کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نائینی:

۹دی از متن جامعه برانگیخته شد/مسئولان دچار خطای محاسباتی نشوند

5 دی 1395 ساعت 10:24

رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی گفت: راهپیمایی ۹دی حرکتی بود که از مساجد و هیات ها شروع شد و به طور کامل برانگیخته شده از متن جامعه بود و همه منسجم و برای مقابله با فتنه آمدند تا از نظام دفاع کنند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ علی محمد نائینی رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی یک حرکت بی‌بدیل در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: روح اصلی این حماسه ایمان، اعتقاد به عاشورای حسینی و ولایتمداری مردم بود.

وی افزود: ملت ایران با باور و اعتقادی که به حرکت نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند، احساس کردند نظام با یک چالش جدی مواجه شده و امنیت، ثبات، حیثیت و وحدت ملی مورد هدف قرار گرفته است.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی با اشاره به اینکه وقتی ملت به این جمع‌بندی رسید که ارزش‌های اعتقادی این نظام مورد هجمه قرار گرفته است و یک جریان معاند در داخل کشور با جریان ضد انقلاب در خارج کشور برای به چالش کشیدن سرمایه‌های اجتماعی پیوند خورده است، ادامه داد: وقتی دعوای انتخاباتی بهانه‌ای شد تا در کشور فتنه ایجاد شده و برای اصل نظام و اصول پایه‌ای آن، چالش ایجاد شد، هر چند با پرچم دفاع از نظام و امام (ره) بر صحنه آمده بود، اما بعد از مشخص شدن ماهیت فتنه، مردم با روح ایمان و تشخیص به موقع نسبت به این مسئله واکنش جدی و فراگیر نشان دادند.

نائینی با بیان اینکه این واکنش عمومی و فراگیر بود، تصریح کرد: همه کسانی که به نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشتند، با نگاه دفاع از نظام و رهبری و حمایت از ارزش‌ها، به صحنه آمدند تا حماسه ۹ دی رقم بخورد.

وی با اشاره به مطالبه مردم در روز ۹ دی گفت: ثبات، امنیت، وحدت و دفاع از ارکان جمهوری اسلامی ایران، خواست ملت ایران بود. مردم در ۹ دی اعلام کردند که به نظام جمهوری اسلامی ایران وفادار هستند.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی افزود: مردم در حقیقت انسجام خود را در برابر یک خطر بزرگ به نمایش گذاشتند، دنیا هم به این امر اعتراف کرد، چرا که بعد از واکنش فراگیری که توسط ملت ایران به نمایش گذاشته شد، اعلام کرد که امکان فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران از درون وجود ندارد.

نائینی گفت: تجاربی که برای جابجایی و فروپاشی نظام ها استفاده شده و در نهایت منجر به براندازی برخی نظام ها شده همگی در جمهوری اسلامی ایران تجربه شد و در حماسه ۹ دی با واکنش جدی مردم این پیام به دنیا منتقل شد که امکان مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد چرا که این نظام عمق مردمی دارد.

نائینی گفت: این نظام جایگاه والایی به نام ولایت فقیه دارد که در بحران ها قدرت بسیج کنندگی داشته و می تواند تهدیدها را پیش بینی و تشخیص دهد.

وی با اشاره به پیام حماسه ۹ دی تصریح کرد: ملت نشان داد بصیرت و تشخیص به موقع علاج همه مشکلات است. پیام اصلی ۹ دی این بود که دولتمردان و سیاستمداران باید قدرت پیش بینی رفتار دشمن را داشته باشند و از قبل پیش بینی کنند که دشمن قابل اعتماد نیست شد همانطور که تجربه های ۳۰ و چند سال گذشته این را به ما نشان داده است. دشمن شناسی مهمترین پیام حماسه ۹ دی بود.

رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی عنوان کرد: سیاستمداران و نخبگان ما باید آینده نگر باشند، رفتار دشمن را رصد و پیش بینی کرده تا دچار خطای محاسباتی در تشخیص رفتار دشمن نشوند. این پیام امروز نیز به درد جامعه ما نیز می خورد.

نائینی با اشاره به نقش رهبری و تبعیت از ولایت در شکل گیری حماسه ۹ دی گفت: سه عنصر تعیین کننده در شکل گیری حماسه ۹ دی وجود داشت. ایمان و باور مردم برای تشخیص به موقع انجام یک حرکت، مساله عاشورا و حرمت شکنی آن توسط فتنه گران که همیشه این روز برای ملت از قداست خاصی برخوردار بوده و در نهایت عنصر پایه ای و تعیین کننده جدی در شکل گیری حماسه ۹ دی که توانست بحران ۸۸ را که هدفش براندازی نظام بود مدیریت کند، نقش والای مقام معظم رهبری بود.

رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی عنوان کرد: رهبر انقلاب هم در کنترل فتنه ۸۸ و هم در کاهش خسارت ها و آسیب ها و نیز هدایت و افزایش بصیرت و فراهم سازی بسترهای حماسه ۹ دی نقش بی بدیلی داشتند.

وی با اشاره به اینکه ۹ دی عنوان حماسه را به خود گرفت، خاطرنشان کرد: حرکت های عادی و متعارف حتی با جمعیت های قابل توجه در طول سال در کشور ما به وفور اتفاق می افتد. از جمله روز قدس و ۲۲ بهمن که همه این حرکت های مردمی ارزشمند است.

نائینی ادامه داد: در شرایطی که بخشی از جامعه و نخبگان سیاسی در کشور دچار بی بصیرتی بودند و به تعبیر رهبر انقلاب شرایط کشور غبارآلود بود، اقدام دشمن بسیار پیچیده و خطرناک بود، در چنین شرایطی حرکت ملت ایران که متاثر از قیام عاشورا بود بدون شک جوهره ای جز حماسه و یک حرکت ماندگار نداشت.

وی تصریح کرد: این حرکت با واکنش ها و راهپیمایی هایی که در طول سال انجام می شود، تفاوت داشت. در حقیقت نهم دی یک واکنش عاشورایی بود زیرا همه منسجم و برای مقابله با فتنه آمدند تا از نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبری آن دفاع کنند از این جهت حرکتی که از مساجد و هیات ها شروع شد به طور کامل برانگیخته شده از متن جامعه بود.

نائینی یادآور شد: با کمک خدا و امام حسین (ع) و رهنمودهای رهبر انقلاب این حرکت فراگیر شکل گرفت. همه کسانی که در انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ پای صندوق های رای حضور یافتند در ۹ دی نیز شرکت کردند به جز فتنه گران و خرابکاران. از این رو ۹ دی در سال ۸۸ دفاع کامل از انقلاب اسلامی و مقابله تمام عیار با جریان ضدانقلاب بود.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 32339

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32339/۹دی-متن-جامعه-برانگیخته-مسئولان-دچار-خطای-محاسباتی-نشوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir