کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

تولید محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری پنج برابر شد

17 بهمن 1397 ساعت 8:12

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در چهل سالگی انقلاب تولید محصولات کشاورزی چهارمحال وبختیاری پنج برابر شده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ ذبیح الله غریب رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تولید محصولات کشاورزی این استان از ۲۹۶ هزار تن در سال ۵۷ اینک به یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن رسیده که حدود ۵ برابر افزایش داشته است.

 وی اظهار داشت: با افزایش بهره وری و تغییر الگوی کشت اینک برای تولید ۱۳۰۰ گرم محصول کشاورزی یک مترمکعب آب مصرف می شود، درحالی که این رقم قبل از انقلاب کمتر از ۶۰۰ گرم بود.

غریب وسعت اراضی باغی و زراعی مجهز به سیستم آبیاری نوین این استان را بیش از ۶۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان معادل ۵۷ درصد اراضی کشاورزی استان است.

وی، میانگین اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح کشور را ۲۵ درصد اعلام کرد و افزود این استان رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، میزان تولید محصولات باغی استان در اول انقلاب را ۲۹ هزار تن و در سال زراعی گذشته افزون بر ۱۹۵ هزار تن اعلام کرد.

غریب با اشاره به تولید تنها ۴۷ هزار تن دام و طیور در سال نخست انقلاب گفت: این میزان تولید اینک به ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی همچنین از تولید ۷ هزار تن محصول قارچ دکمه ای در مزارع پرورشی و تولید بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات گلخانه ای در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: این درحالی است که قبل از انقلاب تولید این محصولات قابل توجه نبود.

غریب با اشاره به کسب رتبه برتر تولید در برخی از محصولات کشاورزی این استان طی سال جاری افزود: این استان با تولید حدود ۲۴ هزار تن ماهی سردابی (قزل آلا) و تولید ۲۴ هزار تن بادام مرغوب صادراتی رتبه نخست تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی استان با تولید سالانه ۳۴ هزار تن محصول هلو مرغوب، رتبه هفتم و ۷ هزار تن گردو رتبه نهم تولید را در کشور طی ۲ سال گذشته کسب کرده است.

سالانه بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات، طیور و لبنی دراین استان توسط ۶۶ هزار بهره بردار تولید و وارد بازار مصرف می شود.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 41310

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41310/تولید-محصولات-کشاورزی-چهارمحال-بختیاری-پنج-برابر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir