کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهار محال و بختیاری

آغاز رقابت قصه‌گویان نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

20 شهريور 1396 ساعت 10:10

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی ویژه اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهارمحال و بختیاری با حضور ۱۰۰ قصه‌گوی برتر مراکز فرهنگی هنری در حوزه شهرکرد آغاز شد.


فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: رقابت قصه‌گویان نوجوان مراکز فرهنگی هنری استان با حضور ۱۰۰ قصه‌گوی برتر مراکز فرهنگی هنری در حوزه شهرکرد آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها از ۱۹شهریورماه در حوزه شهرکرد با حضور بیش از ۳۰ قصه‌گوی نوجوان آغاز شده است افزود: قرار است تا ۲۳ شهریورماه به طور روزانه و در پنج حوزه شهرستانی اعضای نوجوان مراکز کانون با هم رقابت کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: این رقابت‌ها با حضور نوجوانان دختر، پسر و اعضای فراگیر (کودکان با نیازهای ویژه) در بخش‌های اعضای کانونی و آزاد صورت می‌پذیرد.

رحیمی بیان کرد: داوری این بخش به عهده شعله ایل بیگی پور، زیبا علیخانی و بهار ملک پور از قصه‌گویان برتر دوره‌های گذشته و کارشناسان ستادی کانون است که در نهایت یک عضو دختر، یک عضو پسر و یک عضو فراگیر پس از داوری به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری افزود: این جشنواره در پنج حوزه استان یعنی شهرکرد، گندمان، سورشجان، باباحیدر و شلمزار برگزار می‌شود که اعضای استان به صورت حوزه‌ای قصه‌گویی کرده و داوری خواهند شد و در نهایت اختتامیه این جشنواره در ۲۳ شهریورماه در حوزه شلمزار با حضور اعضا و مسئولان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس محورهای بخش قصه‌گویی، «قصه‌گویی آزاد» با درون‌مایه آموزشی، تربیتی (ویژه قصه‌گویان ایرانی و خارجی)، «رضوی» (ویژه قصه‌گویان ایرانی) و «ادبیات عامه و فولکلور - شاهنامه و...» (ویژه قصه‌گویان ایرانی)است.

رحیمی در انتها گفت: انتخاب قصه مناسب، پرداخت قصه، بهرمندی از فنون قصه‌گویی، به کارگیری لحن و کلام قصه‌گویی برندگان پس از انتخاب در منطقه و استان به مسابقه اصلی راه خواهند یافت و می‌توانند در بخش‌های ملی، بین‌المللی، رضوی، نوجوانان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و فراگیر به رقابت بپردازند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 36154

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36154/آغاز-رقابت-قصه-گویان-نوجوان-مراکز-کانون-پرورش-فکری-کودکان-نوجوانان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir