کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری:

اتصال جریان علم و فناوری به اقتصاد دانش‌بنیان وظیفه ذاتی پارک‌های علم و فناوری است

11 ارديبهشت 1397 ساعت 9:56

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از وظایف ذاتی پارک های علم و فناوری اتصال جریان علم و فناوری به اقتصاد دانش بنیان است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ طی نشستی با حضور دکتر اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و دکتر مظاهر نیکخواه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد دو طرف تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

مظاهر نیکخواه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: با پیوند دادن علم و دانش با کارآفرینی باید زمینه اشتغال جوانان تحصیل‌کرده را فراهم آورد تا کشور از بیکاری و رکود نجات یافته و اقتصاد کشور شکوفا گردد.

وی یکی از برنامه‌های این دانشگاه را ایجاد بستر فناوری از طریق مرکز رشد عنوان نمود و افزود: یکی از مهمترین ظرفیت‌های دانشگاه آزاد شهرکرد داشتن امکانات و آزمایشگاه‌های پیشرفته و همچنین وجود اعضای علمی مستعد است که با همکاری با سایر مراکز علمی از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

همچنین در این نشست اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی پارک های علم و فناوری اتصال جریان علم و فناوری به اقتصاد دانش بنیان است.

وی تاکید کرد: مجموعه علمی استان باید زنجیره اشتغال و کارآفرینی را تکمیل و تقویت نماید.

پیرعلی گفت: یکی از مهمترین سرمایه های کشور وجود نیروی انسانی و جوانان تحصیل کرده است که با برنامه ریزی و هدایت این سرمایه به سمت ایجاد شرکت های کوچک زود بازده و استارت‌آپ های مبتنی بر علم و دانش می توان از این سرمایه به خوبی بهره برد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقرار ۱۲۷ شرکت دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری استان اظهار امیدواری کرد با تعامل و همکاری دانشگاه آزاد بتوان بیش از پیش زمینه رشد و شکوفایی استعداد جوانان نوآور و کارآفرین را فراهم نمود.

در پایان دو تفاهم نامه همکاری با هدف ارتقا حوزه فناوری و کسب و کارهای دانش بنیان، برگزاری همایش های علمی و فناوری مشترک، شبکه سازی و ایجاد کردیدور علم و فناوری و دیگر زمینه ها به امضای دو طرف رسید.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 39178

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39178/اتصال-جریان-علم-فناوری-اقتصاد-دانش-بنیان-وظیفه-ذاتی-پارک-های

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir