کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراسم عزاداری و قرائت زیارت پیامبر اکرم(ص) از بعید در شهر های مختلف استان برگزار می شود

10 دی 1392 ساعت 9:31

مراسم پرفیض قرائت زیارت از راه دور نبی مکرم اسلام (ص) در اقسانقاط چهارمحال و بختیاری همراه با عزاداری و نوحه سرایی برگزار می شود.


معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرکرد گفت: ملت ایران در حماسه نهم دی ماه ثابت کردن که به احدی اجازه نمی دهند که مسیر اسلام و انقلاب را عوض کند و تنها مسیر رستگاری را ولایت می دانند.

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر یدالله گودرزی در جلسه ستاد پیامبر اعظم(ص) که در فرمانداری شهرستان شهرکرد برگزار شد از برگزاری زیارت پیامبر اکرم از بعید در تمامی مساجد، مصلی ها و حسینیه های در سراسر استان خبر داد و گفت: همزمان این مراسم در امامزادگان دو معصوم شهرکرد برگزار می شود.

گودرزی بیان داشت: متاسفانه به سیره عملی پیامبر(ص) و اخلاق و رفتار ایشان آنگونه که باید و شاید پرداخته نشده است در حالی که سیره و زندگی ایشان باید الگوی سبک زندگی تمامی مسلمانان باشد.

وی افزود: از سه عامل موفقیت اسلام یعنی خلق نیکوی پیامبر، ثروت حضرت خدیجه(س) و شمشیر امیرالمومنین علی (ع) بر روی اخلاق و خوی نیکوی پیامبر تاکید ویژه ای شده است.

گودرزی با اشاره به تقارن رحلت پیامبر و ۲۸ صفر با نهم دی و هفته بصیرت را موضوع عبرت آموزی برای درس گرفتن از وقایع و تاریخ دانست و اذعان کرد: بلافاصله بعد از رحلت پیامبر(ص) عده ای سودجو و بی بصیرت واقعه سقیفه را رقم زدند و از ولایت بریدند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گفت: در نهم دی ملت ایران در حماسه ای دیگر ثابت کردند که به احدی اجازه نمی دهند که مسیر اسلام و انقلاب را عوض کند و تنها مسیر رستگاری را ولایت می دانند و با آگاهی و بصیرت و ولایت پذیری نگذاشتند اشتباه تاریخ تکرار شود.
...............
اردل
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردل از برگزاری مراسم قرائت زیارت حضرت رسول (ص) ازبعید در مسجد حضرت ابالفضل (ع) شهر اردل خبر داد.

حجت الاسلام سید حسن چراغی در گفت وگو با خبرنگار هفت چشمه اظهار کرد:این مراسم روز سه شنبه راس ساعت ۱۵:۳۰ با حضور مردم در مسجد ابالفضل (ع) بر گزار خواهد شد.
وی تقویت روحیه معنوی،ادای احترم به ساحت پیامبر و مقابله با توطئه های دشمنان در هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) را از مهمترین اهداف برگزاری این مراسم برشمرد.
چراغی افزود:اعزام مبلغ با هدف ایراد سخنرانی و برگزاری مراسم در روستاهای شهرستان اردل از دیگر برنامه سالروز رحلت حضرت پیامبر (ص) می باشد.
انتهای پیام/

................
لردگان
کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهر ستان لردگان از مراسم عزاداری رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، با قرائت زیارت حضرت محمد مصطفی (ص) در مسجد امام حسین (ع) گلزارشهدای لردگان خبر داد.
به گزارش جهانبین ، عباس بامیری کارشناس امور فرهنگی سازمان تبلیغات لردگان در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان اظهار داشت: همزمان با رحلت پیامبرعظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) دومین اختر تابناك آسمان امامت و ولايت، مراسم عزاداری و قرائت زیارت حضرت پیامبر اعظم (ص) از راه بعید روز سه شنبه 10 دیماه 1392 درمسجد امام حسین (ع) گلزارشهدای لردگان برگزار می شود.

وی افزود: مراسم عزاداری سینه زنی هیئت های مذهبی این شهرستان در روز رحلت جانسوز خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مصادف با سه شنبه مورخ دهم دیماه از ساعت  10 صبح از محل شهدای گمنام به طرف گلزار شهدای شهر لردگان برگزار می شود.


کد مطلب: 11313

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11313/مراسم-عزاداری-قرائت-زیارت-پیامبر-اکرم-ص-بعید-شهر-های-مختلف-استان-برگزار-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir