کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یاد فرمانده انقلابی دفاع مقدس در شهرکرد گرامی داشته شد

2 ارديبهشت 1393 ساعت 12:20

مراسم یادبود مرحوم ˈحاج خسرو نیکخواهˈ مبارز انقلابی و فرمانده گردان جوادالائمه در دفاع مقدس با حضور یادگاران دفاع مقدس، خانواده شهیدان، جمعی از مسئولان و مردم در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد.


به گزارش جهانبین نیوز، نماینده اسبق مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره ˈحاج خسرو نیکخواهˈ خاطراتی از رشادت‏های این فرمانده بسیجی در دفاع مقدس و مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را بیان کرد.

ˈفریدون استکیˈافزود:خصوصیت بارز این مجاهد انقلابی، همراهی با امام قبل از پیروزی انقلاب و تبعیت از ولایت و رهبری پس از انقلاب و رحلت حضرت امام خمینی(ره) بود.

وی ادامه داد: حاج خسرو نیکخواه از مبارزان انقلابی تأثیرگذار در چهارمحال وبختیاری بود که نقش مهمی در آشنایی مردم با موضوعات سیاسی روز ایفا کرد.

نماینده اسبق مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با برشمردن ویژگی های این مبارز انقلابی تقید وی به حلال و حرام الهی و اطاعت پذیری از ولایت فقیه را دو ویژگی بارز این مبارز بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و جمعی از فرماندهان و مسئولین سپاه استان، بسیجیان و رزمندگان، مسئولین ادارات و گروه های سیاسی انقلابی در این مراسم معنوی حضور داشتند.

این مبارز انقلابی سال ۱۳۱۸ چشم به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی تا دیپلم را در زادگاه خود و شهرکرد و اصفهان به پایان رساند.

وی همراه شهید ˈرحمان استکیˈ سازماندهی تظاهرات خیابانی قبل از انقلاب را بر عهده داشت و مبارزه و مناظرات وی با فرقه ضاله وهابیت و رژیم پهلوی باعث شد، بارها مورد تعقیب و بازداشت ماموران ساواک قرار گیرد.

این مبارز همزمان با جنگ تحمیلی در صف رزمندگان قرار گرفت و شرکت در عملیات های شکست حصر آبادان، فتح المبین، محرم، خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلای ۴ و ۵ از سوابق رزمی این رزمنده پیشکسوت محسوب می شود.

۵۴۷/

انتهای پیام /


کد مطلب: 13941

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13941/یاد-فرمانده-انقلابی-دفاع-مقدس-شهرکرد-گرامی-داشته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir