کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئولين شهرستان پاسخگو باشند؛

فاضلاب هاي خانگي رها شده و مخاطرات سلامت عمومي/ حرکت لاک‌پشتي طرح اجراي شبکه فاضلاب در لردگان

10 تير 1397 ساعت 11:14

رها شدن پساب هاي خانگي، مشکلی است که در بيشتر خيابان هاي شهر لردگان قابل مشاهده است و بيشتر ساکنان اين شهر از رهاسازي پساب به معابر ناراضي و نگران هستند، با سهل‌انگاري و بي‌توجهي مسئولان شهرستاني و استاني، همچنان طرح فاضلاب شهرستان لردگان حرکت کُند و لاک‌پشتي خود را ادامه داده و سلامت و بهداشت مردم را با خطر جدي روبه‌رو کرده است.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز از لردگان؛ فاضلاب‌هاي جاري در خيابان و محل عبور و مرور مردم معضلي است که مردم شهر لردگان با اين معضل شهري که تهديدي جدي براي سلامت شهروندان است مواجه هستند. 
به دليل عدم بهره‌مندي از شبکه دفع بهداشتي فاضلاب به طور جدي با خطرات اين معضل مواجه است و روزانه در چند نقطه شهر شاهديم که فاضلاب از دل خيابان‌ها و کوچه‌ها مي‌خروشد و بوي تعفن فاضلاب هزاران شهروند را آزرده خاطر مي کند.
 
رهاسازي فاضلاب خانگي در کوچه و خيابان‌هاي شهر يکي از معضلاتي است که متاسفانه بسياري از محلات شهر لردگان به آن گرفتار هستند و گاه و بي‌گاه مشاهده  مي شود که برخي از شهروندان بصورت کاملا غيرقانوني حقوق ديگران را زير پاگذاشته و اقدام به رهاسازي فاضلاب‌هاي خانگي خود در معابر عمومي مي کنند.
 
يکي از فرهنگيان شهر لردگان در اين رابطه در گفت‌وگو با خبرنگا ما مي گويد: فاضلاب رها شده از منازل و مغازه ها باعث مزاحمت و ناراحتي و ناامني بهداشتي و ايجاد بوي نامطبوع و در بعضي مواقع باعث اختلافات و درگيري هايي بين شهروندان مي شود.

وي به فرهنگ سازي در اين باره اشاره مي کند و مي گويد: فرهنگ سازي در رعايت حقوق شهروندي مسئله مهمي است که همه بايد مد نظر داشته باشيم و با هم فکري وتعامل در جهت رفع موانع پيش رو وتامين فضاي مناسب و زندگي آرام گام برداريم.
 
 
فرد ديگري با تائيد حرف هاي همسايه خود، ادامه داد: بارها به خاطر اين وضعيت و آلودگي محل به شهرداري و مرکز بهداشت مراجعه کرده ايم اما اقدامي جدي و بازدارنده در اين زمينه صورت نگرفته است، مسئولين بايد به اين وضعيت رسيدگي کنند و با افراد متخلف برخورد جدي صورت گيرد.

وي افزود: اين پساب ها سلامت کودکاني را که در اين کوچه ها بازي مي کنند به خطر مي اندازد.

شهروند ديگري مي گويد: رها کردن پساب و فاضلاب‌هاي خانگي در سطح برخي کوچه‌ها و معابر از يک‌سو باعث نگراني و نارضايتي شهروندان شده و از سوي ديگر اين مسأله مي‌تواند منجر به از بين رفتن آسفالت معابر و افزايش احتمال شيوع بيماري‌هاي عفوني و انگلي به ويژه در ميان کودکان شود؛ زيرا فاضلاب‌ها به دليل دارا بودن آمونياک و اوره و ترکيب آن با هوا به‌ مرور زمان موجب به وجود آمدن لک روي پوست مي‌شود.
 

 
در پايان اميد است مسئولان مربوطه با اقدامي جهادي جهت رفع جدي و سريع مشکلات مردم اين  شهرستان تلاش کنند و فاضلاب  لردگان از دست‌اندازهاي بروکراسي عبور کرده و به مقصد برسد تا بتوانيم شاهد توقف ريزش پساب‌هاي شهري و در نهايت سلامتي محيط‌زيست باشيم.
 
انتهاي پيام/ 1026ج


کد مطلب: 39657

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39657/فاضلاب-هاي-خانگي-رها-شده-مخاطرات-سلامت-عمومي-حرکت-لاک-پشتي-طرح-اجراي-شبکه-لردگان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir