کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفر ترامپ به عربستان/

هراس آمريکا ازشکل گيري قدرت بومي در منطقه خاورميانه

7 خرداد 1396 ساعت 9:31

کارشناس مسائل سياسي و بين المللي شهرستان سامان با بيان اينکه جمهوري اسلامي، لبنان و انصار الله يمن خطر جدي براي منطقه هستند ، بيان داشت:غربي ها متعقدند که توان روياروي با ايران را نداند در نتيجه امريکا و غرب به دنبال اين هستند که از ظرفيت سعودي ها براي تضعيف منطقه استفاده کنند.


به گزارش جهانبین نیوز، مرتضي مولوي کارشناس مسائل سياسي و بين المللي شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه خاورميانه يکي از مناطق مهم و استراتژيک دنيا است و موقعيت جغرافيايي، وجود ذخاير نفتي و ... از جمله عوامل مهم بودن خاورميانه است، اظهار داشت: کشور هاي حوزه خليج فارس عمدتا توليد کننده ذخاير نفت و گاز هستند و مصرف کنندگان ذخاير نفتي کشور هاي غربي و اروپايي هستند.

مولوي با اشاره بر اينکه در حال حاضر آمريکا به دنبال خريد نفت از کشورهاي حوزه خليج فارس و خاورميانه است، بيان داشت: امريکا به دنبال کنترل رقبا به خصوص کشور چين در منطقه است.

مولوي با بيان اينکه وجود اسرائيل در منطقه به عنوان نماينده ليبرال دموکرات است، بيان داشت: اسلام يک نوع چالش جدي براي جهان غرب است.

وي با اشاره براينکه شکل گيري قدرت جديد جمهوري اسلامي در خاورميانه که موقعيت مهم و اساسي در منطقه دارد، چرا که پل ارتباطي خليج فارس با خزر است، بيان کرد: جمهوري اسلامي داعيه دار اسلام سياسي و انقلابي است و ايران تمدن جديد را دردنيا مطرح کرد.

مولوي با بيان اينکه ترامپ برای حل بحران تروريست به عربستان سفر کرد، بيان داشت: آمريکا در حقيقت به فکرايجاد اختلاف بين شيعه و سني و تسلط بر منطقه و جلوگيري از ايجاد قدرت بومي است.

کارشناس مسائل سياسي و بين اللملي با بيان اينکه قدرت بومي در منطقه جمهوري اسلامي با محور مقاومت در منطقه است، عنوان کرد: غرب نمي خواهد قدرت بومي در منطقه شکل بگيرد چرا که به دنبال اين هستند که تسلط کامل بر منطقه داشته باشند.

مولوي با بيان اينکه جمهوري اسلامي، لبنان و انصار الله يمن خطر جدي براي منطقه هستند، بيان داشت: غربي ها متعقدند که توان روياي با ايران را ندارند در نتيجه امريکا و غرب به دنبال اين هستند که از ظرفيت سعودي ها براي تضعيف منطقه استفاده کنند.

مولوي با بيان اينکه هدف سفر ترامپ به عربستان حل بخشي از مشکلات داخلي کشور امريکا و تضعيف جمهوري اسلامي و محور مقاومت در منطقه است، عنوان کرد: عمده هدف امريکا ايجاد محور غربي، عربي عبري در منطقه است و با خريد اسلحه عربستان از آمريکا احتمالا چالش امنيتي را در منطقه شاهد خواهيم بود.

وي بيان داشت: مانور ترامپ و کشور هاي عربي و غربي براي اجماع منطقه اي و بين الملي بوده است.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س


کد مطلب: 34722

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/34722/هراس-آمريکا-ازشکل-گيري-قدرت-بومي-منطقه-خاورميانه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir