کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان فارسان:

برگزاری دوره آموزشي فرقه‌هاي نوظهور با ردپاي آسيب‌هاي عزاداري در فارسان

30 آبان 1396 ساعت 13:34

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان فارسان گفت: دوره آموزشي فرقه‌هاي نوظهور با ردپاي آسيب‌هاي عزاداري در فرق و مذاهب با نحله‌هاي انحرافي در شهرستان فارسان با همکاري اداره تبليغات اسلامي برگزار مي شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سيد حسن چراغي در گفتگو با پيرغار از برگزاري دوره آموزشي نقد فرقه‌هاي نوظهور، آسيب‌هاي عزاداري در فرق و مذاهب و نحله‌هاي انحرافي، با حضور روحانيون، مبلغين هيئت‌هاي مذهبي و مداحان شهرستان فارسان خبر داد.

چراغي در رابطه با برگزاري اين دوره آموزشي گفت: اين اديان نوع ظهور يکي از مهم‌ترين پديده‌هاي جامعه امروز است که با سرعت در حال گسترش در بين جمعيت جوانان و افزايش خرافات در حوزه دين در ميان عموم است و زنگ خطري است که باورهاي ديني مردم را به صدا درآورده است.

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان فارسان هدف از برگزاري اين دوره آموزشي را افزايش سطح شناخت نسبت به فرقه‌هاي نوظهور در زمينه ارتقا و توانمندي روحانيون و مداحان و اعضاي هيئت‌هاي مذهبي و مهارت پاسخگويي آنان در مقابله با شبهات جديد و آشنايي با مسائل روز دنيا و فرهنگ جامعه عنوان کرد.

آنچه امروزه شاهد آن هستيم، فاصله گرفتن هر چه بيش­تر جوانان تحصيل­کرده از تفاسير سنّتي از اسلام است که به‌انحاءمختلف و با عناوين مختلف قابل‌پيگيري و شناسايي است. گاه اين گريز از اسلامي که به‌صورت رسمي و حکومتي ارائه‌شده است، به‌صورت پناه بردن به اديان سنّتي ديگر نظير مسيحيت، زرتشت و... مجال بروز مي­يابد و گاه نيز در هيئت گرايش به عرفان­ها و معنويت­گرايي­هايي که ريشۀ خود را در آيين هندو، بوديسم، کنفوسيوس و ... باز مي‌يابند و در غرب عصر جديد با عنوان جنبش­ هاي ديني جديد به اوج ارائه و نمايش خود رسيده­ اند نمايان مي­ شود. البته گاهي نيز مشاهده مي­ شود که همان باورهاي اصيل و سنّتي اسلام و تشيّع، دستمايۀ انحرافات و بهره­کشي و سوء­استفادۀ برخي از شيادان گشته و پس از برملا شدن دروغ­ها و کلاه­برداري­ هاي آن­ها، دين­گريزي فريب ­خوردگان، شدّت بيش­تري به خود مي ­گيرد.

گفتني است که اين دوره از دوم آذر 96 در اداره تبليغات اسلامي شهرستان فارسان برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام1022ج / 590پ


کد مطلب: 37215

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37215/برگزاری-دوره-آموزشي-فرقه-هاي-نوظهور-ردپاي-آسيب-هاي-عزاداري-فارسان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir