کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري:

برنامه‌هاي آموزشي مي‌بايست برمبناي تقاضاي اقتصادي کشور پايه‌ريزي شوند

22 آبان 1396 ساعت 17:01

مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: برنامه‌هاي آموزشي مي‌بايست برمبناي تقاضاي اقتصادي کشور پايه‌ريزي شوند و علاوه بر استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي از دانشمندان ايراني مقيم خارج و دانشمندان برتر مسلمان استفاده شود.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، در نشستي که با حضور اعضاي هيأت رئيسه دانشگاه شهرکرد، اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه برگزار شد، دکتر نصرت الله ضرغام، رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور و مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري درخصوص اهداف صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور و فعاليت‌هاي آن گفت: توانمندسازي و حمايت از تحقيقات به‌منظور توليد دانش و فن‌آوري راهبردي با تکيه بر مباني معرفتي و سرمايه‌هاي علمي داخلي و خارجي، مهم‌ترين رسالت اين صندوق است که مي‌بايست در اين خصوص اطلاع‌رساني صحيحي صورت گيرد تا علاوه بر بهره‌گيري محققان و پژوهشگران از فرصت‌هاي اين صندوق، پيشنهادات و نقدهاي آنها جهت عملکرد بهتر به کار گرفته شود.


رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور با اشاره به رده‌بندي مؤسسه تامپسون رويترز، در زمينه‌ي حمايت از پژوهش در سال ۲۰۱۴ ميلادي، گفت: بنياد ملي علم ايران در حمايت از پژوهش در ايران رتبه‌ي اول را دارا است و در حال حاضر نيز ۱۹ پروژه‌ي استاني جهت حمايت از پژوهشگران در دست اجرا دارد.


دکتر ضرغام اساس رشد و پيشرفت کشورهاي مختلف را بهره‌گيري از توليدات فکري دانست و گفت: کشورهايي که از توان فکري خود جهت توليد فناوري بيشترين استفاده را داشته‌اند، اقتصاد پيشرفته‌تري دارند؛ چنانچه آمريکا و کشورهاي اتحاديه‌ي اروپا در اين عرصه پيشتاز بوده‌اند.



رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور تصريح کرد: برنامه‌هاي آموزشي مي‌بايست برمبناي تقاضاي اقتصادي کشور پايه‌ريزي شوند و علاوه بر استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي از دانشمندان ايراني مقيم خارج و دانشمندان برتر مسلمان استفاده شود.



مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري افزود: پروژه‌هاي تحقيقاتي تيمي و ميان‌رشته‌اي، پروژه‌هايي که با همکاري چند مرکز علمي داخل و خارج کشور انجام شوند و طرح‌هايي که در راستاي گسترش مرزهاي دانش، حل مشکلات کشور، استفاده از مزيت هاي کشور و در جهت توليد دارايي هاي فکري و دانش فني باشند، از اولويت‌هاي مورد حمايت بنياد علم کشور مي‌باشند.


گفتني است در پايان اين نشست، حاضران سؤالات، و پيشنهادات خود را جهت بهره‌مندي از حمايت بنياد علم کشور مطرح کردند و تفاهم‌نامه‌ي همکاري در زمينه‌ي اجراي ۱۵ طرح تحقيقاتي و ۵ طرح پسا دکتري بين دانشگاه شهرکرد و صندوق حمايت از پژوهشگران در راستاي سياست‌ها و اولويت‌هاي تحقيقاتي اعلام شده از سوي صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور و دانشگاه شهرکرد به امضا رسيد.


انتهاي پيام1022ج /م۹۲۰


کد مطلب: 37081

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37081/برنامه-هاي-آموزشي-مي-بايست-برمبناي-تقاضاي-اقتصادي-کشور-پايه-ريزي-شوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir