کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت شهر فارسان:

راهپيمايي اربعين، ابتکار عظيم نظام جمهوري اسلامي ايران است

4 آبان 1397 ساعت 14:16

امام جمعه موقت شهر فارسان گفت: راهپيمايي اربعين در شرايط کنوني نشانه عظمت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران و نشانه ولايتمداري و تعهد مردم ايران اسلامي است اين راهپيمايي ابتکار عظيم نظام جمهوري اسلامي ايران است.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام سيدمرتضي احمدي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان ضمن دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي الهي اظهار کرد: با فرارسيدن اربعين حسيني شور در دل دوستداران حضرت اباعبدالله الحسين (ع) ايجاد شده است.

وي افزود: اربعين در تداوم واقعه کربلاست و در روز اربعين عاشقان حسيني با حرکت امام حسين (ع) تجديد عهد مي‌کنند.

احمدی با بيان اينکه اربعين در تداوم قيام عاشورا بسيار مؤثر است، ادامه داد: دلدادگي و تکاپو براي زيارت کردن سيدالشهدا (ع) در روز اربعين هرساله افزايش مي‌يابد.

وي بيان داشت: شيعيان گنج بزرگي به نام امام حسين (ع) و واقعه عاشورا دارند و راهپيمايي روز اربعين به منزله عينيت يافتن فرهنگ عاشورا و اهداف قيام امام حسين (ع) در عاشوراي حسيني است.

امام جمعه فارسان به حضور پرشور مردم در راهپيمايي اربعين اشاره داشت و گفت: در روز اربعين جمعيت زيادي از کشورهاي مختلف با مذاهب مختلف، رنگ و نژاد متفاوت به کربلا مي آيند و با طي مسافتي طولاني از کشور خود به سيدالشهدا (ع) پناه مي‌آورند و همه در کنار هم يک هدف را دنبال مي کنند.
 
وي تصريح کرد: راهپيمايي اربعين نمايش قدرت جهان اسلام و بزرگترين عامل معرفي تشيع و نهضت حسيني به جهانيان است.

احمدي با اشاره به توانمندي و همدلي مردم عراق در پذيرايي و امنيت زائران در اربعين حسيني خاطرنشان ساخت: بيش از 20 ميليون نفر براي مراسم اربعين به کربلا مي‌آيند و در سلامت کامل با پذيرايي خوب و اسکان مناسب و در امنيت زيارت مي کنند و به کشور خود باز مي گردند.

وي با بيان اينکه راهپيمايي اربعين در شرايط کنوني نشانه عظمت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران و نشانه ولايتمداري و تعهد مردم ايران اسلامي به ولايت است بيان کرد: اين راهپيمايي يک ابتکار عظيم نظام جمهوري اسلامي ايران است.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 


کد مطلب: 40653

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40653/راهپيمايي-اربعين-ابتکار-عظيم-نظام-جمهوري-اسلامي-ايران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir