کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال وبختیاری ،

تحقیق و پژوهش باید در مراکز علمی کشور جایگاه ویژه ای داشته باشد

26 آذر 1396 ساعت 16:42

امام جمعه شهرکرد گفت: تحقیق و پژوهش باید به عنوان یک مقوله مهم کشوری ودانشگاهی ، در مجموعه متفکرین، اندیشمندان و مراکز علمی کشور ، جایگاه ویژه ای داشته باشد.


به گزارش جهانبین نیوز،حجت الاسلام محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد در دیدار با  پژوهشگران و هیئت های اندیشه ورزی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) ضمن گرامی داشت هفته پژوهش اظهار داشت: حقیقت گرامی داشت این هفته و توجه به ابعاد تحقیق وپژوهش در مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی می تواند انقلاب بزرگی ایجاد کند ، اگر درست مورد توجه قرارگیرد .
 
 
وی افزود: تحقیق و پژوهش باید به عنوان یک مقوله مهم کشوری ودانشگاهی ، در مجموعه متفکرین، اندیشمندان و مراکز علمی کشور ، جایگاه ویژه ای داشته باشد. اگر مقام معظم رهبری سپاه رادر این عرصه وارد کردند ، نه اینکه جزء رسالت های سپاه است، سپاه بحمدالله در همه عرصه ها یی که کشور نیاز داشته باشد ، به لطف پروردگار ورود پیدا کرده و خوش درخشیده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه معمولا از سپاه جاهایی کمک خواسته شده است که احساس خلاء میشود گفت: باید هم این چنین باشد. در عرصه پژوهش هم همینطور است ، در مسئله علمی ، تحقیقی و پژوهشی کشور واقعا احساس خلاء می شود . طبعا سپاه که می خواهد دراین عرصه ورود پیدا کند . انتظار این نیست که مانند جاهای دیگیر عمل کند . سپاه به فضل الهی شکل گرفته براساس دین است. براساس «اعدوا لهم ما استطعتم من قوه» است، براساس قرآن، در واقع استعداد تمام عیار ، اقتدار تمام عیار از قرآن ودین است . لذا هنگامی که به دنبال علم هم حرکت می کند ، پژوهش علمی ، تحقیق علمی و گسترش مراکز علمی و نخبه پروری و فناوری ها که توسط نخبگان باید صورت پذیرد، تولید علم به معنای واقعی ، تماما براساس نگاه های مومنانه است. از سپاه این انتظار می رود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری با تاکید برا اینکه امروز به سه جهاد نیازمند هستیم افزود: ما در سه عرصه  علمی ، به عنوان یک ضرورت مهم ، بصیرتی و  نفسانی به شدت نیازمند جهاد هستیم ، هر سه اینها باید کنار هم باشد تا اقتداری که توسط علم محقق می شود، اقتدار ربانی ،اقتدار توحیدی بشود. ودرآن مسیری که خداوند متعال می خواهد بکار گرفته شود. مهم این است که ما به دنبال علم با بصیرت و علم همرا با ایمان باشیم.

حجت الاسلام نکونام در پایان بیان داشت: از شما انتظار می رود این خلاء که درکشور وجود دارد ، با نگاه مومنانه ، با بصیرت و محققانه ورود پیداکنید.  تا  تحقیق ، پژوهش و علم وفناوری به معنای واقعی جایگاه خود را پیدا کند . این انتظار مقام معظم رهبری است از ما ، این انتظار انقلاب اسلامی است از ما ، انتظار شهدا است از ما و این دشمن را ناکام می گذارد . امروز اگر بخواهیم دشمن را ناکام بگذاریم ، تودهنی محکم به دشمن در جهاد نفسانی ، جهاد بصرتی که به موضع نورانی ختم شود و جهاد علمی است .

در پایان از پژوهشگران برتر تجلیل به عمل آمد.
 








انتهای پیام/1027ج


کد مطلب: 37639

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37639/تحقیق-پژوهش-باید-مراکز-علمی-کشور-جایگاه-ویژه-داشته-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir