کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در شهرکرد:

امامت و ولایت بزرگ‌ترین نعمت از سوی خدا برای مردم است/ امروزشهید حججی‌های زیادی در ایران زندگی می کند/دولت زندگی مستضعفان را مورد توجه قرار

13 شهريور 1396 ساعت 19:01

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره بر اینکه خدا برای نعمت ولایت و امامت بر مردم منت نهاده است گفت: ما جامعه‌ایی بین امامت و رسالت داریم که می‌شود ولایت، نعمت وقتی خیلی بزرگ باشد همراه با منت است و این نشان از بزرگی نعمت امامت و ولایت دارد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در اجتماع عظیم غدیریون چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پیامبر اعظم (ص) در تعریف معنای ولایت به دوکلمه شنیدن و اطاعت کردن اکتفا کردند.

وی ادامه داد: از آنجایی که پیامبر (ص) وحی الهی را به مردم انتقال می‌دهند ما باید به واجب، حلال، حرام و... که فرمان خداست و به پیامبر وحی می‌شود و هر دستوری که ایشان می‌دهند شنوا باشیم افزود: علاوه بر این باید همه از فرامین پیغمبر (ص) اطاعت کنند.

امامت و ولایت بزرگ‌ترین نعمت از سوی خدا برای مردم است

حجت الاسلام رئیسی بیان داشت: پیغمبر (ص) با اشاره به آیات نورانی قرآن فرمودند؛ خداوند متعال برای هیچ نعمتی بر بندگانش منت نگذاشته است و به بندگان نیز سفارش کرده که برای کمک‌های‌تان منت نگذارید.

وی با اشاره بر اینکه خدا برای نعمت ولایت و امامت بر مردم منت نهاده است خاطرنشان کرد: ما جامعه‌ایی بین امامت و رسالت داریم که می‌شود ولایت، نعمت وقتی خیلی بزرگ باشد همراه با منت است و این نشان از بزرگی نعمت امامت و ولایت دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه نعمت ولایت یعنی هدایت انسان به مسیری که برای بصیرت انسان است بالاترین نعمت می‌باشد بیان داشت: ما به این دنیا آمده‌ایم تا خود را بسازیم و مسیر ربانیت را بپیماییم، صالح بودن تنها برای انسان کافی نیست بلکه باید مصلح نیز بوده و اصلاح‌گر امور اجتماعی باشد.

دولت زندگی مستضعفان را مورد توجه قرار دهد

حجت الاسلام رئیسی اولین جلوه اقامه نماز را نابودی رژیم آل سعود عنوان و یادآور شد: اقامه صلات مقابل ظلم، ستم و مستکبرین می‌ایستد و این به معنای جلوه یافتن نماز در جامعه.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در مورد زندگی مستضعفان احساس مسئولیت کند اضافه کرد: هر خوبی که در جامعه ترد می‌شود باید به‌عنوان امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد و امر به آن خوبی در دستور کار قرار گیرد.

"آتش به اختیار" همان امر به معروف و نهی از منکر است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مفهوم "آتش به اختیار" گفت: "آتش به اختیار" همان امر به معروف و نهی از منکر بوده و این وظیفه همگان است که جامعه‌سازی را بر اساس امر به معروف و نهی از منکر قرار دهیم تا جامعه جلوه نظام اسلامی به خود بگیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید دستگاه‌های اداری، قضایی و قانون‌گذار جلوه گسترش معروفات و نهی از منکر، بدی‌ها و زشتی‌ها باشند تاکید کرد: تفاوت جامعه امروز ما با جامعه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این است که نظام ما دینی است و این دین باید در همه عرصه‌های جامعه جلوه کند.

وی فرایند تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری برای جامعه اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی راهبردی دانست و بیان داشت: ما در مقابل تمدن مغرب زمین پرچم اسلامی را برافراشتیم و با عالم با زبان دین و آموزه‌های دین سخن می‌گوییم.

باید با توجه به دین و آموزه‌های دینی فضای مجازی را در دست بگیریم

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه باید با توجه به دین و آموزه‌های دینی فضای مجازی را در دست بگیریم افزود: فضای مجازی باید در خدمت جامعه ما و مدیران ما قرار گیرد و مسئولان ما باید آن را مدیریت کنند.

وی به ضرورت نشاط برای جوانان در کشور اشاره و اضافه کرد: تربیت اسلامی که در مدارس و دانشگاه‌ها نظاره‌گر آن هستیم نویددهنده آن است که در جامعه‌ایی دینی زندگی می‌کنیم، اعتقاد و باور ما بر این است که در رسانه‌ها و سیستم آموزشی ما تربیت دینی وجود دارد.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: ما می‌توانیم جامعه‌ایی با نشاط و مدرن و برخوردار از همه دست‌ساخته‌های بشری داشته باشیم.

افراد عادی جامعه هم ظرفیت پیشرفت و موفقیت دارند

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه آنچه در پرتو ولایت و جامعه بشری به ارمغان آمده عدالت اجتماعی است گفت: اگر امکان و ظرفیت در اختیار یک فرد ضعیف و پایین جامعه قرار گیرد این فرد نیز ظرفیت آن را دارد که از آن بهره برده و به فردی نادار و مفید برای جمعه تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ امری بعد از توحید به اندازه عدالت مورد تائید نیست افزود: عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی و عدالت فرهنگی می‌تواند جامعه ما را رشد دهد و کشور ما توانسته‌ تا به امروز مفاخر و جلوه‌های بسیاری از افتخارات را به نام خود ثبت کند و با اجرای عدالت می‌توان بیشتر شاهد رشد این افراد بود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه برخی افراد ولایت‌شعار و برخی دیگر ولایت‌مدار هستند ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که ولایت‌مدار باشیم، امروز ایران اسلامی ما ولایت‌مدار واقعی است.

امروز شهید حججی‌های زیادی در دل و جان مردم و ملت ما وجود دارد

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه امروز شهید حججی‌های زیادی در دل و جان مردم و ملت ما وجود دارد تاکید کرد: ولی تنها رسول خدا است، بعد از ایشان جانشین رسول خدا و ائمه اطهار و در زمان غیبت کبری ولی‌فقیه ولی مسلمین است.

به برکت ولایت فقیه کشو ما رشد، پیشرفت و خروج از بن بست را تجربه کرد

وی اضافه کرد: هیچ نعتی امروز برای کشور ما به اندازه ولایت فقیه مهم نیست، به برکت ولایت فقیه کشو ما رشد، پیشرفت و خروج از بن بست را تجربه کرد و به برکت حضور ولی فقیه است که امروز مردم می‌توانند آزادانه رای دهند.

تولیت آستان قدس رضوی ملت ایران را عاشقان ولایت فقیه، فداکار در راه خدا و مقاوم در برابر استکبار دانست و یادآور شد: حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی یکی دیگر از نعمت‌های ولایت‌فقیه است، پس باید پشتیبان ولایت باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد و تلاش کنیم نظام مقدس اسلامی به اهداف مقدس خود دست یابد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه همه باید با وحدت و انسجام برای رشد کشور تلاش کنیم و با تولید و شتغال دغدغه مسئولان را رفع نماییم گفت: تلاش دولتمردان باید بیشتر شود و لازم است توجه همه مسئولان به قشر محروم و مستضعف معطوف شود و در جهت مشکلات آن‌ها گام برداشته شود.

وی ادامه داد: امید است به برکت این نظام روز به روز جامعه اسلامی ایران در مسیر پیشرفت و تعالی گام بردارد و اجازه ندهیم در برخورد با مسائل اجتماعی دچار چه کنیم شویم.

حجت الاسلام رئیسی بیان داشت: برخی اختلافات پیش می‌آید، مهم انجام وظیفه است، عنایت پروردگار امر دیگری را رقم زد و مهم برای ما این است که تکلیف و وظیفه‌مان را درت انجام دهیم تا پیروز شویم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 36082

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36082/امامت-ولایت-بزرگ-ترین-نعمت-سوی-خدا-مردم-امروزشهید-حججی-های-زیادی-ایران-زندگی-می-کند-دولت-مستضعفان-مورد-توجه-قرار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir