کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بيمارستان مهمترين درخواست مردم کيار از استاندار

10 فروردين 1396 ساعت 9:29

سفر استاندار استان چهارمحال و بختياري و حضور وي به همراه نماينده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار به همراه جمعي از معاونان استاندار و مديران کل ادارات و نهادهاي دولتي استان در جمع مردم گهرو، شلمزار و ناغان اين فرصت را فراهم کرد که مردم نقاط مختلف شهرستان کيار مستقيم و بي واسطه مهمترين مشکلات شهرستان کيار را به اطلاع استاندار برسانند


گزارش جهانبین نیوز به نقل از کيار بيدار: استاندار استان چهارمحال و بختياري بعد از ظهر سه شنبه در بخش مرکزي کيار و بعد از ظهر چهارشنبه با اهالي بخش ناغان ديدار کرد و بي واسطه مهمترين مشکلات و خواسته هاي مردم اين مناطق از استان چهارمحال و بختياري آشنا شد.

يکي از مشکلات مشترک طرح شده از سوي مردم در جلسات و نشست هاي برگزار شده استاندار با مردم فقدان بيمارستان بود.

شهرستان کيار يکي از شهرستان هاي ۹گانه استان چهارمحال و بختياري است که با وجود داشتن بيمارستان اما بيمارستان ندارد و همين مساله باعث شده است مسائل، مشکلات و حتي مصائب عديده اي اهالي شهرستان کيار را تهديد کند.

تلفيق دو بخش کيار از شهرستان شهرکرد و ناغان و مشايخ از شهرستان اردل در سال ۱۳۸۶که منجر به ايجاد شهرستان کيار شد اگرچه برکاتي را در پي داشت اما ايجاد شهرستاني بدون زير ساخت هاي اوليه خود باعث تشديد مشکلات اهالي اين منطقه از استان چهارمحال و بختياري شد.

يکي از مهمترين زير ساخت هاي که در زمان ايجاد شهرستان کيار وجود نداشت(داشت) بيمارستان بود که کماکان فقدان يک بيمارستان مجهز تخصصي براي خدمات رساني به نزديک يه ۶۰۰۰۰نفر از اهالي استان چهارمحال و بختياري باعث ايجاد زحمت و رنجش خاطر اهالي کيار شده است.

شايد برخي وجود بيمارستان امام جواد عليه السلام ناغان را دليلي بر رد مدعاي نبود بيمارستان در شهرستان کيار عنوان کنند اما به چند دليل نمي توان وجودبيمارستان امام جواد در ناغان را دليلي بر عدم نياز شهرستان کيار به بيمارستان عنوان کرد.

۱-بيمارستان امام جواد ناغان در بسياري از زمينه ها فاقد دستگاه هاي مورد نياز پزشکان چه از نظر تشخيص بيماري ها و چه از نظر درمان بيماران است هر چند اگر اين بيمارستان از خدمات پزشکان متخصص برخوردار و به دستگاه هاي مرود نياز و پيشرفته تجهيز شود خود باعث خدمات رساني به اهالي بخش ناغان و منطقه مشايخ مي شود.

۲-قرار گيري اين بيمارستان در شهر ناغان به دليل فاصله ي مکاني از شهرها و روستاهاي بخش مرکزي کيار که کمترين آن روستاي زوردگان با فاصله ي ۲۵کيلومتري است باعث بي رغبتي مردم ديگر نقاط شهرستان کيار به استفاده از اين بيمارستان شده است وبه همين دليل اهالي بخش مرکزي شهرستان کيار ترجيح مي دهند جهت استفاده از خدمات بيمارستاني به شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري مراجعه کنند تا ضمن بهره برداري از امکانات بيشتر موجود در مرکز استان مشکل اياب و ذهاب تا شهر و روستاي خود را نيز در پيش نداشته باشند.

در زمينه احداث بيمارستان در شهرستان کيار با امکانات و تجهيزات مورد نياز مردم در سال هاي گذشته پيگيري هاي بسياري از طرف مردم، اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها و روستاهاي شهرستان کيار، مسئولان شهرستان و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي صورت گرفت اما جز اقدامات جزئي و مقطعي اقدامي اساسي در اين راستا صورت نگرفت.

سعيد صميمي يکي از اعضاي شوراي اسلامي شهر شلمزار در گفتگو با خبرنگار کيار بيدار گفت: در زمينه احداث بيمارستان در شهرستان کيار فارغ از قرار گيري آن در شهر يا روستايي خاص پيگيري هاي بسياري صورت گرفت به طوريکه در آخرين پيگير به عمل آمده از طريق وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي اقاي دکتر قاضي زاده هاشمي قول مساعد خود در اين راستا را اعلام نمود اما عملياتي شدن اين مساله در سطوح مديرتي استان با مانع تراشي روبرو شده است.

هرچند وجود مراکز شبانه روزي شلمزار، دزک و ناغان و مراکز بهداشتي درماني سرتشنيز و خراجي در طول ساعات کار اداري در حال حاضر خدمات قابل تقدير و ارزنده اي به اهالي شهرستان کيار ارائه مي دهند اما آار سوء فقدان يک مرکز بيمارستاني با امکانات مجهز، بروز و برخوردار از تخصص پزشکان در شهرستان کيار به شدت احساس مي شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار در حال حاضر نزديک ترين بيمارستان ها و مراکز درماني بيمارستاني به شلمزار، فارسان به فاصله ۳۵کيلومتري شلمزار، بروجن به فاصله ۶۰کيلومتري از شلمزار، اردل به فاصله ۳۵کيلومتري از شلمزار، ناغان به فاصله ۴۵کيلومتري از شلمزارو شهرکرد به فاصله ۳۵کيلومتري از شلمزار قرار دارند.

انتهاي پيام1022ج /۵۸۰ک


کد مطلب: 33859

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/report/33859/بيمارستان-مهمترين-درخواست-مردم-کيار-استاندار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir