کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

هرگونه حرکت اسلامی و انقلابی از مساجد آغاز می‌شود/مساجد خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند

18 شهريور 1396 ساعت 12:59

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: هرگونه حرکت اسلامی، انقلابی و اجتماعی در اسلام از مساجد آغاز می‌شود و مساجد در این بین اهمیت زیادی دارند و مساجد خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی ایران بوده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در آئین افتتاح ۷۵ مسجد چهارمحال و بختیاری از طریق ویدیو کنفرانس مساجد را دارای جایگاه بالا و منحصر به فردی دانست و اظهار کرد: مسجد نمادی از  عبودیت و مرکز تربیت و محل تحول افراد در جامعه است.

وی با اشاره مسجد را مرکز اعلام نبرد جهان اسلام  عنوان و بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) توجه خاصی به مساجد داشتند و با پیروزی در جنگ و فتح سرزمینی اقدام به ساخت مسجد می‌کردند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد:  هرگونه حرکت اسلامی، انقلابی و اجتماعی در اسلام از مساجد آغاز می‌شود و مساجد در این بین اهمیت زیادی دارند یادآور شد: مساجد خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی ایران بوده است و این یکی دیگر از شواهد اهمیت این مکان‌های مقدس است.

مروی بیان داشت: امیدواریم با برکات جمهوری اسلامی، به فرهنگ اصیل پیامبر (ص) بازگردیم.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه باید  ساخت مسجد با همان رویکرد ادامه داشته باشد افزود: ساخت مسجد یکی از مسائل مهم برای کشور است اما باید در کنار ساخت این مکان‌های مقدس به  مواردی چون فرهنگ‌سازی، توجه به مسجد و در نظر گرفتن آثار و برکات مسجد توجه ویژه شود.

وی مساجد را کانون اصلاح جامعه، توجه و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ ساخت مساجد تغییر کرده اما باید فرهنگ ساخت این مکان‌ها به فرهنگ اصیل اصیل اسلامی زمان رسول‌الله (ص) باز گردد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 36127

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36127/هرگونه-حرکت-اسلامی-انقلابی-مساجد-آغاز-می-شود-خاستگاه-اصلی-انقلاب-ایران-هستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir