کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه شهرکرد:

دانشگاه شهرکرد در جمع ۳۰ دانشگاه برتر کشور در مدیریت سبز قرار گرفت

24 دی 1397 ساعت 9:52

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه شهرکرد گفت: دانشگاه شهرکرد جزء ۳۰ دانشگاه برتر کشور در مدیریت سبز است که به دلیل دستاوردهای اجرایی و عملیاتی در حوزه مدیریت سبز مجوز حضور در سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تهران را دارد و این انتخاب نتیجه دستاوردهای اجرایی و عملیاتی دانشگاه شهرکرد در مدیریت سبز در طی سه سال اخیر است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ محسن مبینی دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه شهرکرد جزء دانشگاه‌های جامع استان است که در سال ۱۳۹۷ چهل سالگی آن مقارن با چهل سالگی انقلاب اسلامی شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه شهرکرد جزء ۳۰ دانشگاه برتر کشور در مدیریت سبز است که به دلیل دستاوردهای اجرایی و عملیاتی در حوزه مدیریت سبز مجوز حضور در سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تهران را دارد و این انتخاب نتیجه دستاوردهای اجرایی و عملیاتی دانشگاه شهرکرد در مدیریت سبز در طی سه سال اخیر است.

مبینی اضافه کرد: رئیس دانشگاه شهرکرد به‌عنوان رئیس شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه، معاون اداری مالی دانشگاه به‌عنوان نائب رئیس شورا و مدیر حوزه فنی عمرانی دانشگاه به‌عنوان دبیر شورای راهبری هستند.

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه شهرکرد در ادامه برخی از دستاوردهای دانشگاه شهرکرد در حوزه مدیریت سبز ازجمله خازن‌گذاری و اصلاح شبکه برق دانشگاه، ساخت مخازن آب بهداشتی و اصلاح شبکه فاضلاب دانشگاه، استفاده از سرریز آب استخر شنا و جکوزی، دانشگاه هوشمند شامل مدیریت و مانیتورینگ آب مخازن، مزرعه تحقیقاتی، مدیریت گلخانه تحقیقاتی و مدیریت موتورخانه‌ و اجرای سقف عایق از نوع ساندویچی پنل در آزمایشگاه‌های دانشکده کشاورزی، تعویض پنجره‌های معمولی با ترمال بریک، تعویض شیرآلات قدیمی با شیرهای اهرمی، تعویض دیگ‌های موتورخانه‌ها با دیگ‌های آب گرم روزآمد در دانشکده علوم پایه، دانشکده فنی و مهندسی و خوابگاه‌های شهیدان رجایی و باهنر، نرگس و مریم، نصب فن‌های مکنده جدید در سلف سرویس دانشجویان، اصلاح و استقلال سیستم موتورخانه خوابگاه صدرا، نصب برج نورانی و پایه چراغ با لامپ و نورافکن‌های ال. ای .دی، تعیین مشاور به‌منظور طراحی سیستم فاضلاب دانشگاه، برگزاری دوره آموزشی مدیریت مصرف آب را برشمرد.

وی نتایج این دستاوردها را صرفه‌جویی حدود ۳ میلیون تومان در مصرف برق در هر ماه و کاهش خاموشی‌ها در دانشگاه، ذخیره آب‌ها در مخزن ۳۰۰ متر مکعبی در هر هفته برای آبیاری فضای سبز و صرفه‌جویی ۲۲ هزار متر مکعبی در مصرف آب طی یک سال اخیر، جمع‌آوری آب‌های سطحی ناشی از بارش و تصفیه فاضلاب دانشگاه، اصلاح الگوی مصرف گاز و صرفه‌جویی ۴۵ هزار متر مکعبی سال ۹۵ نسبت به سال ۹۶ دانست.

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه شهرکرد در ادامه گفت: از برنامه‌های سال‌های آتی دانشگاه، راه‌اندازی سایت تولید برق خورشیدی با مشارکت بخش خصوصی که علاوه‌بر صرفه‌جویی اقتصادی در زمینه برق، می‌تواند برای استان یک الگو به شمار آید، همچنین تولید بیوگاز از فضولات دامداری دانشگاه با هدف تولید برق و تدوین و تصویب برنامه پنج ساله دانشگاه از دیگز برنامه‌ها می‌باشد.

مبینی در پایان افزود: دانشگاه شهرکرد آمادگی دارد تا دستاوردهای حوزه مدیریت خود را در اختیار تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها در خصوص استقرار مدیریت سبز در تمامی واحدهای آموزشی، دانشگاهی تحقیقاتی، اداری و... در استان قرار دهد که با این کار علاوه‌بر انتقال دانش می‌توان تولیدات دانشگاه را به ثروت تبدیل کرد زیرا در آینده دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های ثروت‌آفرین و کارآفرین پیش‌ می‌روند.

لازم به ذکر است تشکیل شورای راهبری در حد موسسه (صف) پیرو ابلاغ دستورالعمل وزارت علوم تحقیقات و فنآوری در سال ۱۳۹۵ و با توجه به اهمیت و ضرورت مصرف انرژی، مواد، حفظ محیط زیست و در ذیل دو کمیته اصلاح الگوی مصرف و کمیته فرهنگی و آموزشی تشکیل شد.

گفتنی است؛ مدیریت سبز به‌عنوان یک رویکرد مدرن زیست محیطی در سازمان‌ها با تأکید بر یکپارچگی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در جهان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 41176

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41176/دانشگاه-شهرکرد-جمع-۳۰-برتر-کشور-مدیریت-سبز-قرار-گرفت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir