کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال وبختياري:

انتقاد استاندار چهارمحال و بختياري از عملکرد بانک هاي استان/ جذب 4.6 درصد تسهيلات در شان استان نيست

11 دی 1396 ساعت 10:06

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تاکنون 4/6 درصد از تسهيلات از محل طرح رونق توليد جذب شده که عملکردي بسيار ضعيف است و اين در شأن چهارمحال و بختياري نيست.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ اقبال عباسي استاندار چهارمحال و بختياري در دويست و بيست و پنجمين ستاد تسهيل و رفع موانع توليد چهارمحال و بختياري تأکيد کرد: سهم تخصيصي استان از محل تسهيلات سرمايه در گردش و طرح هاي نيمه تمام هفت هزار و ۴۰۰ ميليارد ريال و از محل نوسازي صنايع و معادن دو هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال بوده است.

عباسي تصريح کرد: ميانگين کشوري جذب اين تسهيلات در بخش سرمايه در گردش سطح ملي همزمان با ۹ ماهه امسال ۱۳ درصد بوده که عملکرد چهارمحال و بختياري يک سوم ميانگين کشوري برابر ۴/۰۱ درصد است.

وي بيان داشت: تسهيلات سرمايه گذاري کشور در اين مدت به طور ميانگين ۲۶/۵ درصد و در چهارمحال و بختياري يک دوم اين رقم يعني ۱۳/۷ درصد پرداخت شد.

استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: از ابتداي امسال تاکنون ۳۹۳ پرونده با نياز تسهيلاتي دو هزار و ۹۳ ميليارد ريال به بانک هاي استان معرفي شده است.

وي عنوان داشت: از اين تعداد تاکنون تنها ۳۴۱ ميليارد ريال براي ۸۶ پرونده پرداخت گرديده است.

عباسي اظهار کرد: همين عملکرد ضعيف يکي از مهمترين علت هاي نرخ بالاي بيکاري چهارمحال و بختياري محسوب مي شود.

وي ادامه داد: براي رفع اين مشکل بايد کميته و يا کارگروهي کارشناسي از نمايندگان بانک، صنعت معدن و تجارت، مديرکل هماهنگي امور اقتصادي استانداري، جهاد کشاورزي، اتاق بازرگاني صنايع معادن و کشاورزي به نمايندگي از بخش خصوصي و سازمان برنامه بودجه چهارمحال و بختياري تشکيل شود.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: اين کميته و يا کارگروه کارشناسي بايد تا ۱۰ روز آينده نسبت به بررسي تمامي پرونده‌هاي موجود در بانک هاي عامل استان و تعيين تکليف آن ها اقدام کند.

وي يادآور شد: پس از تعيين تکليف آن دسته از پرونده هايي که قابليت جذب تسهيلات را ندارند حذف و پرونده هاي جديد جايگزين و معرفي شود.

عباسي عنوان کرد: در صورت عزم جدي ۱۰ نفر در چهارمحال و بختياري ازجمله استاندار، مشکلات بيکاري اين استان رفع مي شود.

وي اظهار داشت: مسئوليت اين ۱۰ نفر در استان از ۱۲۰ عضو شوراي اداري استان بالاتر و سنگين تر است.

گفتني است، در اين نشست مقرر شد تا بانک هاي عامل چهارمحال و بختياري گزارش پرداخت تسهيلات حوزه سرمايه گذاري در استان را هر دو هفته يک بار در ستاد تسهيل و رفع موانع توليد اين استان ارائه کنند.

همچنین در اين نشست مشکلات تقسيط بدهي، تامين زيرساخت، ماليات، حق بيمه، پرداخت تسهيلات سرمايه ثابت و سرمايه در گردش، استمهال وام و کاهش نرخ بالاي آب بهاي واحد هاي توليد آب معدني مربوط به ۶ واحد توليدي چهارمحال و بختياري بررسي و راهکارهاي کارشناسي براي رفع آن ارائه شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 37838

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37838/انتقاد-استاندار-چهارمحال-بختياري-عملکرد-بانک-هاي-استان-جذب-4-6-درصد-تسهيلات-شان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir