کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد:

۲۹ طرح تحقيقاتي در مرکز تحقيقات دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد تصويب شد

27 دی 1394 ساعت 10:20

معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد، با اشاره به عملکرد مطلوب مرکز تحقيقات سلولي و مولکولي، از تصويب ۲۹ طرح تحقيقاتي از آذرماه سال گذشته در اين مرکز خبر داد.


به گزارش اساتيد برتر، دكتر سيد كمال صولتی معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد، با اشاره به عملکرد مطلوب مرکز تحقيقات سلولي و مولکولي، از تصويب ۲۹ طرح تحقيقاتي از آذرماه سال گذشته در اين مرکز خبر داد.

وی تصریح کرد: همچنين براساس گزارش عملكرد مركز تحقيقات سلولي و مولكولي دانشگاه علوم‌پزشكي از آذرماه سال ۹۳ لغايت آذر ماه سال ۹۴، ۳۲ مقاله فارسي و ۶۰ مقاله انگليسي در اين مدت به چاپ رسيده است.

وي با اشاره به محوريت فعاليت‌هاي پژوهشي در اين معاونت بر ارتقاء سطح آگاهي و دانش اساتيد، كاركنان و دانشجويان تاكيد و افزود: در همين راستا در يك سال اخير ۱۱ كنگره و ۱۴ كارگاه و ۲۲ سمينار آموزشي برگزار شده است.

دكترصولتي، تعداد جلسات شوراي پژوهشي مركز تحقيقات سلولي و مولكولي دانشگاه را ۱۶ مورد اعلام كرد و افزود: شوراي عالي اين مركز نيز در يك سال اخير سه جلسه تشكيل داده است.

وي، نصب و راه‌اندازي ۴ دستگاه شامل: تصويربرداري از وسترن بلات - PCR-Real Time، انكوباتور، ميكروسكوپ اينورت، هود كلاس II را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستاي ارتقاء كمي و كيفي فعاليت‌هاي مركز تحقيقات سلولي و مولكولي دانشگاه عنوان كرد.

به گفته وي، تصويب پذيرش دانشجو در مقاطع كارشناسي ارشد و Ph.D زيست فن‌آوري پزشكي و Ph.D byresearch و تصويب رشته‌هاي دكتراي مهندسي بافت و دكتراي زيست‌فن‌آوري پزشكي از ديگر اقدامات مركز تحقيقات سلولي و مولكولي دانشگاه علوم‌پزشكي این استان از آذرماه سال گذشته تا آذرماه سال جاري مي‌باشد.

براساس اين گزارش، مركز تحقيقات سلولي و مولكولي دانشگاه علوم‌پزشكي شهركرد، هم‌اكنون به رياست دكتر مرتضي هاشم‌زاده چالشتري از متخصصين ژنتيك انساني با گرايش مولكولي در راستاي گسترش پژوهش و ارائه راه حل در امور بهداشتي درماني، توسعه و بكارگيري دانش بشري در زمينه علم و انجام پژوهش‌هاي بنيادي اپيدميولوژيك و باليني در جهت اصلاح نظام ارائه خدمات بهداشتي درماني كشور به منظور جوابگويي به نيازهاي جامعه اسلامي فعاليت مي‌نمايد.

گفتني است، جمع‌آوري، تنظيم و طبقه‌بندي اسناد، مقالات و مدارك مربوطه و انتشار آنها، تربيت نيروي انساني محقق، ترغيب، تشويق و بكارگيري محققين، كوشش در جلب توجه و همكاري مراكز تحقيقاتي و اجرائي مربوطه در داخل كشور و همكاري علمي با مراكز تحقيقاتي و آموزشي ساير كشورها و سازمان‌هاي بين‌المللي با رعايت قوانين و مقررات دولت جمهوري اسلامي ايران از ديگر اهداف تعيين شده در اساسنامه اين مركز مي‌باشد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 26802

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/26802/۲۹-طرح-تحقيقاتي-مرکز-تحقيقات-دانشگاه-علوم-پزشکي-شهرکرد-تصويب

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir