کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قائم مقام دبیر اجرایی نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان‌های سراسر کشور:

راهیابی 174 اثر به نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان‌های سراسر کشور/حضور 300 دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری

30 تير 1397 ساعت 13:55

قائم مقام دبیر اجرایی نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان‌های سراسر کشور گفت: ۱۷۴ اثر به این جشنواره ارسال شده است و ۳۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر برای حضور در جشنواره از هشتم مردادماه وارد این استان می‌شوند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حشمت‌الله تیرگیر قائم مقام دبیر اجرایی نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دوره از مسابقات به میزبانی چهارمحال و بختیاری از هشتم تا دهم مردادماه برگزار می‌شود.

وی مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره را ارتقاء کیفی آموزش‌های علمی و عملی هنرجویان هنرستان‌ها، ارزیابی کیفیت ارائه آموزش‌های تخصصی نظری و کارگاهی، ایجاد انگیزه لازم برای جذب و هدایت استعددها و قابلیت‌های هنرجویان، معرفی توانمندی‌های استان در زمینه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، تقویت خلاقیت‌ها، ابتکارات و نوآوری‌های هنرجویان عنوان و تاکید کرد: معرفی پتانسیل‌های عمومی استان از جهت زیست‌بومی، میراث فرهنگی و توانمندی‌های صنعتی و... از دیگر اهداف میزبانی این مسابقات است.

تیرگیر بیان داشت: کاهش بیکاری و تقویت اشتغال از مواردی هستند که با برگزاری جشنواره ارتباط مستقیم دارد و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره آموخته‌ها و مهارت‌های دانش‌آموزان به اشتراک گذاشته می‌شود افزود: بهره‌گیری از این تجربیات می‌تواند به کمک تولید، حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد خانواده و... بیاید که در بحث خوداتکایی دانش‌آموزان کمک می‌کند.

تیرگیر با اشاره به اینکه جشنواره در ۱۲ رشته و ۴۱ زمینه برگزار می‌شود اضافه کرد: این رشته‌ها عبارت از تولید برنامه‌های تلویزیونی، سینما، نمایش، گرافیک، فتوگرافیک، معماری داخلی، نقشه‌کشی، معماری، طراحی دوخت، صنایع دستی (گرایش فرش)، پویانمایی و صنایع چوب و مبلمان هستند.

قائم مقام دبیر اجرایی نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان‌های سراسر کشور خاطرنشان کرد: سه هنرستان از نواحی یک و دو مرکز استان میزبان دانش‌آموزان از ۲۶ استان هستند.

وی با بیان اینکه ۱۷۴ اثر به این جشنواره ارسال شده است و ۳۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر برای حضور در جشنواره وارد استان می‌شوند ادامه داد: از برگزیدگان در این دوره با اهدای لوح، تندیس و هدایایی تجلیل می‌شود همچنین نمایشگاهی از آثار آن‌ها در فرهنگسرای شهرکرد برگزار خواهد شد.

تیرگیر گفت: شبکه استانی و دو شبکه ملی این مسابقات را به طور زنده پخش می‌کنند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 39844

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39844/راهیابی-174-اثر-نوزدهمین-جشنواره-هنرهای-تجسمی-هنرستان-های-سراسر-کشور-حضور-300-دانش-آموز-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir