کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از کوچه هاي گلي روستاي شيخ محمود تا حقوق هاي نجومي

11 دی 1395 ساعت 11:52

با گذشت 37 سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامي روستاي شيخ محمود در پنج کيلومتري شهرستان اردل هنوز در گل و لاي مانده است درحالي که حقوق بگيران نجومي مشغول به ساخت و ساز ويلاي هاي چند منظوره هستند و هنوز برخي مسئولين صحبت از عدالت مي زنند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از هفت چشمه،‌ راه‌هاي بين شهري و روستايي همواره زيرساخت مهم براي توسعه اقتصادي و انجام معاملات کالاهاي توليدي روستاها است و توسعه راه‌هاي آسفالته نقش مهمي در کاهش مهاجرت از روستا و يا مهاجرت معکوس دارد.

امروزه صاحب نظران بر اين باور هستند که بايد جداي از سياست‌ها و استراتژي‌هاي کلان توسعه، به طور ويژه و مشخص به امر توسعه روستاها با تأمين امکانات مورد نياز روستاها از قبيل راه ارتباطي، آب آشاميدني، سوخت، خدمات بهداشتي و... پرداخت.

گرچه دولت‌ها برنامه‌هاي پرهزينه‌اي در بهبود زيرساخت‌هاي روستايي انجام داده‌اند اما شواهد نشانگر آن است که اين امر به تنهايي نتوانسته مشکلات و معضلات روستاها را حل کرده و سيل مهاجرت از روستا به شهر را کاهش دهد.

با وجود ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي خوب در زمينه کشاورزي و دامداري و نقش مولد روستاييان در جامعه اما برخي از روستاهاي شهرستان اردل با گذشت بيش از ۳۷ سال از پيروزي انقلاب هم‌چنان با فقر و محروميت دست و پنجه نرم مي‌کند.

روستاي شيخ محمود از توابع شهرستان اردل در فاصله تنها ۵ کيلومتر مرکز اين شهرستان واقع شده است و به گفته اهالي اين روستا هنوز کوچه هاي اين با گذشت ۳۷ سال هنوز آسفالت نشدند و حتي شن ريزي در اين روستا صورت نگرفته در حالي که حقوق بگيران نجومي مشغول به ساخت و ساز ويلاي هاي چند منظوره هستند و هنوز برخي مسئولين صحبت از عدالت مي زنند.

سوال ما اينجاست آيا عدالت همين است که يک نفر داراي چندين ويلاهاي چندين هزار متري باشد و بگويد اين حق من است اما در برخي از روستاها که روستاي شيخ محمود يکي از آنهاست همچنان در محروميت به سر مي‌برند و مردم اين روستاها نشسته بر جاده‌هاي ناهموار چشم انتظار تحقق وعده‌هاي هميشگي مسئولان هستند.

گرچه عمران و توسعه روستاها موجب دلگرمي و رضايتمندي به مردم مي شود ولي در روستاي شيخ محمود از عمران و توسعه که خبري نيست بلکه اين روز ها که بارش هاي خوبي در اين منطقه باريد اين روستا را اگر بخواهيم در يک جمله وصف کنيم مي گوييم روستايي که در گل و لاي مانده است و مسئولين فقط نظاره گرند.

مردم محروم روستاي شيخ محمود از وعده‌هاي سرخرمن مسئولان گفتند و مطالباتي که در گذر زمان رو به فراموشي است، آسفالت که ساليان دور قول داده بودند و هنوز اقدامي انجام نشده بود تا جاده‌اي که شايد هرگز رنگ سياه آسفالت بر پيکر نبيند نمونه‌هايي از خواسته‌هاي ساکنان اين روستابود.

به گزارش هفت چشمه، محروميت روستاي شيخ محمود بي‌توجهي مسؤولان را فرياد مي‌زند و با گذشت نزديک به چهار دهه از انقلاب کودکاني از جنس محروميت در رؤياي کودکانه خود محروميت‌زدايي را تصور مي‌کنند.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه


کد مطلب: 32481

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/report/32481/کوچه-هاي-گلي-روستاي-شيخ-محمود-حقوق-نجومي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir