليد و در آمد زايي در اين شهرستان باشيم.

صالحي افزود: با توجه بر اينکه اغلب بافت روستاها در حريم رودخانه واقع شده است اما وزارت نيرو اجازه ساخت و ساز در حريم رودخانه را نمي دهد که اين يک مشکل براي روستاها حاشيه رودخانه زاينده رود است .

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س


کد مطلب: 37479

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37479/عمده-مشکلات-سامان-تامين-آب-شرب-ايجاد-زير-ساخت-هاي-گردشگري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir