کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختیاری:

ضرورت جبران خسارت وزارت نفت به منطقه سرخون

18 دی 1395 ساعت 12:00

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: وزارت نفت به هيچ وجه در جبران خسارت منطقه سرخون و پرداخت خسارت به آسيب ديدگان اين حادثه كوتاهي نكند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ قاسم سليماني دشتكي استاندار چهارمحال و بختياري اظهار کرد: به منظور جبران خسارت هاي ناشي از آلودگي نفت سرخون و انديشيدن تدابير لازم براي جلوگيري از بروز حوادث مشابه لازم است انجام گيرد.

وي تصريح کرد: وزارت نفت بايد برآورد كامل خسارت وارد شده به آب آشاميدني، كشاورزي، محيط زيست و شيلات هاي اين منطقه را در اولويت كاري خود قرار دهد.

سليماني بيان داشت: رفع مشكلات كنوني، جلوگيري از بروز حوادث مشابه، تعيين تكليف مشكلات و بررسي كارشناسي، علمي و دقيق مشكلات ناشي از اين حادثه جزو مهمترين خواسته هاي مردم منطقه محسوب مي شود.

استاندار چهارمحال و بختياري اضافه كرد: به دنبال حادثه اخير در لوله انتقال نفت مارون به ۵۸ شيلات، ۲۲۰ هكتار باغ و ۲ هزار و ۲۰۰ هكتار زمين كشاورزي آسيب جدي وارد شده است.

وي عنوان داشت: لوله انتقال نفت مارون در سال هاي ۱۳۶۶، ۱۳۹۰ و ۱۳۹۵ در منطقه سرخون و در سال ۱۳۸۶ در منطقه چلوان از توابع شهرستان سامان دچار حادثه شد و مشكلات زيست محيطي فراواني را در چهارمحال و بختياري به وجود آورد.

سليماني دشتكي اظهار كرد: مسئولان وزارت نفت بايد در سريع ترين زمان ممكن نسبت به رفع مشكلات ناشي از اين حوادث و پرداخت خسارت به آسيب ديدگان اين حادثه اقدام كنند.

گفتني است، در نشست با وزير نفت همچنين در زمينه گازكشي روستايي و حوزه خدمات اجتماعي چهارمحال و بختياري نيز بحث و تبادل نظر شد.

افزوده مي شود، به دنبال بازندگي هاي اخير بخشي از خط انتقال نفت خام خوزستان ۱۲ آذر امسال در بخش ميانكوه شهرستان اردل شكست و باعث جاري شدن نفت خام در رودخانه سرخون شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 32581

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32581/ضرورت-جبران-خسارت-وزارت-نفت-منطقه-سرخون

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir