کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دغدغه مردم روستاي عيسي آباد

روستاي عيسي آباد، قصيده بلند محروميت!

10 آذر 1396 ساعت 14:21

روستاي عيسي آباد (فارسان)، روستايي از توابع بخش باباحيدر شهرستان فارسان در استان چهارمحال و بختياري ايران است. اين روستا 6 شهيد را تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي نموده است. اهالي اين روستا، براي امکانات موجود از مسئولين محترم تشکر و قدرداني مي‌کنند؛ و توفيقات هر چه بيشتر براي خدمت‌رساني به مردم را از خداوند متعال خواستار هستند.


به گزارش جهانبین نیوز، گفتگو خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار با مردم روستاي عيسي آباد، حتماً نمي دانيد روستاي عيسي آباد کجاست؟ روي نقشه هم بگرديد پيدايش نمي‌کنيد چون چند سال پيش از روي نقشه حذف شده است.

يک ربع فاصله تا  ورودي روستا عيسي آباد

روستايي که بيش از دو هزار جمعيت دارد و به‌کلي ناديده گرفته‌شده و اين تنها مشکل اين روستا نيست واصلا اشکال ندارِد که راه ورودي‌اش يک ربع با جاده ورودي روستا فاصله داشته باشد به چند سالي است تاکسي‌ها مسافرانش را آن‌طرف جاده پياده مي‌کنند و آن‌ها بايد با هزار ترس‌ولرز از جاده‌اي که ماشين‌ها با بالاترين سرعت عبور مي‌کنند بگذرند و به هزار سختي از روي نرده‌ها بپرند و يک ربع بعد تازه به روستا برسند و اين تازه وقتي سخت‌ترمي شود که بچه يا شخص مسني همراهشان باشند، ولي  امسال که دهيار عوض شد خيلي کارهاي مفيدي براي روستا انجام داده است.



وقتي دهيار عوض شد: تمام لوله‌کشي‌هاي روستا را عوض کرد آن‌هم با يک سري لوله پوسيده وداغون که معلوم نبود از کجا اضافه آمده و بعد از چند روز خراب شدند و البته در راستاي زيباسازي فضاي روستا هم کلي باصرفه بود چراکه تمام جاده‌ها را که البته آسفالتشون از بين رفته بود پر از چاله، چوله شد که اين هم کاربرد دست‌انداز در امر راهنمايي و رانندگي دارد و خالي از لطف نيست.

يکي از جوانان اين روستا گفت: يه سري کانال‌کشي که معلوم نيست از کجا به کجا کشيده شده‌اند و نيمه‌کاره به امان خدا رها شده اند.

نبود فضاي بازي و حسرت به دل ماندن بچه هاي روستا

وي گفت: پارک رفتن هنوز هم مخصوص قشر خاصي از اهالي روستاست و بعضي خانواده‌ها که وضعيت ماليشان نمي‌رسد، بچه‌هايشان بايد حسرت‌به‌دل پارک رفتن بمانند آيا واقعاً سهم اين بچه‌ها نيست که بازي کنند، شاد باشند و دوران خوش بچگي‌شان را توي زمين‌هاي خاکي خاک نخورند؟ و جاي مخصوصي براي گذراندن اوقاتشان داشته باشند تا اين‌طوري هر بچه‌اي باهم سن خود، هم‌بازي باشه نه با بزرگ‌تر از خودش.


وي تصريح کرد: حتي چند سال پيش اهالي روستا خودشان پيشنهاد کردند که زمين در اختيار دولت قرار بدهد براي ساختن زمين‌بازي ولي بازهم مسئولين صلاح ندانستند.

وي بيان داشت: يکي ديگر از کارهاي خوبي که در حال حاضر يکي دو سال انجام‌گرفته ساختن درمانگاه که زمين و حتي پول ساختنش را هم مردم دادن والان دو سال مثلاً دارن روش کار مي کنن ولي نميدونم چرا هنوز نيمه‌کاره است.

ترک تحصيل تعدادي از دختران به دليل بسياري مشکلات

يکي از دختران اين روستا به خبرنگار ما گفت: در اين روستا دوران تحصيل فقط تا راهنمايي مي‌باشد ساختمان مدرسه بسيار بزرگ است کلاس هم زياد دارد ولي معلم نمي فرستند براي مقاطع تحصيلي بالا تر و دختران براي دوره دبيرستان مجبورن به شهرهاي اطراف بروند و چون بعضي‌ها راضي نيستن دخترانشان به شهر ديگر و يا بعضي‌ها ازنظر مالي مشکل دارن مجبورند ترک تحصيل کنند.
 
 
 آقاي رئيسي يکي ديگر از جوانان اين روستا گفت: ورزش يکي از نيازهاي اساسي هر جامعه‌اي مي‌باشد به‌طوري‌که با سلامتي انسان‌ها ارتباط تنگاتنگي دارد. جوان‌هايي که روزانه حتي زمان کوتاهي را به ورزش (انفرادي يا گروهي) اختصاص مي‌دهند در برنامه‌ريزي‌هاي درسي و کاري موفق‌تر از جوان‌هايي هستند که به ورزش علاقه‌مند نيستند و از افسردگي و بيماري‌هاي قلبي عروقي هم به دورند.

وي تصريح کرد: اگر مسئولين محترم يک مکان مناسب براي ورزش جوانان در نظر بگيرن کمک بزرگي به جوانان روستا مي‌شود.

بيکاري جوانان و مهاجرت آنها به شهرهاي بزرگ

وي در ادامه گفت: اشتغال مشکل روستاهاي زيادي ازجمله روستاي ماست. در اين راستا اگر مسئولين محترم طرح‌هاي خوداشتغالي در روستاها را با دادن تسهيلات آسان به جوانان اجرا مي‌کردند، مسئله اشتغال در روستاها تا حدي برطرف مي‌شد و از مهاجرت جوانان به شهرهاي بزرگ جلوگيري مي‌شد.

همه چي آرامه و مردم روستا هم خوشحال‌اند

خلاصه که روستاي عيسي آباد هيچ‌گونه مشکلي نداره خصوصاً توي سال‌هاي اخير کلي خدمات براي رفاه حال اهالي صورت گرفته که به بعضي از آن‌ها اشاره‌ي کوچکي شد تنها چيزي که مي‌ماند اين است که اين روستا محوشده ناديده گرفته‌شده اونم همه‌جا نه‌فقط از روي نقشه وگرنه همه چي آرامه همه هم خوشحال‌اند.

انتهاي پيام/590پ


کد مطلب: 37397

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37397/روستاي-عيسي-آباد-قصيده-بلند-محروميت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir