کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سيبک؛ روستايي که در هفته سه ساعت پزشک دارد/رئيس شبکه بهداشت بروجن: به زودي نياز اهالي روستا برطرف مي شود

23 دی 1395 ساعت 11:06

اهالي روستا مي گويند: اگر روزهاي حضور پزشک در سيبک بيشتر شود همه مي توانند از خدمات پزشکي و درماني استفاده کنند و ديگر نيازي به مراجعه بيماران به خارج از روستا نيست.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، سيبک روستايي از توابع بخش بلداجي شهرستان بروجن در دهستان چغاخور است که جمعيتي در حدود 2 هزار و 700 نفر در آن زندگي مي کنند.

اهالي روستاي سيبک از دريافت خدمات پزشکي که هفته اي يک روز آن هم به مدت سه ساعت در خانه بهداشت ارائه مي شود گلايه دارند و مي گويند اين وضعيت سبب مراجعه بيماران به ساير شهرها و تحمل هزينه هاي رفت و آمد مي شود.

روستای سيبک در هفته تنها سه ساعت پزشک دارد

مسعود احمدي يک از اهالي اين روستا در گفت و گو با کلار اظهار کرد: روستاي سيبک يک خانه بهداشت دارد که پزشک تنها روزهاي سه شنبه آن هم به مدت سه ساعت نوبت صبح در اين روستا حاضر مي شود.

احمدي اضافه کرد: مدت زمان کوتاهي که پزشک در روستاي سيبک حضور مي يابد جمعيت مراجعه کنندگان به اندازه اي است که فرصت نمي شود تمام آنها از خدمات پزشکي بهره مند شوند.

وی ضمن گلايه از اين که مدت زمان حضور پزشک براي جمعيت اين روستا بسيار محدود است، گفت: عده اي که موفق نمي شوند در اين زمان کوتاه از خدمات پزشکي استفاده کنند بايد در انتظار سه شنبه ديگر باشند يا اين که به درمانگاه پزشکي در ديگر نقاط شهرستان مراجعه کنند.

عطاا... کريمي يکي ديگر از اهالي اين روستا گفت: اهالي روستاي سيبک درخواست دارند مدت زمان حضور پزشک افزايش يابد تا همه بتوانند از خدمات پزشکي بهره مند شوند.

با افزایش روزهای حضور پزشک در سیبک، نیازی به مراجعه به پزشک درخارج از روستا نیست

نگهدار احمدي يکي ديگر از اهالي اين روستا در گفت و گو با کلار، بیان داشت: اگر روزهاي حضور پزشک در سيبک بيشتر شود همه مي توانند از خدمات پزشکي و درماني استفاده کنند و ديگر نيازي به مراجعه بيماران به خارج از روستا نيست.

وی با تاکید بر اين که افراد کم بضاعت روستا نمي توانند براي استفاده از خدمات درماني به نقاط ديگر شهرستان مراجعه کنند، گفت: مردم روستاي سيبک تقاضا دارند به مشکلات آنها در اين زمينه رسيدگي شود.

به زودي نياز اهالي روستا برطرف مي شود

رئيس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن در گفت و گو با کلار با بيان اين که مدتي در روستاي سيبک پزشک نداشتيم اضافه کرد: اخيرا برنامه ريزي کرديم هفته اي سه روز پزشک در روستاي سيبک و سه روز هم در روستاي گلوگرد مستقر شود.

محمد حسن کرمي گفت: روستاي سيبک به خاطر اين که درمانگاه ندارد و از جمعيت بالاي 2 هزار نفر هم برخوردار است طبق دستورالعمل پزشک خانواده مي بايست هفته اي دو روز پزشک در اختيار اين روستا قرار بگيرد.

کرمي با بيان اين که از هفته آينده پزشک سه روز کامل در اختيار روستاي سيبک قرار مي گيرد، گفت: به زودي نياز اهالي اين روستا برطرف مي شود و مي توانند هفته اي سه روز از خدمات پزشکي بهره مند شوند.

انتهاي پيام1026ج/۵۴۰ ک


کد مطلب: 32661

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32661/سيبک-روستايي-هفته-سه-ساعت-پزشک-رئيس-شبکه-بهداشت-بروجن-زودي-نياز-اهالي-روستا-برطرف-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir