کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون‌ توسعه‌ و‌ پشتیبانی هواشناسی چهارمحال‌ و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری در نهمین سال خشکسالی/ برخی روستاها با تانکر آب‌رسانی می‌شوند

24 مرداد 1396 ساعت 11:30

معاون‌ توسعه‌ و‌ پشتیبانی هواشناسی چهارمحال‌ و بختیاری گفت: مطابق مطالعات مرکز ملی مدیریت بجران، 65% استان از خشکسالی شدیدو 25% جز خشکسالی متوسط و خفیف رنج می‌برند و به طور کلی چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های خشک محسوب می‌شود.


مهرداد قطره معاون‌ توسعه‌ و‌ پشتیبانی هواشناسی چهارمحال‌ و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز با اشاره به اینکه وضعیت فعلی آب و هوای استان را کمی ابری است اظهار کرد: در سه روز آینده آسمان استان کمی ابری گاهی با وزش بادهای شدید پیش بینی شده و حداقل دمادر مرکز استان درصبح امروز 11 درجه و در گرم ترین زمان 34 درجه سانتی گراد است.

وضعیت بارندگی در چهارمحال و بختیاری نامطلوب است

قطره وضعیت بارندگی در استان را نامطلوب دانست و افزود: بارندگی از مهرماه سال گذشته تا به امروز به 504 میلی‌متر میانگین بلندمدت رسیده؛ این در حالی است که این میزان در سال گذشته 512 و با میانیگن بلندمدت 590 میلی‌متر بوده است.

معاون توسعه و پشتیبانی هواشناسی چهارمحال و بختیاری به سال خشکسالی‌های پی در پی در این استان تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری امسال نهمین سال خشکسالی را پشت سرگذاشته و در شهرستان کوهرنگ که سرچشمه رودخانه کارون بوده و دومین قطب بارش در کشور است از 9 سال گذشته تا به امروز بیش از 2 هزار میلیمتر کاهش بارندگی داشتیم.

استان چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های خشک کشور است

وی ادامه داد: در ده سال اخیر به طور میانگین 864 میلی‌متر کمبود بارندگی تجربه کردیم و این وضعیت با یک سال بارش پربار هم جبران نخواهد شد.

قطره چهارمحال و بختیاری را جزء استان‌های خشک کشور عنوان و خاطرنشان کرد: مطابق مطالعات مرکز ملی مدیریت بحران، 65% استان از خشکسالی شدید و 25% جزء خشکسالی متوسط و خفیف رنج می‌برند و به طور کلی چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های خشک محسوب می‌شود.


وی تاکید کرد: علی‌رقم اینکه استان ما نسبت به میانگین بارندگی کشور، استان پرآب است، اما به همین میزان آسیب‌پذیری آن نیز بیشتر است و این خود یک بحران جدی است.

قطره به برخی شهرستان‌ها و روستاهای استان اشاره کرد و گفت: وضعیت استان ما به گونه است که در برخی از روستاها و شهرهای شهرستان‌های بن، سامان، لردگان، بروجن و حتی کوهرنگ با تانکر آب‌رسانی
می‌شود.


وی در پایان خطاب به مسئولین و مردم گفت: باید قدر آب را بیشتر بدانیم و در مصارف خود دقت بیشتری داشته و مسئولین نیز برای حل مشکلات اهتمام جدی بورزند.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 35794

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35794/چهارمحال-بختیاری-نهمین-سال-خشکسالی-برخی-روستاها-تانکر-آب-رسانی-می-شوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir