کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد:

فتنه ۹۶ به بهانه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم شکل گرفت/ سلطنت طلبان سوداي بازگشت به ايران را دارند

15 دی 1396 ساعت 15:54

ائمه جمعه این هفته چهارمحال و بختیاری در خطبه های نماز جمعه به فتنه روز های اخیر که به بهانه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم شکل گرفت اشاره کردند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری به آشوب های چند روز اخیر که به بهانه مطالبات به حق مردم یه عده افراد سودجو آن را به فتنه تبدیل کردند اشاره نمودند.

فتنه اخیز یک شبه شکل نگرفت
به گزارش بام ایران خبر ؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اظهارکرد: البته این فتنه ای نبود که یک شبه شکل بگیرد؛ این فتنه رقم خورده بود و با یک شعار فریبنده وارد شدند و موج سواری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری افزود: در این مسئله هم مسئولین باید خوب مراقب باشند و درس بگیرند و بیرونی ها نیز باید درس بگیرند، که اولاً کار اصلی را مردم کردند و افتخار، بالندگی و بصیرت برای مردم رقم خورد، که در این فتنه سریع مردم به میدان آمدند ؛ اما آنچه باید مسئولین درس بگیرند این است که هشدارهای حضرت آقا را جدی بگیرند.

وی به مناسبت های ۱۷دی ۱۳۱۴ و توطئه دین زدایی رضاشاه ملعون اشاره کرد و گفت: رضا شاه ملعون با برنامه شیطانی برداشتن حجاب می خواست از جامعه ما دین زدایی کند و دین و حجاب را یک امر ارتجاعی نامید؛ که بحمدالله این ملت بر ایمان خود استقامت و پایمردی نمود و دین در جامعه ما نهادینه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: سه شنبه ۱۹دی نیز مصادف با قیام خونین مردم قم در سال ۱۳۵۶ بر علیه اهانت روزنامه اطلاعات به ساحت حضرت امام خمینی(ره) در پی درج یک مقاله است که می خواستند جایگاه حضرت امام نزد مردم را محک بزنند.

وی افزود: شاه در آن روز با دست خودش کلید انقلاب اسلامی را زد و مردم به حمایت از حضرت امام خمینی(ره) برخاستند.

گرامیداشت سالروز شهادت شهید بصیر، سید محمدحسین علم الهدی و دانشجویان مقاوم هویزه در ۱۶دیماه سال ۵۹، و بزرگداشت۲۱دیماه، سالروز شهادت دانشمند هسته ای؛ شهید احمدی روشن، که به دست ایادی منافق و سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید از دیگر بخش های سخنان امام جمعه شهرکرد بود.

وی گفت: مسئولین باید به اقتصاد مقاومتی و تولید توجه عملی داشته باشند . اشتغال جوانان را جدی بگیرند و مبارزه عملی با واردات بی رویه و قاچاق داشته باشند، که اقتصاد مقاومتی و تولید را فلج کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، ادامه داد: پرهیز جدی از اختلاف های جزئی و گروهی، پرهیز از بازی گری های سیاسی و حزبی گری و جناح بازی و خدمت به مردم باید در دستور مسئولان کشور قرار بگیرد و مراقب پروژه نفوذ دشمن نیز باشند، که حضرت آقا مدتها قبل نسبت به این پروژه نفوذ هشدار داده اند.

خطیب جمعه شهرکرد، عدالت و آباد کردن همه نقاط کشور را به مسئولان تذکر داد و گفت: همه کشور تهران و چند شهر بزرگ نیست؛ مسئولان باید به همه نقاط کشور بویژه مناطق محروم مانند استان چهارمحال و بختیاری نیز رسیدگی کنند.

وی، مدیریت فضای مجازی ، تقویت روحیه انقلابی و پیشگیری از تضعیف و بی مهری نسبت به نیروهای انقلاب، اصلاح نظام اداری کشور در راستای رضایتمندی مردم را از مسئولان خواست و افزود: مسئولان باید مرزبندی با دشمن داشته باشند و بدانند اعتماد به دشمن و لبخند به دشمن، خدمت به مردم نیست.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ضمن تشکر ویژه از مردم، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و سپاه در خنثی کردن فتنه اخیر، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز به خاطر ترسیم حقایق و افشای پشت پرده نقشه های دشمن تقدیر کرد.

وی درس های فتنه اخیر به دشمنان داخلی و خارجی را نیز بیان کرد و گفت: یک بار دیگر آمریکا و دیگر آسیب دیده های از انقلاب فهمیدند، که صاحب انقلاب مردم هستند و این مردم به موقع میدان می آیند و به دشمن تودهنی می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: در این فتنه یک بار دیگر دنیا به ضعف آمریکا و دشمنان انقلاب پی برد و فهمیدند کسانی که با انقلاب اسلامی ایران دشمنی می کنند عددی نیستند و امروز اعتبار آمریکا در مجامع بین المللی نیز از بین رفته است.

خطیب جمعه شهرکرد، تإکید کرد: آمریکا و همپالگی های غربی و منطقه ای و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی فهمیدند به آنهایی که از منافقین، ملی گراها، سلطنت طلبان و برخی گروه های داخلی و دین فروشان دل بسته بودند، در برابر مقاومت این ملت بزرگ عددی نیستند.

وی اضافه کرد: یک بار دیگر همه فهمیدند که این نظام اسلامی است و مردم پای ارزش های اسلامی ایستاده اند و نمی گذارند به پرچم متبرک به نام الله و مساجد و حوزه های علمیه و چهره های مبارز توهین شود و یا به ساحت قرآن و مقدسات و اماکن متبرکه حرمت شکنی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه مردم امروز ما با اوایل انقلاب متفاوت هستند، تصریح کرد: امروز مردم بعد از ۴۰سال در آزمون های مختلف آبدیده شده اند و مسئولین و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و قدرت دفاعی و موشکی ما با اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست و قوی تر از همیشه هستیم و همه فتنه های دشمنان به خودشان برمی گردد.

وی در پایان از مردم استان چهارمحال و بختیاری به خاطر فراهم نشدن حضور آنها در میدان دفاع از آرمانهای انقلاب طی روزهای اخیر و علی رغم خواسته های بسیارشان، درخواست کرد در راهپیمایی بزرگ "شکوه وحدت، انسجام و اقتدار مردمی نظام اسلامی" که روز یک شنبه ۱۷دیماه در بام ایران و سراسر استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود باشکوه تر از همیشه حضور یابند.

مسئولين اگر گوش به فرمان مقام معظم رهبري بودند اين فتنه ها به وجود نمي آمد

امام جمعه لردگان گفت: اگرخواص و مسئولين ما صادقانه و نگاهشان ملي بود نه شخصي و جناحي، عرصه خدمت به مردم را افتخار خودشان مي دانستند و خدمت به خلق را عبادت مي ديدند جامعه اينقدر دچار مشکلات نمي شد .
مرجع : پایگاه خبری سلام لردگان

حجت السلام والمسلمين سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت: از اول انقلاب در کلام نوراني امام راحل بيشترين صحبت ايشان و بعد از ايشان خلف صالحشان حضرت آيت العظمي امام خامنه اي از اول انقلاب تا الان بيشترين چيزي که در کلام اين بزرگواران مطرح است هشدار نسبت به غفلت است، نبايد جامعه ما دچار غفلت بشود.

وي افزود: اميرالمومنين حضرت علي (ع) درباب غفلت زيبا بحث کردند اگه توجه اي بکنيم مي بينيم که خطابش به مديران و مسئولين جامعه است که اگر اين ها دچار غفلت و غافل شدند جامعه دچار فتنه مي شود. حضرت علي(ع) فرمودند:اگر چه دشمنت ضعيف است اما کمش نشمار، دشمن ضعيف خطرناک است، کسي که از دشمن غافل بشود، حيله و مکر دشمن آن را از خواب بيدار مي کند.

تاج زاد در خصوص عامل ديگر غفلت از زبان حضرت علي(ع) گفت: خوشبيني نسبت به دشمنان از عوامل ديگر غفلت است؛ حضرت به مالک اشتر مي گويد اي مالک حواست به دشمنت باشد حتي بعد از صلحت. دشمن هر لحظه آماده است تو غافل باشي آن حمله مي کند، اعتماد به دشمن خطر ناک است کما اينکه در قضيه برجام ما به آمريکا اعتماد کرديم و مي بينيم که دولت آمريکا باعث به وجود آمدن فتنه ها در کشور ما شد .

امام جمعه لردگان گفت: اگرخواص و مسئولين ما صادقانه و نگاهشان ملي بود نه شخصي و جناحي، عرصه خدمت به مردم را افتخار خودشان مي دانستند و اگر مسئولين ما خدمت به خلق را عبادت مي ديدند جامعه اينقدر دچار مشکلات نمي شد .

خطيب جمعه لردگان افزود: حوادث و اين فتنه اخير خيلي تلخ بود و خساراتي به بار داشت اما از حيثي اين اميد را تقويت کرد که اينهايي که غافل و غلفت زده بودند و آلوده به شهوت ثروت و قدرت بودند و بازي کنندگان عالم سياست بودند شايد از خواب غفلت بيدار شوند .

وي بيان داشت: آن چيزي که جامعه را در معرض آسيب هاي اجتماعي قرار مي دهد کفران نعمت است، متاسفانه بعضي از مسئولين سياه نمايي مي کنند و جامعه را دچار مشکل مي کنند و بعضي از جوانان که دوران قبل از انقلاب و آن نکبت ها و فلاکت ها را نديدند و آن حملاتي که از سوي فضاي مجازي به جوانان ما متحمل مي شود را مي بينند و باور مي کنند و از اين طرف دچار بيراهي و گمراهي مي شوند.

وي افزود : آمريکايي که سراسر فتنه و بيچارگي، قتل و عام است آن طرف عالم نشسته و نگران مردم ما مي شود عربستاني که حتي يک انتخابات مردمي نداشته و حرف مردم را در نطفه خفه مي کنند اينها مي شوند نگران مردم ايران. که ناشي از کفران نعمت ها و سياه نمايي هاي ما و مسئولين است .

وي گفت: مطالبات مردم نبايد ناديده گرفته شود، مسئولين بايد بدانند و برنامه اي داشته باشند در جهت رفع مشکلات و مطالبات مردم .

وي نيز از مردم شهيد پرور، خوب و ولايتي شهرستان لردگان نيز تقدير و تشکر نمود بابت اينکه مردماني هستند با بصيرت، فهيم وولايت مدار.

تاج زاد در بخش ديگر از خطبه ها، از شوراي تامين شهرستان، نيروهاي صبور و مقاوم نيروي انتظامي و از نيروهاي بسيجي و سپاهي که در سراسر کشور زحمت کشيدند و اين فتنه رادر نطفه خفه کردند تقدير و تشکر نمود و براي آنها نيز آرزوي سربلندي و توفيق روز افزون از خداوند منان داشتند.

امام جمعه لردگان تصريح کرد: مسئولين نيز بايد بدانند که مردم خوب لردگان هميشه پشت ولي امر خود ايستاداند بايد فکري به حال فقرو اشتغال اين مردم خوب لردگان داشته باشند.

وي در ادامه گفت: اعتراض با اختشاش فرق دارد چرا بعضي درس و عبرت از فتنه ۸۸ نمي گيرند. اختشاشات اخير اغلب آنها مردم نبودند، ۹۰ درصد آنها نيروهاي آموزش ديده از خارج از کشور بودند و آنهاي که آن طرف دنيا براي ما دلسوزي مي کنند آنها با اسلام ما مخالف هستند غرب مي خواهد اسلام، ايثار، شجاعت و ولايتمداري را از ما بگيرد . لذا بايد مثل امروز که بابصيرت بوديد مقابل دشمن قسم خورده ايستاد و ايستادگي کرد .

وي با اشلاره به سخن مقام معظم رهبري گفت: ايشان فرمودند: به دشمن اعتماد نکنيد، توجه به صنايع، اقتصاد مقاومتي، توليدات داخلي، مراقبت از روزنه هاي نفوذ اينها حرفت هاي مقام معطم رهبري است چه بسا اگر مسئولين به اين سخنان توجه مي کردند اين مشکلات به وجود نمي آمد و مسئولين درس بگيرند از اين عبرت ها .

وي در پايان به کشف حجاب توسط رضا خان، و شهادت شهداي حماسه هويزه نيز اشاراتي داشتند .

اراده‌ها و مجاهدت‌ها موجب ماندگاري مي‌شود

امام جمعه فارسان گفت:اراده‌ها و مجاهدت‌ها موجب ماندگاري مي‌شود در ۱۹ دي اقشار مختلف به صحنه آمده و سينه‌هاي خود را آماج گلوله‌ها قرار دارند. آن روز مردم ما نمي‌دانستند که پايان کار ۱۹ دي به کجا مي‌انجامد اما اين قيام سرانجام به پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) منجر شد.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته شهر فارسان گفت: شما را به رعايت تقواي الهي دعوت مي‌کنم امام هادي عليه‌السلام فرمودند: « مَنِ اتَّقَي اللهُ يُتَّقي» اگر کسي تقوا پيشه کند ديگران از او مي‌ترسند وَ مَنْ اَطاعَ اللهُ يُطاعُ؛ هر که خدا را اطاعت کند ديگران از او اطاعت مي‌کنند: «مَنْ أَطَاعَ الْخَالِقَ لَمْ يُبَالِ سَخَطَ المخلوقين» کسي که خدا را اطاعت کند ديگر از عصبانيت و ناراحتي و خشم مردم به دولت‌ها و خشم مردم نمي‌ترسد.

وي تصريح کرد: چنانچه انسان خداي متعال را با معصيت به خشم بيارد، بايد بداند که مورد خشم و دشمني انسان‌ها قرار خواهد گرفت بنابراين انسان متقي در همه عرصه‌ها بخصوص در عرصه‌هاي سياسي و نظامي جز از خدا از هيچ‌کسي نمي‌ترسد و قاطعانه مي‌ايستد و حرف خودش را مي‌زند و از هيچ‌کسي هم باکي ندارد.

امام‌جمعه فارسان به حوادث اين چند روز اشاره داشت افزود: ببينيد غفلت به‏عنوان مهم‏ترين مانع رشد و پيشرفت است، و دامنه‏اى گسترده دارد که يکي از مصاديق آن غفلت از دشمن و تاکتيک‌هاي جديد آن است.

وي اظهار داشت: اهميت و ضرورت توجه به‌غفلت همين بس كه به لحاظ فراوانى، بيشترين چيزى كه در كلام امام خمينى (ره) و خلف صالح ايشان امام خامنه‏اى (مدظله‏العالى) از ابتدا انقلاب تاكنون مطرح بوده و نسبت به آن هشدار داده‌شده است، همين موضوع است.

غفلت براى همه اقشار و آحاد مردم خطرناك است

وي تصريح کرد: اصلى‏ترين خروجى و محصول پليد غفلت‏ها، فتنه‏هايى است كه ممكن است قوام و انسجام يك امت و يا جامعه را با چالش جدى مواجه سازد. غفلت براى همه اقشار و آحاد مردم خطرناك و آسيب و آفتى است جدى اما اين بزرگان و خواص و نخبگان جامعه به‏ويژه مسئولان و مديران بخش‌هاي مختلف هستند كه بيشتر در معرض چنين آسيبى قرار دارند و در صورت آلودگى به آن ممكن است زمينه چالش‌ها و آفت‌هاي غيرقابل جبرانى را فراهم کنند.

عوامل زمينه‏ ساز و مولّد غفلت چيه؟ و چه آثار سوء دارد

حجت‌الاسلام ملک پور گفت: كافى است نيم‏نگاهى به فرمايشات حضرت امير (عليه‏السلام) در اين خصوص داشته باشيم كه البته از فحواى كلام حضرت اين‏گونه مى‏توان فهميد كه مخاطب اصلى اين است هشدارها، كارگزاران حكومتى و مديران جامعه هستند كه البته با غفلت زدگي اينان، جامعه و مردم دچار چالش و مشكل مي‏شود و چه‏بسا فتنه زده و ناامن مي‌شود.

جامعه اي رو به رشد است که مديرانش دلسوز مردم باشند

وي افزود: جامعه‏اى پويا و امن و رو به رشد و پيشرفت خواهد بود كه مديرانش با داشتن تعهد و تخصص لازم خود را همواره خادم دلسوز و بى‏منت مردم بدانند و در مقام عمل هم از غفلت پرهيز کنند و توطئه‏هاى دشمنان را رصد کنند و مجارى نفوذ بدخواهان ببندند و با اين کار سرمايه‏هاى اجتماعى به‏ويژه اعتماد و اطمينان مردم را جلب کنند.

وي اظهار داشت: اگر مديران و خواص با درك واقعيت‌هاي جامعه به‏ويژه مشكلات و گرفتاري‌هاي مردم، صادقانه و دلسوزانه و با نگاهى ملى نه شخصى و جناحى، عرصه خدمت به مردم به‏ويژه طبقات ضعيف را عبادتى براى خويش باور داشته باشند، قطعاً دشمنان با هر حربه و يا تاكتيك و نقشه‏اى بخواهند به گلوگاه‏هاى تصميم‏ساز و تصميم گير، نفوذ و يا جامعه را با ناامني‌هاي مختلف و فتنه‏هاى مرموز مواجه سازند، هرگز موفق نخواهند شد.

وي بيان داشت: حوادث اخير اگرچه تلخ بوده و هست و خساراتى را به دنبال داشته است اما از حيثى اين اميد را مي‌دهد كه برخى غفلت زدگان و آلودگان به شهوت قدرت و ثروت و بازى‏خوردگان عالم سياست كه با عملكرد و مواضع نامطلوب خودشان که باعث اميدوارى دشمنان داخلى و خارجى ملت ايران شدند و از طرفى با سياه‌بازي و خودباختگى، دلسردى و يأس و نااميدى مردم را دامن مى‏زنند، به فضل الهى به خود بيايند و با اصلاح نوع نگاه و رويكردهاى خويش، به منافع و مصالح ملى و استحكام وحدت و انسجام عمومى پيرامون منويات ولايت و رهبرى در برابر توطئه‏ها و فتنه‌ها فکر بکنند.

امام‌جمعه شهر فارسان گفت: پشت‌صحنه اغتشاشات آمريكا، انگليس، رژيم صهيونيستى و عوامل منطقه‏اى آن‏ها همچون رژيم وهابى آل‏سعود مى‏باشند و لذا هوشيارى تمامى آحاد مردم را مى‏طلبد كه با درايت و بصيرت لازم، دست‌هاي مرموز پشت‌صحنه فتنه‏ها را ببينند و همچون گذشته دشمنان قسم‏خورده ايران اسلامى را ناكام و مأيوس بگذارند.

برخورد قاطع با عوامل و عناصر فتنه

وي افزود: از نيروهاى امنيتى و انتظامى انتظار مى‏رود حالا كه چهره واقعى عوامل و عناصر فتنه و آشوب براى همه شده، با شدت و قاطعيت با آن‏ها برخورد بشود.

از كليه نيروهاى صبور و مقاوم انتظامى و امنيتي و نظامي كه در كنترل اوضاع خويشتن‌داري و مدارا کردند و باتحمل صدمات و رنج‌ها، تلاش و مجاهدت قابل‌تقدير داشته و دارند، از صميم قلب تشكر مي‌کنيم و آرزوى سربلندى و موفقيت برايشان داريم.

اراده‌ها و مجاهدت‌ها موجب ماندگاري مي‌شود

وي به ۱۹ دي قيام خونين مردم قم اشاره داشت و گفت: عزيزان اراده‌ها و مجاهدت‌ها موجب ماندگاري مي‌شود در ۱۹ دي اقشار مختلف به صحنه آمده و سينه‌هاي خود را آماج گلوله‌ها قرار دارند. آن روز مردم ما نمي‌دانستند که پايان کار ۱۹ دي به کجا مي‌انجامد اما اين قيام سرانجام به پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) منجر شد.

وي افزود: بين ۱۹ دي و ۹ دي نقاط مشترکي وجود دارد: وقتي دشمن به امام و باورهاي مردم توهين کرد مردم قيام ۱۹ دي را خلق کردند و در ايام فتنه به قرآن، مسجد، اهل‌بيت و امام حسين (ع) توهين شد و مردم در برابر اين توهين عکس‌العمل نشان دادند و حماسه قهرمانانه ۹ دي را رقم زدند. که جا دارد از حضور همه شما عزيزان به‌خصوص شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي شهرستان و مجموعه اداري در گرامي داشت ۹ دي تقدير و تشکر کنم.

سلطنت طلبان سوداي بازگشت به ايران را دارند/قدرداني از هوشياري مردم بروجن/جنگ امروز در فضاي مجازي است
خطيب نماز جمعه شهر بروجن ضمن بيان اين که دشمنان هم پيمان عليه جمهوري اسلامي ايران دسيسه و توطئه آفريدند و از مطالبات به حق مردم سوء استفاده کردند، گفت: مردم مومن و هميشه در صحنه بروجن با هوشياري کامل خود اجازه ندادند در اين شهرستان اتفاقي رخ دهد.

حجت الاسلام عليرضا هراتي مطلق در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصيه نمازگزاران به تقواي الهي و با اشاره به اغتشاشات اخير در کشور، اظهار داشت: هفته اي که گذشت پر از التهاب براي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بود.

حجت الاسلام هراتي مطلق با بيان اين که دشمنان هم پيمان عليه جمهوري اسلامي ايران دسيسه و توطئه آفريدند و از مطالبات به حق مردم سوء استفاده کردند، گفت: فتنه گران برخي از شهرها را به هم ريختند، کودکان معصوم را کشتند و به اماکن عمومي آسيب رساندند.

وي به ريشه آشوب ها و اغتشاشات اخير اشاره کرد و گفت: منشا اين آشوب ها به زماني باز مي گردد که در شبکه ري ستارت هاي لعين جوانان ما را به آتش زدن درب مساجد و حسينيه ها و توهين به مقدسات تشويق مي کردند.

خطيب نماز جمعه بروجن با اشاره به اين که رئيس جمهور ديوانه آمريکا در اظهارات خود ملت ايران را تروريست خواند، گفت: جرقه اين اعمال زشت و پليد از همان چند ماه گذشته شروع شد و امروز به اوج خود رسيد.

حجت الاسلام هراتي مطلق ادامه داد: افرادي که پرچم نظام مقدس مقدس جمهوري اسلامي ايران را در اغتشاشات اخير آتش زدند ميانگين سني آنها ۲۵ تا ۳۰ سال است که گرفتاري ها و مبارزات قبل از انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده اند.

تاکيد بر جذب حداکثري جوانان/ملت ايران اتحاد خود را حفظ کنند

وي بر جذب حداکثري، دفع حداقلي و هدايت جوانان تاکيد کرد و گفت: امروز درس شهيد حسين فهميده و دهقان فداکار را از کتاب ها حذف مي کنند و روحيه ايثارگري و شهادت را با عنوان ترويج خشونت در دل جوانان مي خشکانند.

حجت الاسلام هراتي مطلق ضمن بيان اين که بعضي از درس هايي که ترويج ايثار و شهادت بود از کتب درسي حذف شد، گفت: جوان دهه ۶۰ در مقابل تير دشمنان مي ايستاد اما چه شده است که جوان امروز ما بانک ها و پرچم جمهوري اسلامي ايران را آتش مي زند.

وي با تاکيد بر اين که تمام ملت هوشيار و با بصيرت ملت ايران اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند، گفت: مردم ايران در زمان جنگ تحميلي اتحاد خود را حفظ کردند و نه تنها بر "صدام" بلکه بر کشورهاي قدرتمند دنيا پيروز شدند.

جنگ امروز در فضاي مجازي است

حجت الاسلام هراتي مطلق با بيان اين که امروز شکاف و دعواهاي سياسي را بايد کنار بگذاريم، گفت: دولت و ملت بايد در کنار هم بر امور محرومين و مستضعفين و اقشار آسيب پذير جامعه رسيدگي کنند.

خطيب نماز جمعه بروجن با اشاره به اين که دشمن امروز صحنه فيزيکي را رها کرده و صحنه مجازي را پيگيري مي کند، گفت: جنگ ما يک جنگ نرم مجازي است.

سلطنت طلبان سوداي بازگشت به ايران را دارند

وي به فعاليت دشمن عليه جمهوري اسلامي در صحنه مجازي اشاره کرد و گفت: اگر فضاي تگلرام، اينستاگرام و ... به حال خود رها شود دشمنان نظام و انقلاب از اين فضا عليه نظام استفاده مي کنند.

هراتي مطلق ادامه داد: به گفته کارشناسان عامل۶۰ تا ۷۰ درصد اغتشاشات اخير فضاي مجازي بوده است و از روزي که محدود شد اغتشاشات فروکش کرد.

حجت الاسلام هراتي مطلق ضمن بيان اين که دشمن را بايد در فضاي مجازي شکست دهيم، افزود: ملت ايران بدانند در اين اوضاع نبايد به دنبال بحث دعواي سياسي و مقصر باشيم بلکه همه بايد اتحاد و انسجام داشته باشيم و زماني که مقصر اين دعواها شناخته شد براي جوانان تحليل کنيم.

زمان طاغوت فساد در درجه اول مملکت بود

وي با بيان اين که دشمن در صدد بر اندازي نظام است، گفت: ما بايد هوشياري و آمادگي کامل داشته باشيم؛ فکر نکنيد اغتشاشات تمام شد اين آتش زير خاکستر است.

هراتي مطلق به پيام هاي اخير رئيس جمهور خبيث آمريکا، رژيم صهيونيستي و برخي از کشورهاي اروپايي اشاره کرد و گفت: کشور اروپايي که قرار است با ايران تفاهم نامه امضاء کند از اغتشاش گران حمايت مي کند.

خطيب نماز جمعه بروجن با اشاره به اين که سلطنت طلبان سوداي بازگشت به ايران را دارند و فضاي گل و بلبل در زمان طاغوت به جوانان نشان مي دهند، گفت: زمان طاغوت فساد در درجه اول مملکت بود؛ شاه فاسد ايران يک مفسد اخلاقي بود، جونان را به سمت و سوي مفاسد اخلاقي هدايت مي کردند؛ خوانين بر جامعه مسلط بودند.

قدرداني از هوشياري مردم بروجن

حجت الاسلام هراتي مطلق با بيان اين که امروز انقلاب اسلامي ايران آزادي را براي ما به ارمغان آورد، گفت: هدف ما اسلام، قرآن و دين و انقلاب است.

وي با بيان اين که مردم مومن و هميشه در صحنه بروجن با هوشياري کامل خود اجازه ندادند در اين شهرستان اتفاقي رخ دهد، گفت: مطالبات مردم بايد در چارچوب قانون پيگيري شود نه آن طوري که دشمنان انقلاب بخواهد سوء استفده کنند.


مسئولان نبايدجوري عمل کنندکه بهانه دست دشمنان وبدخواهان مابدهند / احداث سد بهشت آباد مثل استخوان لاي زخم مردم اردل راسردرگرم کرد

امام جمعه شهر اردل با بيان اينکه پيروي از رهبري و همراهي با مردم رمز موفقيت مسئولان است گفت: مسئولان و دستگاهاي مختلف درمجلس دولت و قضایی نبايدجوري عمل کنند که بهانه دست دشمنان وبدخواهان مابدهند.

حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقواي الهي با اشاره به تفسير آيه ۱۶ سوره تغابن(فاتقوا الله مااستطعتم و اسمعوا و اطيعوا و انفقوا خيرا لانفسکم و من يوق شح نفسه فاولئک هم المفلحون ) تفسير اين آبه يعني به مقدار استطاعت و توانايي خود، از خدا پروا کنيد و جانب او را مراعات نماييد و از او بترسيد و از تقواي او کوتاهي نکنيد و دعوت الهي را اجابت کرده و قلبابپذيريد و در مقام عمل نيز مطيع و منقاد خدا باشيد و در راه خدا انفاق کنيد، چون به نفع خود شماست و خير شما در آن است و يا انفاق کنيد و به اين وسيله خيري براي خود ازپيش بفرستيد،والبته هرکس بتواندازبخل نفساني خودجلوگيري کند،اينچنين افرادي رستگارند.

بهرامي اظهار کرد:خداوند عالم را بدون هيچ عيب و نقصي آفريد و سپس انسان را آفريد وعالم را دراختياراوقراردادتاازاين نعمتهاوامکانات استفاده کندو دنيا وهم آخرت خودش راآبادکند.

وي با اشاره به محروميت هاي جامعه و کمبود هاي زندگي افزود:دليل عقب ماندگي و محروميت ها در جامعه خود انسانها هستند چرا که از ياد خدا غفلت شدند و شيطان تسط بر کارها آنها شده و انسان را از گام برداشتن در راه درست باز مي دارد.

حجت الاسلام بهرامي بيان کرد:طبيعت زندگي دنيا، غفلت‌زا است که گاهي انسان را چنان به خود مشغول مي‌سازد که همه چيز را فراموش مي‌کند، حتي، خويشتن خويش را لذا نماز "غفلت" است.

خطيب جمعه شهر اردل همچنين بيان کرد:يکي عامل مؤثر براي زدودن آثار «غفلت» استمرار و دوام ذکر است، زيرا، ياد خدا دل را بيدار مي‌کند، روح را صفا مي‌بخشد و چشم بصيرت را بينا مي‌سازد و در پرتوي آن، انسان، حق را حق مي‌بيند و باطل را باطل و قادر به تشخيص سعادت و دوست و دشمن خود مي‌شود.

مسئولان نبايدجوري عمل کنندکه بهانه دست دشمنان وبدخواهان مابدهند / احداث سد بهشت آباد مثل استخوان لاي زخم مردم اردل راسردرگرم کرد

حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر اردل با اشاره اغتشاشات و ناآرامي هاي اخير در کشور، اظهار کرد: ملت ايران با حضور يکپارچه خود در راهپيمايي روز گذشته به اغتشاشگران فهماندند که نمي توانند به ملت ايران ضربه اي بزنيد.

امام جمعه شهر اردل با بيان اينکه پيروي از رهبري و همراهي با مردم رمز موفقيت مسئولان است گفت: مسئولان و دستگاهاي مختلف درمجلس دولت و دستگاه قضایی نبايدجوري عمل کنند که بهانه دست دشمنان وبدخواهان مابدهند.
امام جمعه شهر اردل با بيان اينکه پيروي از رهبري و همراهي با مردم رمز موفقيت مسئولان است. گفت: مسئولان دستگاهاي مختلف درمجلس ،دردولت دردستگاه قضا نبايدجوري عمل کنند که بهانه دست دشمنان وبدخواهان مابدهند.

حجت الاسلام بيان کرد: دولت بايد نسبت به رفع مشکلات معيشتي مردم اقدام و از سوء استفاده فتنه گران جلوگيري کند.

وي با تاکيد بر اينکه دولت بايد پيگير مشکلات مردم باشد و به نقدها پاسخ دهد، گفت: اخبار گراني برخي اقلام که طي هفته هاي گذشته به گوش مردم رسيد موجبات نگراني آنها را فراهم کرد.

امام جمعه شهر اردل با اشاره به اينکه ملت ايران هيچگاه حاضر نيستند آبروي کشور خود را با بيگانگان معامله کنند، گفت: شهدا براي حفظ پرچم ايران جان دادند، آتش زدن اين پرچم توسط اغتشاشگران مردم را آزرده خاطر کرد و باعث شد مردم راه خود را از آشوبگران جدا کنند.

وي با بيان اينکه ملت ايران اسلامي در مورد مقابله با بيگانگان وحدت نظر دارند، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب بدانند که هيچگاه نمي توانند عليه جمهوري اسلامي ايران اقدامي کنند زيرا مردم تا پاي جان پاي آرمان هاي امام و انقلاب ايستاده و نمي گذارند که آسيبي به انقلاب برسد.

امام جمعه شهر اردل در پايان به بلا تکليفي اجرايي احداث سد بهشت آبادکه يکي از مطالبه چندين ساله مردم ولايتمدار شهرستان اردل است اشاره کرد و افزود:يکي ازمسائلي که درشهرستان مامثل استخوان لاي زخم مردم ما را سردرگرم کرد مسئله سدبهشت آباداست احداث ياعدم احداث آن روشن نيست از مسئولين توقع داريم اين بحث رايکسره کنند چراکه طول دادن اين گونه سهل انگاري ها خود به خود بي اعتمادي به وجود مي آورد و باعث نارضايت مردم از دولت مي شود.

حجت الاسلام بهرامي گفت:امروز مطرح شدن احداث سد بهشت آباد براي مردم مشکل ساز شده درخواست ما از استاندارمحترم ومسئولان ديگر اين است که اين مسئله را زودتر روشن کنند.

وي افزود:مسئله ديگرکه بازهم لازم مي دانم تذکربدهم مسئله جاده گورميزه است،درخواست ما اين بود جاده دسترسي باکمي تغييرات وبراي استفاده مردم بازشود تا آن پروژه اصلي به بهره برداري برسد.


امروز ولي فقيه،همان مسلم ابن عقيل مي باشد/ مسئولين،مردم و مشکلات مردم را دريابند و اين مشکلات را برطرف نمايند

امام جمعه موقت شهر بن گفت:امروز ولي فقيه ما همان مسلم ابن عقيل(عليه السلام)ميباشد و ما وظيفه داريم از ايشان پيروي کرده و گوش به فرامين ايشان باشيم،و آنچه الان وظيفه ما است اين است که پشت سر ولايت و رهبري حرکت کنيم،نه يک قدم جلو تر و نه يک قدم عقب تر حرکت نکنيم.

حجت السلام هاشمي امام جمعه موقت شهر بن در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي در تفسير خطبه ۱۲۳ نهج‌البلاغه اميرالمومنين علي عليه‌السلام گفت: در روز آخرت تنها توشه انسان تقواست و تقوا به غير انجام واجبات و دوري از محرمات نيست که دردين اسلام اين دو مورد مصاديق زيادي دارد.

وي افزود :اگر دستور به تقوا دادن اين است که پيوسته بايد آنها را انجام دهيم و يکي اين موارد که انسان همواره بايد به آن دقت داشته باشد،حرام خواري ميباشد که موجب ميشود که انسان در مقابل امام زمانش بايستد.

هاشمي بيان داشت:چه بسيار نامه هاي که به حضرت سيدالشهدا فرستاد شد و حصرت در روز عاشورا گفت وقتي که شکم از حرام پرشد معلوم است که ديگر صداي امام زمانش را نمي شنود.

وي ادامه داد:حضرت بقيه الله اعظم روحي فداک نيز اينچنين ميباشد وقتي در کنار کعبه صداي اناالمهدي سر ميدهد شکم هاي که از حرام پر شده باشد اين صدا را نخواهند شنيد.

وي ضمن اشاره به سخنان پر گهر علامه حسن زاده آملي گفت:ايشان ميفرمايند وقتي خورشيد ميخواهد طلوع کند،روشنايش همه جا را فرا ميگيريد ولي بعد از گذشت چند دقيقه جرم خورشيد مشهود ميشود ،حال همين ظهور انقلاب اسلامي ايران سپيدي صبح ظهور امام زمان عج ميباشد و زمان کنوني را به بين الطوعين ظهور تشبيه ميکنند .

خطيب نماز جمعه بن گفت:جنبش ها و حرکت هاي مردمي که در سراسر جهان با تاثير از انقلاب اسلامي ايران شکل گرفت اين نويد را ميدهد که ما هم اکنون در انتظار خورشيد هستيم و هيچ کس نمي تواند که جلو خورشيد را گرفته و بگويد که طلوع نکن اين به هيچ وجه امکان پذير نخواهد بود و نيست.

هاشمي ضمن اشاره به فتنه هاي کوردلان و به آشوب کشيد اوضاع کشور بيان داشت:با آتش زدن چند سطل زباله و کشتن چند نفر و از بين بردن اموال عمومي نمي توانند از ظهور و طلوع خورشيد اسلام جلو گيري کنند.

وي مطرح کرد:وقتي که نامه هاي کوفيان به دست امام حسين عليه السلام رسيد ايشان مسلم ابن عقيل را به نمايندگي از خود راهي کوفه کرد تا از از اوضاع و احوال کوفه خبر دار شود،در حال حاضر هم همينگونه است و امام زمان عج چون از نظر ها غائب است نمايندگان خود را دارد و ميفرمايند:جهت حلّ مشكلات در حوادث - امور سياسي، عبادي، اقتصادي، نظامي، فرهنگي، اجتماعي و ... - به راويان حديث و فقهاء مراجعه كنيد كه آن ها در زمان غيبت خليفه و حجّت من بر شما هستند و من حجّت خداوند بر آن ها مي باشم(بحارالأنوار، ج ۲، ص ۹۰).

خطيب نماز جمعه بن ادامه داد:امروز ولي فقيه ما همان مسلم ابن عقيل(عليه السلام)ميباشد و ما وظيفه داريم از ايشان پيروي کرده و گوش به فرامين ايشان باشيم،و آنچه الان وظيفه ما است اين است که پشت سر ولايت و رهبري حرکت کنيم،نه يک قدم جلو تر و نه يک قدم عقب تر حرکت نکنيم.

وي بيان داشت: از سراسر دنيا جمع شدند و تمام تجهيزات و نفرات خود را درسوريه جمع کرده و ميخواستن که مثلا براي خودشان کشوري درست کنند اما خيال باطل کرده بودند،و فقط با هدايت هاي سردار سليماني توانستيم بيني آنها را به خاک بماليم ،حال اين افراد که در کشور به اعتراض و تظاهرات دست ميزنند بدانند ک کار از پيش نخواند برد و اين ملت و مردم بر سر آرمانهايشان محکم ايستاداند.

هاشمي با بيان اينکه مرز بين فتنه و آشوب و اعتراض به وضعيت موجود کاملا مشخص است و مردم نسبت به مسائل اقتصادي گله مند هستند و در بعضي از خانواده ها اوضاع اقتصادي اصلا مناسب نيست و اين ميطلبد که مسئولين گامي بردارند و مشکلات مردم را برطرف کنند.

وي در پايان افزود :مسئولين حرف مردم و مشکلات مردم را دريابند و با راهکارهاي مناسب قدم هاي در برطرف کردن اين مشکلات برداشته و بيايند اقتصادمقاومتي که تاکنون در حد جلسه بوده است را اجرايي کنند.


خواسته هاي مردم در اعتراضات هفته گذشته برحق بود/ بصیرت مردم مانع از بهره برداری موج سواران اعتراضات مردمی شد
امام جمعه شلمزار در خطبه هاي نماز جمعه شلمزار از مسئولان خواست نسبت به رفع مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم کمر همت ببندند.

حجت الاسلام يدالله زماني در خطبه اول نماز جمعه شلمزار گفت: توکل بر خدا يکي از نشانه هاي مومنان است و پسنديده است مومنان در انجام هر کار خير و نيکويي نتيجه آن کار را به خداوند بزرگ بسپارند.

امام جمعه شلمزار افزود: توکل به معناي واقعيي مورد تاکيد است نه اينکه از خدا چيزي بخواهيم و براي انجام کار و گرفتن نتيجه مناسب حرکتي نکنيم. ما بايد همت، تلاش و فراهم آوردن مقدمات انجام کار نتيجه کار به مشيت باري تعالي بسپاريم.

حجت الاسلام زماني گفت: در برابر توکل کنندگاني که خود هيچ تلاشي براي انجام کارها نمي کنند و نتيجه دلخواه را از باري تعالي مي خواهند برخي هم فکر مي کنند فقط با فراهم نم.دن مقدمات مادي انجام کار به نتيجه مورد نظر دست مي يابند که هر دو گروه در اشتباه هستند.

امام جمعه شلمزار در آغاز خطبه دوم نماز جمعه مرکز شهرستان کيار با اشاره به حوادث هفته گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: اگر مسئولان به نيازهاي مردم و تاکيدات و رهنمود هاي مقام معظم رهبري توجه مي کردند مشکلات پيش آمده در زمينه تعطيلي کارخانه ها، بيکاري جوانان، و پيش آمدن مشکلات معيشتي بوجود نمي آمد و شاهد اتفاقات هفته گذشته نبوديم.

حجت الاسلام زماني گفت:مطالبات مردم برحق است و بايد مسئولان پاسخگو و عذرخواه مردم باشند.

وي افزود: عده اي قصد موج سواري اعتراضات اقتصادي را داشتند اما مردم بصير و انقلابي اجازه هر گونه غلطي را به دشمنان ندادند و بايد قدر دان مردمي باشيم که با بصيرت در برابر اين فتنه بزرگ ايستادند و اجازه ندادند عده اي خارج نشين براي مردم ايران تصميم گيري و تصميم سازي کنند.

حجت الاسلام زماني در ادامه به مناسبت هاي هفته پيش رو اشاره کرد و ضمن تبريک آغاز سال ۱۸۸به هموطنان مسيحي خواستار رسيدگي آني مسئولان شهرستان کيار و نماينده مجلس به مطالبات و خواسته هاي مردم شد.

وي افزود: نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي و مديران استنان و شهرستان بايد تمام توان و انذژي خود را براي حل مشکلات جاده شلمزار شهرکرد به کار گيرند و اين مطالبه برحق مردم شهرستان کيار است.

وي در ادامه به مشکلات صنايع شهرستان اشاره کرد و افزود: فقط با راه اندازي کارخانه هاي شهرک صنعتي شهدا تشنيز و آب معدني شلمزار مي توان اشتغال نيروي کار بيکار شهرستان کيار را تامين کرد و بايد مسئولان شهرستان بايد در اين زمينه اقدام فوري کنند.

حجت الاسلام زماني در پايان به مصوبات اخير شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کيار اشاره داشت و افزود: عمل به مصوبات اين شورا به نفع همه مردم است و اميدواريم بزرگان، اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا و با نفوذان در اين زمينه همکاري لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 37909

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37909/فتنه-۹۶-بهانه-مشکلات-معیشتی-اقتصادی-مردم-شکل-گرفت-سلطنت-طلبان-سوداي-بازگشت-ايران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir