کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بانوی روشندل حافظ قرآن در چهارمحال و بختياري:

حفظ کل قرآن در خانه، بدون هيچ امکانات/نور قرآن تاريکي چشمانم را از يادم برد

13 آبان 1395 ساعت 10:02

بانوی روشندل حافظ قرآن و مربي صالحين بسيج خواهران فرادنبه با بيان اينکه کل قرآن را در کمتر از ۴ سال و بدون امکانات حفظ کردم گفت: تقرب و حفظ قرآن عامل رسيدن به آرامش روحي است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين بسياري از ما وقتي با افرادي که با وجود محدوديت هاي فراوان در اوج اميد زندگي مي کنند و اطرافيان را نيز به سمت اميدواري سوق مي دهند، روبرو مي شويم تاسف مي خوريم که با وجود سلامت کامل، از همه توان خود براي رسيدن به قله هاي موفقيت استفاده نمي کنيم و ناشکري لق لقه زبانمان شده است.

معلوليت، قصه پر غصه اي است که تنها کساني با آن آشنايي دارند که خود يا عضوي از خانواده آنها معلول باشد؛ در اين ميان جمعي از معلولان با اين مشکلات کنار آمده اند و افرادي درس آموز براي ديگران شده اند. 

در خانه و به تنهايي بدون مربي و کلاس کل قرآن را حفظ کردم

معصومه علايي، متولد و ساکن فرادنبه، حافظ کل قرآن و داراي مدرک کارشناسي ادبيات فارسي و کارشناسي علوم قرآني در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار مشکات برين گفت: از سال 86 مربيگري حفظ قرآن را بر عهده داشتم و خودم در خانه بدون کلاس و مربي با ضبط و نوار در ارديبهشت 87 قرآن را حفظ کردم.

وي افزود: با وجود اينکه اين طور حفظ قرآن سخت بود اما با کمک خداوند و تشويق و حمايت خانواده ظرف 3 الي 4 سال موفق به حفظ کامل قرآن شدم.

علايي با اشاره به فعاليت هاي فرهنگي و قرآني خود گفت: مديريت انجمن نابينايان بروجن، هيئت منتظران ظهور فرادنبه، هيئت موسس خاتم الانبيا (ص) فرادنبه و مربي خفظ قرآن و مربي حلقه هاي صالحين بسيج از ديگر فعاليت ها و سوابق اينجانب مي باشد.

وي با بيان اينکه مربيگري کلاس هاي تفسير و حفظ قرآن از افتخاراتم مي باشد بيان داشت: طي دوره حفظ يک ساله قرآن 9 نفر از شاگردانم توفيق حفظ کامل قرآن را داشتند و بقيه حافظ 14 جزء به بالاي قرآن هستند.

وي کسب رتبه اول در رشته حفظ کل قرآن اوقاف استان، رتبه اول 20 جزء قرآن در استان و رتبه سوم مسابقات بهزيستي، کسب رتبه سوم اداره کار و رتبه سوم در حفظ ده جزء و بيست جزء قرآن در کشور را از جمله سوابق قرآني خود برشمرد.



همراهي با قرآن و حفظ قرآن را عامل رسيدن به آرامش روحي است

اين حافظ روشندل قرآن با بيان اينکه علاقه ذاتي به حفظ قرآن داشتم و عنايت و توفيق خدا بود که به خفظ کل قرآن نائل شدم اظهار داشت: تا عنايت خدا نباشد يک جزء هم نمي توان حفظ کرد و علاقه و حمايت خانواده نقش بسزايي در طي کردن اين مسير دارد.

وي همراهي با قرآن و حفظ قرآن را عامل رسيدن به آرامش روحي دانست و  تاکيد کرد: تا قبل از حفظ قرآن امنيت و آرامش روحي نداشتم اما اکنون کمتر تحت تاثير مسائل و کمبودهاي زندگي قرار مي گيرم و آرامش خاطر دارم.

علايي با توصيه جوانان و نوجوانان به الگوگيري از قرآن و ائمه اطهار در زندگي گفت: شبکه هاي اجتماعي و اينترنت و رسانه را مخالف تربيت و آموزش نمي دانم اما جوانان بهتر است با شرکت در کلاس ها و فعاليت هاي قرآني و فرهنگي به رشد اجتماعي و ديني خود بپردازند.

وي شرکت در برنامه هاي فرهنگي نظير حلقه هاي صالحين بسيج و ارتباط با مساجد و مراکز فرهنگي را بهترين راه براي مقابله با هجمه هاي دشمن عليه اعتقادات جوانان دانست.

اين حافظ کل قرآن افزود: افراد بايد احکام فضاي مجازي را بدانند و رعايت کنند و همه فعاليت خود را منحصر به اين فضاها نکنند چرا که دچار غفلت و رکود مي شوند.

وي با انتقاد از الگوگيري غلط جوانان از غرب تاکيد کرد: به نظر من اين الگوگيري نادرست يک جاهليت مدرن است که ما را از انسانيت خود دور مي کند.

وي با بيان اينکه در حال حاضر موسسات ديني و قرآني را اکثراً خيرين مي گردانند از مسئولين و دولتمردان خواست بودجه اي براي امور و مصارف قرآني اختصاص دهند و بيشتر از اين براي فعاليتهاي قرآني بها و ارزش قائل شوند.

زنان سنگربانان حريم خانواده و تربيت کنندگان نسل جديدند

علايي حضرت زهرا (س) و حضرت زينب (س) را بهترين الگو براي بانوان و دختران و مادران دانست و تاکيد کرد: وظيفه اين قشر به عنوان سنگربانان حريم خانواده و تربيت کنندگان نسل جديد بسيار سنگين است و بايد با تاسي به قرآن و اهل بيت اين مهم را انجام دهند.

وي با اشاره به آيه 82 سوره اسراء قرآن را شفا و رحمت دانست و گفت: همانطور که خداوند مي فرمايد کساني که اهل ايمان باشند قرآن براي آنان شفا و رحمت است و من اين را در زندگي خود درک کرده ام.

اين حافظ روشندل قرآن، قرآن را مانند اقيانوسي دانست که انسان هر چه بيشتر از آن بهره ببرد تشنه تر مي شود.

وي با اشاره به مشکلات نابينايان در زمينه فعاليتهاي ديني و قرآني گفت: متاسفانه قيمت قرآن و مفاتيح بريل خيلي زياد است و در کتابخانه هاي عمومي و موسسات هم براي امانت وجود ندارد و اميدوراريم لااقل به صورت امانتي در کتابخانه نابينايان تهيه و مورد استفاده قرار گيرد.

انتهاي پيام1026ج/1020ج
 
 


کد مطلب: 31528

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/31528/حفظ-کل-قرآن-خانه-بدون-هيچ-امکانات-نور-تاريکي-چشمانم-يادم-برد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir