کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخشدار مرکزي فارسان

سنگ‌فرش پياده‌روهاي روستاي کران بااعتباري بالغ‌بر 130 ميليون تومان

12 آذر 1396 ساعت 11:55

بخشدار مرکزي فارسان از زيرسازي، سنگ‌فرش پياده‌رو و اجراي جداول روستاي کران بااعتبار بالغ‌بر ۱۳۰ ميليون تومان خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز، پريسا مالکي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار اظهار کرد: اين پروژه هاي بااعتبار بالغ‌بر ۱۳۰ ميليون تومان و مناسب‌سازي پياده‌روها جهت معلولين،جانبازان در روستاي کران در حال انجام است.

خانم مالکي بابيان اينکه اين اقدامات در راستاي رفاه حال شهروندان و زيباسازي منظر روستا در حال انجام است، ابراز اميدواري کرد: به‌زودي شاهد بهره‌برداري اين مسيرها خواهيم بود.

وي تصريح کرد: استفاده از سنگ‌فرش در روستا، در حال گسترش است. زيرا هم زيباتر وهم کم‌هزينه‌تر است، ولي به مراقبت بيشتري نياز دارد، با توجه به نوع استفاده از هر مکان پياده‌رو اگر سنگ‌فرش هم‌تغيير کند، زيبايي آن چند برابر مي‌شود.

يکي از روستاهاي مهم اين چهارمحال و بختياري روستاي کران است

استان چهارمحال و بختياري يکي از استان‌هاي مرکزي کشور است که در ميان رشته کوه زاگرس قرار گرفته است.

اين استان داراي بيش از 850 روستاکوچک و بزرگ است که هر کدام از اين روستاها به واسطه ويژگي هاي سنتي و بافت قديمي و قرار گرفتن در مناطق مختلف از نظر توپوگرافي داراي جذابيت هاي منحصر به فردي هستند.

يکي از روستاهاي مهم اين استان روستاي کران است که به علت نوع قرار گرفتن ساختمانها و منازل ويژگي منحصر به فردي پيدا کرده است.

روستاي کران از توابع شهرستان فارسان و  در بخش مرکزي قرار گرفته و با ساختار خطي، به عنوان طولاني ترين روستاي کشور بشمار مي رود.

خانه هاي مسکوني در اين روستا در يک خط ممتد(بيش از هفت کيلومتر) ساخته شده است و موجب شده است اين روستا شکل و مورفولوژي خاصي پيدا کند.

انتهاي پيام1026ج /590پ


کد مطلب: 37423

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37423/سنگ-فرش-پياده-روهاي-روستاي-کران-بااعتباري-بالغ-بر-130-ميليون-تومان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir