کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل اقتصادی:

راه برون‌رفت از مشکلات تقویت اقتصاد مقاومتی‌ست نه مذاکره

15 آبان 1397 ساعت 12:11

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: براي حل مشکلات اقتصادي بايد راهکارهاي اقتصادي پيدا کرد نه راهکارهاي سياسي و راه برون‌رفت از مشکلات مذاکره نيست بلکه اقتصاد مقاومتي است.


سجاد شهراني کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: نزديک به يک دهه است که رهبر انقلاب اسلامي از جنگ تمام‌عيار اقتصادي دشمنان عليه ايران اسلامي پرده برداشته و راهبرد اساسي مقابله با آن را تکيه‌بر ظرفيت‌هاي داخلي و اجراي سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي معرفي نموده‌اند.

وي افزود: طي اين سال‌ها هر چه پيش‌تر آمديم با وضوح هرچه‌تمام‌تر متوجه شديم دشمنان نظام اسلامي سعي دارند با استفاده از حربه تحريم اقتصادي، مردم و مسئولان را از پيگيري آرمان‌هاي انقلاب اسلامي بازدارند.

شهرانی بيان داشت: در چنين شرايطي عده‌اي از نيروهاي مؤثر داخلي نيز با ارائه تحليل‌هايي غيرواقعي از شرايط کشور و اميد بستن به ظرفيت‌هاي بيرون از مرزها، دائماً آدرس‌هاي اشتباه داده‌ و مشکلات اقتصادي کشور را تشديد  کردند.

وي اظهار داشت: امروز بر همگان روشن‌شده که دلخوش‌ کردن به وعده‌هاي کشورهاي غربي، که خود زمينه‌ساز جنگ تمام‌عيار اقتصادي عليه ما بوده‌اند، نه‌تنها مشکلي را حل نمي‌کند؛ بلکه باعث معطل گذاشتن سرمايه‌ها و ظرفيت‌هاي داخلي مي‌شود.

اين کارشناسي مسائل اقتصادی گفت: تجربه نشان داده هرگاه مسئولين با توکل بر خداوند متعال و روحيه‌اي جهادي، از ظرفيت‌هاي فراوان داخلي براي حل مشکلات استفاده کرده‌اند، به موفقيت‌هاي چشمگيري دست‌يافته‌اند.

وي افزود: موفقيت‌هاي کشور در هشت سال دفاع مقدس و پيشرفت‌هاي اخير کشور در زمينه‌هايي چون صنايع هسته‌اي، نانو، سلول‌هاي بنيادين، صنايع دفاعي و موشکي نمونه‌هايي از اين قبيل است. در مقابل، هرگاه نسخه‌هاي وارداتي غربي در کشور اجراشده، مشکلات اقتصادي تشديد شده و آسيب‌هاي جدي به اقتصاد و معيشت مردم وارد گرديده است.

شهرانی به سخنان مقام معظم رهبري اشاره داشت و بيان کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند براي حل مشکلات اقتصادي بايد راهکارهاي اقتصادي پيدا کرد نه راهکارهاي سياسي و راه برون‌رفت از مشکلات مذاکره نيست بلکه اقتصاد مقاومتي است.
 
وي در پايان گفت: توجه و اتکا به توان، ظرفيت‌ها و استعدادهاي داخلي، تلاش براي تحقق اقتصاد مقاومتي و تکيه‌بر نيروي دروني کشور از مطالبات و درخواست‌هاي جدي رهبر انقلاب است که بايد در راستاي تحقق منويات ايشان تمام اهتمام و جديت به کار گرفته شود.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 


کد مطلب: 40735

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40735/راه-برون-رفت-مشکلات-تقویت-اقتصاد-مقاومتی-ست-نه-مذاکره

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir