کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری:

کشت گیاهان دارویی موثر ترین راهکار برای حفظ منابع طبیعی کشور است

19 دی 1395 ساعت 14:08

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری گفت :گیاهان دارویی نه تنها به حفظ منابع طبیعی کمک میکنم بلکه نقش موثری در اقتصاد مقاومتی دارد.


به گزارش جهانبین نیوز، علی محمدی مقدم مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری در نشست خبری این استان گفت:یکی از عوامل موثر در تحقق فرهنگ منابع طبیعی در بطن جامعه رسانه ها هستند.

محمدی مقدم با اشاره به اراضی ملی گفت:عده ای از روی آز و عده ای دیگر از روی نیاز اقدام به تصرف اراضی ملی نموندن که بامورد اول برخود قاطع شده و با گروه دوم نیز با ارایه راهکارهای اساسی و قانونی و کارشناسی با حفظ منابع طبیعی و تحقق اهداف این سازمان ونیازمندی جوامع برنامه ریزی شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری بااشاره به پکیج ها و آبگرمن های خورشیدی گفت:برای حفظ مراتع و جنگل ها بایستی از آبکرمن های خورشیدی استفاده شود که بااستقبال مردم نیز روبرو شد.

محمدی مقدم با اشاره به نهمین سال خشک سالی کشور گقت:با مدیریت ها نمیتوانیم اقلیم راتغیر دهیم اما به راحتی میتپان اقدامات اساسی در راستای حفظ انها انجام داد.

وی تصریح کرد:یازده دشت در استان شناسایی و هشت دشت ممنوعه شده است.

محمدی مقدم به استفاده به رویه سفره های زیر زمینی اشاره و گفت:راه های برون رفت از معضلات خاک و اب کنترل سفرهذهای زیر زمینی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری به بحران خاک و اب در استان اشاره و خاطرنشان کرد:با توجه به بحران کشاورزی ما در معرض خطر است که راهی جز ابخیزداری و اب خوان داری نیست.

محمدی مقدمزیرسازی برای کنترل فرسایش اب و خاک را وظیفه منابع طبیعی دانست و افزود:

وی به عدم توجه به تثبیت خاک برای احداث سد در کشور اشاره و گفت:قبل از احداث سد باید اطراف محوطه بررسی شده و خطرات موجود را بررسی کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری مقدم کشت گیاهان دارویی را یکی از موثر ترین راهکارهابرای حفظ منابع دانست و گفت :گیاهان دارویی نه تنها به حفظ منابع طبیعی کمک میکنم بلکه نقش موثری در اقتصاد مقاومتی دارد.

وی با اشاره به ارایه زمین به قشر محروم استان گفت:مابه سرمایه دارن زمین واگذارنمیکنیم و گونه گیاهی را باشرایط,اقلیمی منطقه به کشاورزان ثیشنهادمیدهیم.

محمدی مقدم گفت:چرای مازاد یکی از مشکلات تخریب مراتع و جنگل ها است.

وی به اقتصادمقاومتی اشاره و گفت:اقتصادمقاومتی به معنای حفظ منابع موجود و تولید بیشتر است که این امر در منابع طبیعی کاملا مشهوداست.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 32607

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32607/کشت-گیاهان-دارویی-موثر-ترین-راهکار-حفظ-منابع-طبیعی-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir