کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهانبین نیوز گزارش می‌دهد

سد معبر مغازه‌داران معضلی برای شهروندان لردگانی

13 مرداد 1397 ساعت 22:25

‌سد معبر همچنان معضل بزرگ شهروندان لردگانی محسوب می‌شود؛ معضلی که پیامدهای آن در ابعاد مختلف بر شهر، شهروندان و حتی نگاه‌های گردشگران تاثیرگذار است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ بارها برای بسیاری از ما پیش آمده که هنگام عبور در مسیر پیاده‌رو به دلیل وجود موانعی (سد معبر) به‌ ناچار مدتی صبر کرده یا این‌که مسیر را به سمت خیابان تغییر داده‌ و مشکلاتی را هم برای خود و هم برای وسایل نقلیه به‌وجود آورده‌ایم و طبیعی است که این عمل احتمال بروز حادثه را نیز به همراه دارد.
یکی از موارد احترام به حقوق شهروندی رعایت همین حریم‌های اجتماعی است و کم نیستند کسبه‌ای که معتقدند پیاده‌رو مقابل مغازه‌شان متعلق به آنهاست یا دستفروش‌هایی که در خیابان بساط می‌کنند، به‌راحتی مانع عبور و مرور شهروندان در پیاده‌رو و خیابان می‌شوند.

به‌راستی علت این رفتار‌های اجتماعی آزاردهنده چیست؟ آیا قانون اجرا نمی‌شود یا شهروندان به خود و قانون احترام نمی‌گذارند، چاره چیست؟

یکی از دستفروشان در این خصوص گفت: بهتر است شهرداری به‌جای جمع‌آوری دستفروشان اقدام به ایجاد مکانی رایگان یا نیمه‌رایگان برای این نوع فروشندگان کند تا معضل سد معبر کاهش یابد.



شهروند دیگری می‌گوید: بسیار دیده‌ایم که برخی از افراد مانند لاستیک‌فروشان، سوپرمارکتی‌ها و… بخشی از پیاده‌رو را به وسایل خود اختصاص می‌دهند.




به گفته این شهروند، هیچ کس بدون مجوز اجازه قرار دادن حتی یک صندلی در معابر عمومی را ندارد بنابراین این عمل خلاف قانون است چرا مسئولین خودشان را به خواب زدند و مغازه‌دارانی که کارهای صنعتی دارند را در محلی بیرون از شهر یا قطب صنعتی جمع نمی‌کنند.


در پایان به شرع مبین اسلام اشاره می کنیم، قانون ما براساس دین و شریعتمان است. در اسلام رعایت نکردن حق‌الناس یکی از گناهان نا‌بخشودنی است و سد معبر هم چون مربوط به اماکن عمومی و مربوط به همه آحاد جامعه می‌شود، نوعی حق‌الناس است و باید رعایت شود تا حقی از کسی بر گردنمان نماند، بنابراین شرعا، عرفا و قانونا نباید مانع عبور و مرور افراد شد.

انتهای پیام1026ج /۶۳۰ل


کد مطلب: 39970

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39970/سد-معبر-مغازه-داران-معضلی-شهروندان-لردگانی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir