کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آشفتگي در مراکز عرضه کالاي شهرکرد

روزهاي زار بازار!/ رکود، مرثيه دردناک فروشندگان!/ قدرت خريد مردم کاهش يافته است

20 دی 1396 ساعت 10:31

شرايط اقتصادي و افزايش قيمت ها قدرت خريد را از مردم سلب کرده و فروشندگان را نيز به چالش کشانده است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر؛ امسال بازارهاي داخلي تحت تاثير شرايط اقتصادي قرار گرفته است، اما از حضور مردم کاسته نشده و با گذر از بازار به خوبي مي توان مشاهده کرد که علي رغم حضور انبوه مردم در مراکز فروش برخي ها دست خالي بازار را ترک مي کنند.

شايد بتوان گفت مهم ترين عاملي که اين اتفاق را رغم زده شرايط اقتصادي و افزايش قيمت ها است که مسئولان و تنظيم کنندگان بازار بارها از کاهش قيمت ها خبر دادند اما اين وعده ها رنگ واقعيت به خود نگرفته است.

به خوبي مشاهد مي شد که برخي از شهروندان با مراجعه به مراکز خريد اول قيمت را سوال مي کردند و چون گران بود از خريد آن منصرف مي شدند و اين افزايش قيمت ها باعث شده تا مردم در يک چالش بزرگي گرفتار شوند.

همچنين در برخي از مغازه ها اجناس خود را بيش از حد انتظار به فروش مي رسانند که با قيمت ساير مغازه ها تناقض دارد اين دوگانگي قيمت ها به علت عدم نظارت کافي بر واحدهاي صنفي است.


حضور مردم در بازار تنها ظاهر کار است/خريد نمي کنند تنها نگاه مي کنند

يکي از فروشندگان بازار در گفت و گو با خبرنگار بام ايران خبر؛ گفت: حضور گسترده مردم در بازار تنها فقط ظاهر کار است ولي همه اين مردم دست خالي به خانه مي روند چون افزايش قيمت ها و بالا بودن آن باعث شده تا شهروندان از خريد برخي از اجناس صرف نظر کنند.

وي تصريح کرد: سال گذشته تعداد مشتري هاي ما بيشتر بود اما متاسفانه امسال مردم فقط براي سرگرمي و تماشا به بازار حجوم مي آورند.

وي ادامه داد: روز به روز تعداد مغازه ها نيز بيشتر مي شود و اين رقابت يکي ديگر از علت هاي کم شدن مشتري هاي ما بوده است.


قيمت ها به حدي بالا است که توان خريد را از بعضي خانواده ها سلب مي کند

يکي از شهروندان در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ اظهار کرد: قيمت ها نسبت به سال گذشته بيش از حد معمول است و اگر براي يک خانواده سه نفره بخواهيم لباس بخريم بايد حدود يک ميليون هزينه کنيم و اين در حالي است که ساير مايحتاج خانواده را نيز بايد تامين کرد.

وي تصريح کرد: اگر مردم با يکديگر متحد بودن و برخي اقلام را نمي‌خريدند تا مجبور شوند قيمت را کاهش دهند خيلي موثر بود.

اين شهروند ادامه داد: متاسفانه روز به روز قيمت ها افزايش پيدا مي کند و هيچ گونه نظارتي بر روي سوپري هاي محله ها وجود ندارد و فروشنده هر طور که خودش دوست دارد اجناس را به فروش مي رساند.

وي اذعان داشت: اگر مسئولين به جز مراکز خريد و فروشگاه هاي بزرگ از سوپري هاي محلات نيز به طور مداوم نظارت مي کردند شايد وضع خيلي بهتر از اين بود.

نظارت کامل بر روي بازار صورت مي گيرد/فرد شاکي باشد ما برخورد مي‌کنيم

نجف کريمي رئيس اتاق اصناف در گفت‌وگو با خبرنگار بام ایران خبر؛ اظهار کرد: ما بر روي تمامي بازار نظارت کافي و لازم را داريم و اگر با متخلفي روبه‌رو شويم قطعا برخورد خواهيم کرد.

وي تصريح کرد: در راستاي حمايت از مصرف کننده قيمت را بر عهده خود بازار گذاشته ايم تا بين آن ها رقابت ايجاد شود.

نجفي ادامه داد: مصرف کننده بيشتر به دنبال قيمت هاي ارزان رفته و از جايي که جنس را ارزان تر به فروش برسانند خريد خواهد کرد.

وي با بيان اينکه اگر رقابت نباشد قيمت بالاتر مي رود اذعان داشت: اگر تعداد مغازه ها بالاتر رود قيمت ها پايين مي آيد و مصرف کننده به سراغ کسي مي رود که اجناس را با تخفيف بيشتري به فروش مي رساند.

نجفي يادآور شد: تا کنون کاهش قيمت در اجناس وجود نداشته اما اگر مغازه اي هم محصولات خود را با قيمت بالاتر از حد معمول بفروش برساند برخورد مي شود.

گزارش: مرضيه عالي پور هفشجاني

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 37973

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37973/روزهاي-زار-بازار-رکود-مرثيه-دردناک-فروشندگان-قدرت-خريد-مردم-کاهش-يافته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir