کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری :

دخالت واسطه ها علت افزایش نرخ لبنیات

20 شهريور 1397 ساعت 13:28

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری دلیل افزایش و نوسان قیمت لبنیات، گوشت قرمز و سفید را دخالت واسطه ها و دلالان استان های همجوار اعلام کرد .


سیدنعیم امامی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ا توجه به اینکه دولت در تامین نهاده های دامی در زنجیره تولید شیر خام، گوشت قرمز و سفید با تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی کوتاهی نکرده است، دلیلی بر افزایش بی رویه این قبیل محصولات تولیدی وجود ندارد.

وی تولید روزانه شیر خام در دامداری های سنتی و صنعتی استان را ۶۴۱ تن اعلام کرد و گفت: این میزان تولید حدود سه برابر سرانه مصرف استان است.

امامی ، کمبود نقدینگی را از عمده دلایل جذب نشدن محصول شیرخام در کارخانه های صنایع تبدیلی استان اعلام کرد و افزود: برخی واسطه ها بدلیل داشتن وجه نقد برای خرید محصول، روزانه بیش از ۱۶۷ تن شیر خام را به بیرون از استان هدایت می کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از ممنوع شدن خروج غیرمجاز دام سبک از استان در فصل پاییز خبر داد و گفت: این استان در تامین و توزیع گوشت قرمز و سفید در ماه محرم و صفر هیچ محدودیتی ندارد.

امامی، از ثبات و فراوانی کالای اساسی در بازار چهارمحال وبختیاری در ماه محرم و صفر امسال خبر داد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده سهمیه گوشت، مرغ، برنج و شکر برای نذورات هیات های مذهبی به مقدار کافی در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری نیز افزود: هم اینک تمامی اقلام مورد نیاز خانوارها در بازارهای استان موجود است و بر نحوه قیمت ها نیز نظارت می شود.

الله کرم نصیری بازدید، کنترل و نظارت بر بازار استان توسط دستگاه های مربوطه را با هدف پیشگیری از کاهش اقلام و یا افزایش قیمت کالاها دانست.

انتهای پیام/۵۳۰ب


کد مطلب: 40301

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40301/دخالت-واسطه-علت-افزایش-نرخ-لبنیات

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir