کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به بهانه سالروز سفر مقام معظم رهبری به چهارمحال وبختیاری

سالروز سفر عشق به سرزمین عشّاق/ ۱۵ مهر ماندگارترین فصل قاموس افتخارات استان

15 مهر 1397 ساعت 11:11

پانزدهم مهرماه سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان چهارمحال و بختیاری همیشه در تاریخ این استان ماندگار شد.


به گزارش جهانبین نیوز، مردم استان چهار محال و بختياري در پانزدهم مهرماه سال ۱۳۷۱ ميزبان قدوم پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب بودند و از پرتو سفر معظم له فضاي معنوي خاصي در استان طنين انداز شد.

عظمت و شكوه سفر رهبري يادآور بيعت ها و حماسه هايي است كه مردم ولايتمدار استان با مولا و مقتداي خويش خلق كردند.

مردم متعهد و ولايي استان چهار محال و بختياري همواره در مقاطع حساس انقلاب با تابعيت محض از ولي فقيه زمان خويش توانسته اند راه و انديشه امام عظيم الشان انقلاب اسلامي را دنبال كنند.


سفر مقام معظم رهبري جدا از بركات معنوي، داراي بركات مادي بسيار ارزشمندي بود كه استان را در مسير تحول و توسعه گسترده قرار داد.

شکوه مراسم مردمی استقبال از مقام معظم رهبری در شهرکرد از عشق و علاقه وصف ناپذیر مردم با ایمان و سلحشور این خطه از میهن اسلامی به ولایت فقیه و مقام معظم رهبری حکایت داشت.


 

مردم خونگرم و عشایر سلحشور چهارمحال و بختیاری در حالی که پرچم های جمهوری اسلامی ایران، شاخه های گل و تصاویری از رهبر انقلاب اسلامی را در دست داشتند با پخش نقل و شیرینی، پاشیدن گلاب، به استقبال مقام معظم رهبری شتافتند و با سردادن شعارهای انقلابی، شور و شعف صادقانه خود را از دیدار ایشان ابراز کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی پانزدهم مهرماه سال ۷۱ پس از ورود به شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری با حضور در اجتماع با شکوه مردم این شهر که در ورزشگاه انقلاب،از نقش برجسته مردم با ایمان و سلحشور این منطقه در صحنه های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب تمجید کردند.



 


مقام معظم رهبری در بیانات خود حضور موثر جوانان رزمنده چهارمحال و بختیاری در جبهه های جنگ تحمیلی را موجب افتخار و سرافرازی مردم این استان دانستند و فرمودند: استان چهارمحال و بختیاری از استعدادهای طبیعی و فرهنگی ارزشمندی برخوردار است و به رغم محرومیت های این استان معادن متنوع زیرزمینی، آب فراوان و امکانات دامداری و مراتع با ارزش همراه با استعدادهای فرهنگی جوانان در میادین علم و دانش، ادب و هنر از ویژگیهای مهم استان چهارمحال و بختیاری است.

ایشان تصریح کردند: عمانِ سامانی و دهقانِ سامانی به عنوان دو شاعر صاحب نام این منطقه نمونه ای از استعدادهای جوشان فرهنگی و ادبی در میان مردم این استان محسوب می شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای روحیه پرشور، محبت آمیز و با نشاط مردم استان چهارمحال و بختیاری را تحسین برانگیز خواندند و فرمودند: رژیم ستم شاهی از طریق خوانین و عناصر سرسپرده خود محرومیت های زیادی را بر مردم این منطقه تحمیل کرد.

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تلاش زیادی برای رفع محرومیت در این استان صورت گرفته است و افزایش بودجه چهارمحال و بختیاری به میزان پنج برابر سال گذشته نشانه روشنی از تلاش مسوولان و اجرای طرح های متعدد در این منطقه بدست می دهد.

رهبر انقلاب اسلامی، مردم این استان به ویژه جوانان را به کمک و همکاری با مسوولان در جهت رفع محرومیت ها توصیه کردند و افزودند: امروز در دنیای سرمایه داری و کشورهای زیر سلطه استکبار جهانی تمامی تلاش ها در جهت رشد سرمایه دارها و پولدارهاست و کمک به طبقات محروم مساله فراموش شده ای است اما حرکت کلی ادیان الهی به ویژه اسلام در مسیر زدودن محرومیت و استضعاف از جوامع بشری به ویژه جوامع اسلامی است .

مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان مردم استان چهارمحال و بختیاری را به پایبندی هر چه بیشتر در مسائل دینی و تحکیم ایمان و عمل اسلامی فراخواندند و پیروزی قطعی اسلام بر دشمنان کینه توز خود را نوید دادند.

فرمانده کل قوا افزوند: خدای بزرگ را بسیار شکرگزارم که یک بار دیگر این توفیق را به بنده ارزانی داشت که شما مردم عزیز، خونگرم، انقلابی، مومن، مجاهد فی سبیل الله و صادق در پیروی از اسلام و امام را، در این شهر زیارت کنم.

ایشان فرمودند: من از شهر شما و از شما مردم عزیز، خاطره های بسیار خوبی دارم.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی بیان داشتند: شما مردم استان چهارمحال و بختیاری را در جبهه و در پشت جبهه، با سربلندی و سرافرازی دیده ایم، سپاهیان و بسیجیان و سرداران و فرماندهان و برگزیدگان شما در جبهه های جنگ، در قالب تیپ قمر بنی هاشم علیه السلام، حقیقتاً مایه سرافرازی بودند، که فراموش شدنی نیست.

ایشان فرمودند: شما مردم در پشت جبهه، از جهت کمک های مردمی، از جهت بسیج مردمی، از جهت حضور در صحنه های گوناگون انقلاب، جزو مردم نمونه کشور هستید، خدا را شکرگزاریم که دل های شما را به نور محبت و صفا و ایمان و عشق به انقلاب منور کرد، قدم های شما را استوار، دل های شما را امیدوار، گام های شما را محکم و پیروزی را در صحنه های جنگ نصیب شما کرد. این، لطف پروردگار است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: استان چهارمحال و بختیاری، استانی مستعد است، هم استعداد طبیعی دارد و هم استعداد فرهنگی، از لحاظ استعداد طبیعی، معادن زیرزمینی این استان، متنوع و قابل توجه است، آب، امکانات دامداری و مراتع این استان، با ارزش است، از لحاظ استعداد فرهنگی و انسانی، جوانان این استان با استعدادند.

ایشان بیان داشتند: در میدان های علم و دانش و ادب و فرهنگ و هنر، مردمانی هستند که علی رغم محرومیت هایی که در طول زمان، چه در دوران خان ها و چه در دوران ستمشاهی، بر آنها تحمیل شده، این استان از لحاظ نیروی فرهنگی و انسانی، خود را نشان داده است.

ایشان یادآور شدند: من فراموش نمی کنم سالها پیش از این، قبل از آن که بدانم سامان کجاست، نام عمان سامانی و دهقان سامانی را، به عنوان دو شاعر، می دانستم و شعر آنها را می شناختم، اینها یک نمونه است.

حضور تاریخی مقام معظم رهبری در منطقه عشایری کوهرنگ در سفر به چهارمحال وبختیاری در اذهان همه مردم ایران باقی ماند.

رهبر انقلاب اسلامی پس از ورود به روستای لبد در چند سرپناه بنا شده از سنگ و چوب حضور یافتند و از نزدیک با مشکلات و نیازهای روستائیان آشنا شدند و دستورات لازم را برای حل مشکلات آنان صادر کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در سخنانی که در جمع عشایر روستای لبد بازفت بیان فرمودند، از عشایر به عنوان مردمی با ایمان، با صفا، شجاع و پاسداران حراست از میهن اسلامی نام بردند و ضمن تأکید بر نقش خائنانه خوانین در تحمیل محرومیت های فراوان به استان چهارمحال و بختیاری فرمودند: به برکت انقلاب اسلامی، بساط شوم سلطنت و خان و خانبازی از بین رفته است و مسئولان دلسوز نظام اسلامی مصمم هستند با اجرای طرح ها و برنامه های مهم خود زندگی عشایر را بهبود بخشند و امکانات مناسب زندگی را برای مناطق محروم فراهم آورند.

مقام معظم رهبری با اعلام تصمیم مسوولان اجرائی جهت احداث جاده،مدرسه، حمام و تأمین نیازهای بهداشتی روستای لبد بازفت بر لزوم توجه جدی روستائیان به امر سوادآموزی تأکید کردند و آنان را به همکاری، همراهی و حمایت از مسئولین اجرایی فرا خواندند.



 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به چهارمحال وبختیاری در دومین روز از اقامتشان در شهرکرد از نزدیک هزاران نفر از مردم این استان را یکایک به حضور پذیرفتند.

مراسم ملاقات حضوری زنان و مردان استان چهارمحال و بختیاری با مقام معظم رهبری به مدت چهار ساعت و در فضائی آکنده ازشور و هیجان انجام شد و طی آن مشتاقان و علاقمندان به ولایت فرصت یافتند تا از نزدیک با دیدار با رهبر انقلاب اسلامی به طرح مسائل و مشکلات خود بپردازند.

در این دیدار که در محل دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهرکرد برگزار شد،جمعیت زیادی از مردم با ایمان و انقلابی این منطقه در حالی که اشک شوق بر دیده داشتند پیوسته شعار می دادند:صل علی محمد بوی خمینی آمد ، دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی، حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم ملاقات حضوری آحاد مردم با ایشان برای یکایک آنان آرزوی سلامتی و موفقیت کردند و به مسوولان دفترشان دستور دادند تا با بررسی مسائل و مشکلات مطرح شده مردم اقدامات لازم را برای حل این مشکلات بعمل آورند.

دیدار عمومی و رو در روی آحاد مردم استان با مقام معظم رهبری موجی از شادی و شعف را در میان اقشار مختلف مردم بوجود آورد و دیدار کنندگان پس از ملاقات با رهبر انقلاب اسلامی برای سلامتی و طول عمر معظم له دست به دعا برداشتند.

به همین مناسبت اولین کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری، ۱۵ مهرماه امسال همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۱ به این استان در سال1394شهرکرد برگزار شد.

ضمناً نمایشگاه کنگره با عنوان «اسوه های ماندگار» هم در ۸۰ غرفه شامل ۲۰ بخش نظامی، امنیتی، انتظامی، فرهنگی، بهداشت و درمان، کشاورزی، صنعتی، اقتصادی، خانواده، ورزش و جوانان، حجاب و عفاف، فضای مجازی، بانوان، کودک و نوجوان، علمی (دانشگاهیان)، اختراعات و ابتکارات، آموزش و پرورش، روحانیت و دفاع مقدس، نماز و دفاع مقدس، و محرم و دفاع مقدس، در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد دایر و خاطرات و عملکرد مردم استان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 40519

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40519/سالروز-سفر-عشق-سرزمین-عش-اق-۱۵-مهر-ماندگارترین-فصل-قاموس-افتخارات-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir