کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان لردگان:

محرم و عاشورا؛ فرصتی ناب براي ايجاد وحدت در جهان اسلام است

18 شهريور 1397 ساعت 9:59

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان لردگان با بيان اينکه ائمه اطهار (ع) با تأکيد بر برگزارى مراسم عزادارى حسينى، برنامه آن حضرت را محورى براى وحدت مردم قرار دادند، گفت: محرم و عاشورا بهترين برنامه براي ايجاد وحدت در جهان اسلام است.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ گردهمايي مداحان و مسئولان هيئت‌هاي مذهبي شهرستان لردگان با حضور امام جمعه لردگان و فرمانده نيروي انتظامي شهرستان لردگان در سالن اجتماعات سازمان تبليغات اسلامي لردگان برگزار شد.

احمدرضا خدري، رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان لردگان در اين گردهمايي اظهار داشت: باتوجه به فرا رسيدن ماه محرم، ماه سوگواري سرور و سالار شهيدان و براي هماهنگي بيشتر در بين هيئت‌هاي مذهبي شهرستان و مداحان اهل‌بيت (ع) براي اجراي باشکوه مراسم عزاداري در ماه محرم گردهمايي هيئت‌هاي مذهبي و مداحان اهل‌بيت (ع) در سالن اجتماعات اداره تبليغات اسلامي شهرستان لردگان برگزار شد.

وي، گفت: عاشورا آغازي براي تداوم اسلام ناب محمدي بود و همه ما بايد تمام تلاش خود را براي حفظ عاشورا و اهداف آن انجام دهيم.

خدري افزود: ائمه اطهار (ع) با تأکيد بر برگزارى مراسم عزادارى حسينى، برنامه آن حضرت را «محورى» براى وحدت مردم قرار دادند، به‌گونه‌اى که امروزه در ايام شهادتش ميليون‌ها انسان با اختلاف طبقات و نژاد و مذهب در هر کوى و برزن به عزادارى آن حضرت به پاخاسته و گرد بيرق حسينى اجتماع مى‌کنند.

رئيس تبليغات اسلامي شهرستان لردگان بيان داشت: در واقع ائمه اطهار (ع) با ترغيب مردم به اقامه مجالس حسينى از پراکندگى نيروها جلوگيرى کردند و توده‌هاى متفرق را بسيج کردند و با ايجاد وحدت و يکپارچگى در ميان آنها قدرت عظيمى را به وجود آوردند و حرکت خودجوش ميليونى مردم مسلمان ايران در نهضت شکوهمند انقلاب اسلامى در ماه محرم و صفر به‌ويژه روزهاى تاسوعا و عاشورا که لرزه بر اندام طاغوتيان مى‌انداخت سرّ تأکيد ائمه اطهار (ع) بر محور قراردادن عزاداري امام حسين (ع) را روشن‌تر مى‌کند.

سرهنگ ميرزايي فرمانده نيروي انتظامي شهرستان نيز در اين همايش از مسئولين هيئت‌هاي مذهبي شهرستان خواستند با حفظ امنيت، نظم و انضباط، دوري از رقابت کشي، حفظ حرمت ماه محرم و رعايت حال مردم را در برنامه‌هاي عزاداري سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهاي پيام1026ج /۶۳۰ل


کد مطلب: 40277

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40277/محرم-عاشورا-فرصتی-ناب-براي-ايجاد-وحدت-جهان-اسلام

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir