کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس حوزه هنري استان چهارمحال و بختياري:

اقتصاد مقاومتي بدون ايجاد فرهنگ مقاومت در حد و سطح يک شعار باقي مي ماند

4 دی 1395 ساعت 12:25

اقتصاد مقاومتي بدون ايجاد فرهنگ مقاومت در حد و سطح يک شعار و اقداماتي با تاريخ تاثير اندک خواهد بود و تا موفق نشويم به انسان ها بقبولانيم که اول بايد از درون آغاز کرد موفق به تاثيرات بزرگ نخواهيم بود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الله شيرواني در مصاحبه با مشکات برين گفت: حوزه هنري انقلاب اسلامي از ابتداي انقلاب اسلامي با هدف تلاش براي گفتمان سازي هنر انقلاب شکل گرفت و  اين هدف عمده را از دو راه  توليد و حمايت از توليد آثار فاخر هنري و شناسايي، کشف و پرورش استعدادهاي هنري دنبال مي کند.

شيرواني افزود: در همين راستا نيز حوزه ي هنري چهارمحال و بختياري ضمن توليد آثار هنري و حمايت از توليد آثار و برنامه هاي فرهنگي و هنري در برپايي برنامه هاي آموزشي و کارگاه هاي هنري فعاليت دارد و هم اکنون در تمامي رشته هاي هنري کمابيش فعاليت مي کنيم.

وي با اشاره به فعاليت هاي واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري استان از توليد نزديک به 50 فيلم کوتاه مستند و داستاني و پويانمايي خبر داد و گفت: قطعا با توجه به پويايي حال حاضر جامعه ي ما و نياز روزافزون به فعاليت هاي فرهنگي نيازها برآورده نشده و جاي کار وجود دارد. مي توان گفت در وجود انسان هيچ وقت نياز فرهنگي پايان پذير نيست.

شيرواني با بيان اينکه هم جامعه ي فرهنگي و هنري ما نيازمند توجه بيشتر است و هم جامعه نيازمند محصولات توليدي اين گروه تاکيد کرد: استان ما به لحاظ بالقوه استان مستعدي است اما براي به بالفعل رساندن اين ظرفيت ها کارهاي نکرده ي زيادي داريم.

رئيس حوزه هنري استان رسانه و فضاي مجازي در دنياي امروز را داراي چهره اي دو وجهي دانست و گفت: وقتي به قابليت هاي رسانه و فضاي مجازي در نزديک کردن انسان ها و تبادل اطلاعات و دانش فکر مي کنيم مي بينيم به واقع انقلاب عظيمي در زندگي انسان ها رخ داده و اگر مقياس استفاده از رسانه در حصول به اهداف را در استان خودمان بگيريم به نظر نمره ي قابل قبولي نمي گيريم.


وي با بيان اينکه امروزه هنر بيشترين تجلي خود را در ميان مردم دارد تصريح کرد: اماکن فرهنگي در اکثر کشورها در قلب شهرها قرار مي گيرند و هر جا تجمع مردم و محل توجه بيشتر است در سياست گذاري هاي شهرسازي اماکن فرهنگي هم آن جاها تعريف شده اند.

شيرواني با اشاره به کمبودها در استان گفت: در قلب شهر نگارخانه نداريم سالن آمفي تئاتر نداريم

شيرواني با بيان اينکه حوزه ي هنري خود را يکي از متوليان هنري ديني مي داند تاکيد کرد: قطعا تمام برنامه هاي ما رنگ و بوي ديني دارد و هنر را از دريچه ي عشق و بندگي مخلوق به خالق مي بيند در سال جاري دومين سوگواره ي شعر و نوحه ي عاشورايي برشانه هاي ني توسط حوزه ي هنري برگزار شد.

در کل ذات هنر خود به خود به ديانت تمايل و گرايش دارد.

رئيس حوزه هنري استان تاکيد کرد: هم فرهنگ ملي و هم مذهب و دين ما با نشاط اجتماعي مخالفتي ندارند و قطعا با اين همه مسئوليت که بر دوش جامعه ي خود گذاشته ايم ملزم به ايجاد فضاي شور و نشاط اجتماعي هستيم. تنها کنسرت نيست که مي تواند نشاط اجتماعي ايجاد کند و ديگر رشته هاي هنري هم قابليت نشاط افزايي و ايجاد آن را دارند. شما با شعر با موسيقي با هنرهاي تجسمي با تئاتر و سينما و ... مي توانيد در جامعه نشاط ايجاد کنيد.


وي افزود: اگر فلسفه ي حرکت براي ايجاد نشاط بر مبناي واقعيات و باورهاي جامعه باشد قطعا به هدف خود خواهد رسيد.

شيرواني با بيان اينکه بايد امور فرهنگي و هنري بيشتر مورد توجه قرار گيرند وظيفه ي اهل رسانه فقط نگارش خبر نباشد تحليل گري و تفسير هم به کارمان اضافه شود. نسبت به اطرافمان حساس باشيم منتظر اتفاق نباشيم بلکه دغدغه ساختن و توسعه ي جامعه اي که هر روز بايد جلوتر از ديروزش باشد را داشته باشيم.

رئيس حوزه هنري استان ضمن تشريح وضعيت هنري در استان گفت: ساخت فيلم و سريال نيازمند اعتيارات فراواني است که متاسفانه در هنرهاي تصويري استان ما تا کنون محقق نشده است. هر چند صدا و سيماي استان در اين زمينه ها اقداماتي را صورت داده و گويا در حال انجام است . اما به لطف الهي مي توان گفت که امروز دانش و تخصص هنرمندان ما به جايي رسيده که بسياري از توانايي ها ايجاد شده و در صورت تحقق حمايت هاي مالي مي توان اميدوار ساخت فيلم و سريال در استان هم بود.

وي اظهار کرد: تقريبا در تمام رشته هاي هنري متداول در کشور، هنرمندان استان ما هم فعاليت دارند. برخي رشته بيشتر برخي کمتر. اما مشکل بزرگ هنر استان ما فقدان شرايط حرفه اي گري به معناي امرار معاش مناسب از راه هنر و هنر به منزله ي حرفه است

شيرواني تاکيد کرد: اقتصاد مقاومتي بدون ايجاد فرهنگ مقاومت در حد و سطح يک شعار و اقداماتي با تاريخ تاثير اندک نخواهد بود. تا موفق نشويم به انسان ها بقبولانيم که اول بايد از درون آغاز کرد موفق به تاثيرات بزرگ نخواهيم بود. ما در حوزه ي هنري هر آن چه که به صرفه جويي و پرهيز از تجملات معمول اداري است در حد توان پرداخته ايم که هر کدام از دوستان خواستند مي توانند تشريف بياورند تا مصاديقش را عينا ملاحظه بفرمايند اما تا درون انسان ها به باور چيزي آراسته نشود هيچ بخشنامه اي کارگر نخواهد بود. همچنين فيلم 100 ثانيه اي در اين زمينه در حوزه هنري کار کرديم.

انتهاي پيام1026ج /1020ج


کد مطلب: 32319

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32319/اقتصاد-مقاومتي-بدون-ايجاد-فرهنگ-مقاومت-حد-سطح-يک-شعار-باقي-مي-ماند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir