کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فریب تبلیغات رژیم‌های لاغری فشرده، در فضای مجازی را نخوریم

رژیم‌هایی که لاغری نمی‌آورد!

14 آذر 1396 ساعت 8:44

زنان و دختران جوان هر روز در شبکه‌های اجتماعی با روش‌های جدید رژیم لاغری آشنا می‌شوند، رژیم‌هایی که هیچ پایه و اساس علمی ندارند، این رژیم‌ها نه‌تنها لاغری حاصل نمی‌کنند، بلکه عوارض جانبی بسیاری هم بر بدن افراد دارد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ رسیدن به اندام‌های لاغر این روزها در بین دختران و زنان ایرانی بسیار به چشم می‌خورد به‌طوری که همه دختران و زنان به دنبال طی ره صد ساله در یک شب بوده بی‌اطلاع از پشت پرده این لاغری‌ها، رژیم‌های سخت لاغری را برگزیده و اجرا می‌کنند.

در این بین نباید از تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی و به‌ویژه تلگرام و اینستاگرام می‌شود غافل شد، متاسفانه در این شبکه‌ها هر روز زنان و دختران جوان با روش‌های جدید رژیم لاغری آشنا می‌شوند، رژیم‌هایی که هیچ پایه و اساس علمی ندارند، این رژیم‌ها نه‌تنها لاغری حاصل نمی‌کنند بلکه عوارض جانبی بسیاری هم بر بدن افراد دارد.


اگر زمان تکرار شود هرگز برای لاغری به سراغ رژیم‌های فشرده نخواهم رفت


یکی از دختران شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: چون اضافه وزن داشتم همیشه به دنبال یک رژیم سریع برای لاغری بودم و اینکه این رژیم چقد سخت باشد برایم مهم نبود.

وی با بیان اینکه چند روزی به دنبال این رژیم بودم و آن زمان هنوز شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام زیاد باب نبود، بنابراین برای پیدا کردن رژیم مورد نظرم چند هفته‌ایی معطل ماندم اما سرانجام آن را از یکی از سایت‌ها پیدا کردم افزود: رژیم یک هفته‌ایی گزینه‌ایی بود، که سریعا من را تبدیل به آن چیزی که می‌خواستم می‌کرد.

این دختر شهرکردی بیان داشت: در مدتی که برنامه رژیم داشتم سختی‌های بسیاری را تحمل کردم و بعضی از روزها احساس ضعفی که بر بدنم غالب بود مرا از انجام کارهای روزانه هم باز می‌داشت و چون در آن زمان دانشجو بودم از درس‌هایم هم عقب مانده بودم.

وی با بیان اینکه در عرض یک هفته و با رژیم سختی که داشتم راهی بیمارستان شدم و تا پای مرگ پیش رفتم افزود: اگر به آن روزها برگردم هرگز کاری که در آن سال‌ها انجام دادم تکرار نخواهم کرد چون عوارض آن رژیم سخت، تا چندین ماه در بدنم وجود داشت و آزارم می‌داد.


رژیم‌هایی که لاغری نمی‌آورد!

سیامک مرادی کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: رژیم‌های غذایی که در فضای مجازی و سایت‌های مختلف وجود دارد و تایم ۱۰-۱۵ روز و یا حتی یک هفته‌ایی را برای آن در نظر می‌گیرند و بصورت فشرده بوده رژیم‌های کاملا غلطی هستند.

عوارض و عواقب بلندمدت، تنها دستاورد رژیم‌های لاغری فشرده

وی با بیان اینکه رژیم‌های اصولی که چه برای کاهش وزن و چه برای افزایش وزن در نظر گرفته می‌شود برای کاهش یا افزایش دو تا سه کیلو وزن است افزود: اما برخی از افراد بصورت فشرده در رژیم‌های ناصحیح قرار می‌گیرند و دچار عوارض و عواقبی که بعد از آن پیش می‌آید، می‌شوند.


مرادی خاطرنشان کرد: کربوهیدرات و کالری مورد نیاز افراد، بعد از رژیم‌های سخت به بدن نمی‌رسد و این رژیم در برخی موارد بسیاری از مواد مغذی بدن را حذف خواهد کرد و این فرد دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری چون کم‌خونی، سرگیجه، سیاهی چشم، افت فشار و... می‌شود.

وی اضافه کرد: رژیم‌های سخت، کل مواد معدنی و مواد مغذی که باید به بدن فرد برسد را از بدن گرفته و فرد دچار آسیب‌های شدید می‌شود.

این کارشناس تغذیه با اشاره به رژیم‌های ارائه شده در فضای مجازی چون رژیم‌های سیگار و شیشه تاکید کرد: این نوع رژیم‌ها کاملا غلط و بسیار آسیب‌رسان هستند و فرد را دچار اعتیاد می‌کند، در هیچ جامعه علمی، پزشکی و بحث تغذیه این رژیم‌ها توصیه نشده بلکه رد هم شده هستند.

رژیم پیشنهادی بستگی به بدن فرد دارد

مرادی ادامه داد: بهترین رژیم برای کاهش یا افزایش وزن، رژیمی است که نسبت به ذائقه فرد و میزان دریافتی و مصرفی کالری در فرد محاسبه می‌شود.


وی تاکید کرد: رژیم پیشنهادی به افراد بستگی به بدن فردی دارد که می‌خواهد از این رژیم استفاده کند، افرادی که وزن زیادی نسبت به وزن معمولی دارند می‌توانند از رژیم‌های با کربوهیدرات‌های پایین‌تر و درصد میزان کالری پایین‌تر استفاده کنند.

مرادی اضافه کرد: این رژیم درصورتی که هیچ گونه آسیبی از لحاظ آسیب‌های قلبی-عروقی و ریوی نداشته و با ذائقه فرد همخوانی داشته باشد رژیم مناسبی برای یک فرد محسوب می‌شود.

به گزارش جهانبین نیوز؛ آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان درخصوص انتخاب رژیم‌های غذایی بسیار مهم و ضروری است همچنین استفاده از رژیم‌هایی که از سوی هیچ پزشکی تائید نمی‌شود قطعا رژیم مناسبی برای افراد نخواهد بود، بنابراین لازم است هر رژیمی با نظارت پزشک یا کارشناس تغذیه صورت بگیرد تا در آینده فرد دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیر نشود.

گزارش از مرضیه نظری زاده

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 37431

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37431/رژیم-هایی-لاغری-نمی-آورد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir