کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به مناسبت هفته کتاب ‌و کتاب‌خوانی

فعالیت 530 کتابخانه عمومی در چهارمحال و بختیاری

16 آبان 1395 ساعت 11:20

مدیرکل کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری گفت: در استان چهارمحال و بختیاری ۵۳۰ کتابخانه عمومی فعالیت دارد و در همه این کتابخانه‌ها بخش کودک وجود دارد که نشان از اهمیت بخش کودک و ترویج فرهنگ مطالعه در این قشر است.


به گزارش جهانبین نیوز، یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن مرز و بوم است و کشور تاریخی ما ایران اسلامی نیز از قدیم الایام تاکنون با داشتن تمدنی چندهزارساله و مراکز متعدد علمی، فرهنگی و کتابخانه های معتبر و علما و دانشمندان بزرگ با آثار ارزشمند تاریخی سرآمد ملل دیگر بوده و در عرصه فرهنگ و تمدن جهانی درخشدیند.

حضرت علی علیه السلام می فرمایند: هر آن کس که با کتاب آرامش یابد ، راحتی و آسایش از او سلب نمی‌گردد. انسان موجودی کمال گراست و با سکون و سکوت سازگاری ندارد . او همیشه به دنبال راهی است که یک قدم پیش گذارد و گره ای از مشکلات خود بگشاید . بنابراین او برای پیشرفت در عرصه های زندگی ، احتیاج به شناخت کاملی از خود و جامعه دارد و باید با گذشته و اینده ارتباط برقرار کند. آئین مقدس اسلام ، فراگیری علم ودانش را عاملی برای رشد ، پویایی و تعالی جامعه برشمرده است . از پیامبر اسلام نیز روایت شده است : هر کس در جستجوی دنیاست باید دانش فراگیرد و هر کس به آخرت دل بسته است ، باید از علم بهره گیرد و هر کس دنیا و آخرت هر دو را می خواهد، باز هم گریزی از دانش آموزی ندارد . و درجای دیگر می فرمایند: اگر روزی بر من بگذرد که درآن روز به علم ودانش من افزوده نشود. آن روز روز مبارکی نیست. با کتاب خوب است که انسان شناخته می شود ، رشد میکند و برای حرکت آماده می شود.

فرهاد خلیل‌مقدم در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، با تاکید بر اینکه در هفته کتاب و کتاب‌خوانی فعالیت‌های فرهنگی و ادبی فراوانی درچهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود؛ گفت: عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی از فعالیت‌های اصلی در این هفته خواهد بودو همایش کتابداران در روز ۲۴ آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بازارچه کتاب با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف در این هفته برپا می‌شود، ادامه داد: این بازارچه در راستای استفاده بیشتر از کتب مختلف توسط مردم به صورت معاوضه کتاب در شهرکرد اجرا می‌شود.

خلیل‌مقدم افزود: مقدمات اولیه برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در استان انجام شد.

مدیرکل کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: تجلیل از کتاب‌خوان‌ها، کتابداران نمونه، کتابخانه‌های عمومی نمونه، اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی برای ترغیب و تشویق به سوی کتاب‌خوانی اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: در استان چهارمحال و بختیاری ۵۳۰ کتابخانه عمومی فعالیت دارد و در همه این کتابخانه‌ها بخش کودک وجود دارد که نشان از اهمیت بخش کودک و ترویج فرهنگ مطالعه در این قشر است.

این مسئول افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با دستگاه‌های اجرایی مختلف در راستای اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه همکاری دارد که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش استان از دستگاه‌هایی بوده که با آن‌ها همکاری مستمر دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از ظرفیت کتابخانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در خصوص توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در روستاها استفاده می‌کند و کتاب را به دست کودکان روستایی می‎‌رساند و همچنین از کتبی که کانون پرورش فکری برای کودکان منتشر می‌کند در بخش کودک کتابخانه‌های عمومی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 31581

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/31581/فعالیت-530-کتابخانه-عمومی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir